کد خبر : 1660135 | 15 دی 1398 ساعت 16:54 | 17.7K بازدید | 0 دیدگاه

پس از مقام چهارمی دوره قبل با امیدها

مرد اسپانیایی به دنبال پایان کار نیمه تمام در قطر

فلیکس سانچز، این روزها به همراه تیم امید قطر در تایلند حضور دارد. سرمربی اسپانیایی تیم ملی قطر پس از قهرمانی در جام ملت ها حالا به دنبال راه یابی به المپیک 2020 است.

مرد اسپانیایی به دنبال پایان کار نیمه تمام در قطر

به گزارش "ورزش سه"، سال هاست نام فلیکس سانچز را از کشور قطر می شنویم. مربی استعدادیاب اسپانیایی که پس از حضور 10 ساله در آکادمی بارسلونا راهی کشور قطر در حوزه خلیج فارس شد و پس از 13 سال هنوز هم مشغول کار در این کشور است. 

 

سانچز که در ابتدا در آکادمی اسپایر مشغول به کار شد در تمام تیم های ملی در رده های سنی این کشور روی نیمکت نشست و در نهایت نیز به تیم ملی بزرگسالان قطر رسید. این مربی اسپانیایی که از سال 2006 در قطر کار خود را آغاز کرد در سال 2014 به اولین افتخار خود رسید و با تیم ملی جوانان این کشور توانست به عنوان قهرمانی رقابت های زیر 19 سال آسیا رسید. 

 

 

1467005

 

 

او پس از موفقیت در استعدادیابی و تیم های پایه ای قطر، در تیم ملی بزرگسالان نیز موفق بود و توانست در حضور تمام قدرت های بزرگ آسیا با بازیکنانی همچون اکرم عفیف و معز علی و ... که خودش کاشف آنها بود توانست به عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا 2019 دست پیدا کند. 

 

نکته جالب درباره سانچز این که وی در بازی های مقدماتی المپیک 2016 ریو نیز روی نیمکت امیدهای قطر نشست اما در نهایت در آخرین بازی از صعود به بازی های برزیل جاماند. قطری ها در آن دوره به همراه عراق و ژاپن و کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی بازی های مقدماتی رسیدند. قطری ها در آن روزها برای رسیدن به فینال و البته صعود به المپیک برابر تیم امید کره جنوبی ایستادند اما در نهایت با شکست سه بر یک از رسیدن به بازی نهایی بازماندند. در سوی دیگر عراقی ها نیز مغلوب ژاپن شدند و حالا برای حضور در المپیک روبروی تیم امید قطر قرار می گرفتند. 

 

1467004

 

دیدار رده بندی شاگردان سانچز برابر عراقی ها در نهایت به سود تیم عراق به پایان رسید تا در نهایت کار مرد اسپانیایی با جوانان قطر نیمه کاره باقی بماند و آنها پس از رسیدن به عنوان چهارمی بازی ها از صعود به ریو بازماندند. 

 

به این ترتیب فلیکس سانچز پس از رسیدن به عنوان قهرمانی 19 ساله ها و قهرمانی جام ملت ها، حالا به دنبال این است تا سیزده سال فعالیت در میان جوانان قطری را با موفقیت به پایان برساند و در نهایت عنابی پوشان را راهی توکیو کند.

 

 

1467006

دیدگاه‌ها