کد خبر : 1660715 | 18 دی 1398 ساعت 15:54 | 40.8K بازدید | 0 دیدگاه

علی دایی لیاقت سرمربیگری ایران را دارد

سردار: به من گفته‌اند از کریستال پیشنهاد داری اما...

سردار آزمون در گفت و گوی مفصل با ایران ورزشی از پیشنهادات انگلیسی و ایتالیایی خود پرده برداشت و در خصوص نیمکت تیم ملی نیز نکات جالبی را به زبان آورد.

سردار: به من گفته‌اند از کریستال پیشنهاد داری اما...

به گزارش "ورزش‌ سه"، در انتهای سال 2019 رسانه‌های اروپایی خبر از تمایل دو باشگاه کریستال پالاس انگلیس و لاتزیو ایتالیا به جذب سردار آزمون از زنیت خبر دادند. حال او در گفت و گو با ایران ورزشی در خصوص پیشنهادات خود از لیگ‌های معتبر اروپایی و هم‌چنین سرمربی تیم ملی حرف زده است. 


این گفت و گو به شرح زیر خواهد است:

 


*به عنوان نخستین سؤال، می‌خواهم درباره اخباری که در مورد انتقال تو به ایتالیا و انگلیس وجود دارد صحبت کنی. خودت در جریان این اتفاق‌ها هستی؟


 واقعیتش من وقتی در تعطیلات هستم، اخبار فوتبال را دنبال نمی‌کنم. این اخبار را نیز گاهاً در فضای مجازی دیده‌ام.

 


*یعنی نشنیدی و نمی‌دانی کدام تیم‌ها برای جذب تو اقدام کرده‌اند؟


 چرا، به گوشم رسیده اما چون قصدی برای انتقال ندارم همه چیز را به باشگاه زنیت و مدیر برنامه و پدرم سپرده‌ام.

 


*درباره این پیشنهاد بیشتر توضیح می‌دهی؟


 به من گفته‌اند از انگلیس و ایتالیا پیشنهادهایی به باشگاه زنیت رسیده. من دو سال و نیم دیگر با زنیت قرارداد دارم و بعید می‌دانم در نقل و انتقالات زمستانی از این تیم جدا شوم.

 


*چرا دوست داری در زنیت بمانی؟


 چون در این تیم خوشحالم و می‌خواهم یک قهرمانی دیگر در لیگ روسیه به دست بیاورم. البته هنوز نمی‌دانم واکنش باشگاه زنیت چیست اما تا جایی که خبر دارم آنها هم موافق ادامه حضورم در روسیه هستند.

 


*نام باشگاه انگلیسی خواهان تو کریستال‌پالاس است؟


 به من اینجوری گفته‌اند اما به خدا خبر دیگری ندارم. همانطور که گفتم من در تعطیلات از همه چیر بی‌خبرم.

 

 

1454672

 


*خیلی‌ها معتقدند وقتش رسیده که سردار آزمون حضور در لیگ‌های معتبر را تجربه کند. چرا همچنان دوست داری در روسیه بمانی؟


 من هم دوست دارم به لیگ‌هایی چون ایتالیا، آلمان و انگلیس بروم اما همه چیز باید به موقع باشد و در بهترین موقعیت زمانی اتفاق بیفتد. آن وقت به نفع من هم می‌شود و می‌توانم نماینده بهتری برای فوتبال ایران باشم.

 


*قبلاً می‌گفتند از نظر بدنی باید به شرایط بهتری برسی تا مثلاً به لیگ انگلیس بروی. در ماه‌های اخیر و بخصوص در جام ملت‌های آسیا سردار دیگری را از نظر بدنی در زمین دیدیم. از نظر کارشناس‌ها وقتش رسیده که تو را در لیگی بهتر ببینیم.


 همه حرف‌های شما را قبول دارم اما باید تا انتهای فصل صبر کنیم. آن وقت باید ببینیم چه می‌شود.

 


*یعنی فکر جدایی تو در نقل و انتقالات زمستانی را از سر بیرون کنیم؟


 بعید می‌دانم در زمستان از زنیت جدا شوم و به ایتالیا یا انگلیس بروم چون دوست دارم فصل را با زنیت به پایان برسانم.

 


*حتماً یکی از اهداف تو هم کسب عنوان آقای گلی لیگ روسیه است؟


 برای من موفقیت زنیت مهم‌تر از کسب افتخار فردی است. هیچ‌وقت دنبال رکورد و آقای گلی نبوده‌ام و همیشه پیروزی تیمم از همه این مسائل مهم‌تر بوده است.

 


*حدود دو ماه و نیم دیگر تیم ملی باید به مصاف کامبوج و هنگ‌کنگ برود. رئیس فدراسیون فوتبال استعفا داده و تیم ملی مربی هم ندارد.


 متأسفانه درست است اما امیدوارم بتوانند این مشکلات را برطرف کنند. تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های آسیا است و زشت است که دچار این سردرگمی شود. در این دو ماه و نیم آینده باید تصمیم بگیرند تا به صلاح تیم ملی باشد چون مربی بعدی باید تیم را از نو بسازد. در این شرایط هیچ چیزی به نفع تیم ملی نیست و بهتر بگویم شرایط خیلی آشفته است.

 


*به نظر تو که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی هستی، گزینه ایرانی بهتر است یا خارجی؟


 برای ما بازیکنان فرقی نمی‌کند، مهم این است که کسی بیاید، به درد بخورد و تیم ملی را به اوج برگرداند. ما واقعاً الان در روزهای خوب‌مان نیستیم اما برای موفقیت باید نتایج بهتری بگیریم.

 


*در این مقطع سرمربی داخلی می‌تواند تیم ملی را به موفقیت برساند؟


 ما در ایران مربیان خوبی داریم که می‌توانند روی نیمکت تیم ملی بنشینند. از همه آنها نمی‌توانم اسم ببرم اما به عنوان نمونه علی دایی لیاقتش را دارد که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود. او در این برهه زمانی قادر است حس برنده بودن که همیشه در ذاتش بوده را به بازیکنان انتقال بدهد و تیم ملی را به روزهای موفق خود بازگرداند.

دیدگاه‌ها