کد خبر : 1660694 | 18 دی 1398 ساعت 16:38 | 39.1K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره های آمارهای فنی لیگ برتر

بیشترین تکل و قطع توپ؛ دریبل زن ترین بازیکن لیگ کیست؟

به جز مهدی ترابی و پیام نیازمند که بیشترین تعداد پاس کلیدی و کلین شیت را به ثبت رساندند، دیگر ترین های لیگ، بازیکنانی کمتر شناخته شده هستند.

بیشترین تکل و قطع توپ؛ دریبل زن ترین بازیکن لیگ کیست؟

به گزارش "ورزش سه"، نیم فصل دوم لیگ برتر در هفته های آینده آغاز خواهد شد و همین حالا نیز تمرینات آماده سازی بسیاری از تیم های ایرانی آغاز شده است. تیم پرسپولیس نیم فصل نخست را با صدرنشینی به پایان رساند اما در فاکتورهای متفاوت، بازیکنان مختلف از تیم های دیگر لیگ برتری هستند که در بین برترین ها جای دارند.

 

* بیشترین گل: عیسی آل کثیر

 

کمتر کسی پیش بینی می‌کرد که در حضور مهاجمان سرشناسی چون لوسیانو پریرا، شیخ دیاباته، علی علیپور و کیروش استنلی، مهاجم تیم صنعت نفت آقای گل نیم فصل شود اما آل کثیر 9 گل زد تا بالاتر از تمام این بازیکنان کفش طلا را کسب کند. بعد از آل کثیر، دیاباته، قائدی و مغانلو با 8 گل در رده دوم هستند. بهترین گلزن تیم صدرنشین یعنی پرسپولیس مهدی ترابی 7 گله است و احمد زنده روح نیز هافبکی است که بیشترین تعداد گل را زده.

 

* بیشترین قطع توپ: عزیز معبودی

 

عزیز معبودی مدافع کناری تیم ماشین سازی عملکرد قابل قبولی در ترکیب تیمش داشت. او نمره 6.72 را ثبت کرد اما نقطه ویژه در آمار این بازیکن، تعداد بالای قطع توپ بود. او در 13 بازی 59 قطع توپ انجام داد تا بالاتر از هادی محمدی مدافع میانی ذوب آهن و امیرحسین کریمی هافبک پیکان قرار بگیرد. در دیگر رتبه ها، زنده روح، علیزاده، تیکدری و تیموری جای دارند که نمایش های خوبی داشتند. نکته جالب این که در بین 8 بازیکن برتر برای قطع توپ، چهار فوتبالیست از تیم های تبریزی هستند.

 

1467857

 

* بیشترین پاس کلیدی: مهدی ترابی

 

ستاره تیم پرسپولیس در تمام بازی های این تیم به میدان رفت و یکی از بهترین فوتبالیست های لیگ برتری هم بود. او در 16 مسابقه، 30 پاس کلیدی ثبت کرد تا با اختلاف نسبت به سعید واسعی صدرنشین باشد. هافبک خلاق و باهوش پرسپولیس، دو برابر وریا غفوری، احسان حاج صفی و حسین ابراهیمی پاس کلیدی داد و همچنین بالاتر از ستارگانی چون علی کریمی و مسعود شجاعی جای گرفت. وی همچنین نمره بهتری نسبت به تمام این بازیکنان داشت.

 

1467858

 

* بیشترین پاس گل: جهانی، عباسیان، قائدی و حسینی

 

این 4 بازیکن گلسازترین فوتبالیست های لیگ برتر هستند که در تیم های صنعت نفت، سایپا، استقلال و سپاهان بازی می‌کنند و 5 پاس گل هم داده‌اند. در رتبه دوم، شش بازیکن با 4 پاس گل جای دارند که به ترتیب علی کریمی، مسعود شجاعی، سعید واسعی، وریا غفوری، مهدی ترابی و علی علیپور هستند.

 

* بیشترین دریبل: سعید واسعی

 

واسعی این فصل عملکرد بسیار خوبی داشته و جالب است که او به عنوان یک هافبک میانی بیشترین تعداد دریبل را ثبت کرده. همچنین سلمانی و حاج صفی با یک بازی کمتر در رتبه های بعدی هستند. چهارمین دریبل زن لیگ برتر، پوریا آریاکیا فوتبالیست 29 ساله و اهل کرج است که در پست وینگر چپ قش آفرینی می‌کند و کمتر نامش به گوش خورده است. در جایگاه بعدی بابک مرادی جای دارد؛ او به واسطه درخشش در بازی با استقلال بیشتر چهره شد و البته به خاطر مدل موهای جالبش بیشتر مورد توجه است.

 

1467859

 

* بیشترین دفع توپ: محمد اهل شاخه

 

اگر اهل شاخه تا پارسال به خاطر اتفاقات بازی ماشین سازی - تراکتور، بر سر زبان ها بود اما امسال به دلیل عملکرد خوبش در تیم اسکوچیچ، مشهور شده است. نکته جالب این است که در بین 8 بازیکن برتر «دفع توپ» اهل شاخه کمترین تعداد بازی را انجام داده و در عین حال بیشترین تعداد را به ثبت رسانده. حضور آرمین سهرابیان نیز در این فهرست جالب است. او سابقه بازی در استقلال را هم دارد و حالا با امید، درخشش در دیگر تیم تهرانی تمرینات را دنبال می کند.

 

1467856

 

* بیشترین کلین شیت: پیام نیازمند

 

دروازه بان ملی پوش تیم سپاهان تا پایان نیم فصل توانست بیشترین تعداد کلین شیت را ثبت کرد. او از 16 بازی، 11 بازی را بدون گل خورده سپری کرد تا بالاتر از رشید مظاهری جای بگیرد. همچنین بوژیدار رادوشوویچ، سیدمهدی رحمتی، حامد لک و... در رتبه های بعدی جای دارند. نکته جالب این که در فهرست بیشترین تعداد کلین شیت ها، برخلاف فصل گذشته خبری از بیرانوند نیست و او باید در نیم فصل دوم تلاش بیشتری انجام دهد.

 

 

* بیشترین تکل: محمد میری

 

محمد میری هافبک دفاعی تیم نساجی رکورد قابل توجهی را در لیگ برتر دارد. او در 15 بازی 44 تکل زد تا آمار نزدیک به سه تکل در هر بازی را داشته باشد. پایین تر از او پورامینی، شاهین توکلی، اکر صادقی، امیرحسین کریمی، رضا اسدی و نورافکن قرار دارند. نکته جالب این که اغلب رکوردداران تکل زنی هافبک دفاعی هستند.

 

1467905

دیدگاه‌ها