کد خبر : 1660841 | 19 دی 1398 ساعت 10:25 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

رابطه اوزیل و آرتتا؛ مسوت در امیریتس ماندگار است؟

روزنامه آلمانی بیلد در یادداشتی به تاکتیک‌های جدید میکل آرتتا در آرسنال با محوریت مسوت اوزیل ستاره آلمانی این تیم پرداخته است.

رابطه اوزیل و آرتتا؛ مسوت در امیریتس ماندگار است؟

به گزارش "ورزش سه"، بعد از منصوب شدن میکل آرتتا به عنوان سرمربی جدید آرسنال، هواداران این تیم از نتایج اخیر تیم‌شان در دوران مربی‌گری او راضی هستند. پیروزی 2-0 آرسنال مقابل منچستریونایتد در لیگ برتر و سپس پیروزی 1-0 توپچی‌ها مقابل لیدز در جام حذفی باعث شده جو کلی باشگاه نسبت به آرتتا تا حد زیادی مثبت باشد. ولی پیروزی 1-0 مقابل لیدز چمپیونشیپی که در طول آن لیدز در بخش عمده بازی نسبت به آرسنال برتری داشت نشان داد که با وجود اینکه آرتتا در این مدت کوتاه تاثیر مثبتی روی این تیم داشته ولی هنوز راه درازی تا رسیدن به نقطه مطلوب دارد.

 

1468080

 

آرسنال که سال گذشته توانست به فینال لیگ اروپا راه پیدا کند، در فصل جدید تا این لحظه نتوانسته در جدال با بزرگان انگلیس حرف زیادی برای گفتن داشته باشد. حالا که تیم در دوران زمستان به سر می‌برد میکل آرتتا می‌داند که باید هر چه سریعتر تغییرات تاکتیکی مد نظرش را در آرسنال اجرایی کند. با اینحال آرتتا امید چندانی به ایجاد تغییرات عمده در ترکیب بازیکنانش در ماه ژانویه ندارد و تغییرات عمده را برای تابستانی آتی ذخیره کرده است.

 

قرارداد دو ستاره آرسنال در تابستان آینده به پایان می‌رسد و عده زیاد دیگری از بازیکنان این تیم هم تا سال 2021 قرارداد دارند. بیلد با بررسی وضعیت آرتتا با عده‌ای از ستاره‌های آرسنال می‌گوید برای مثال به نظر می‌رسد آرتتا هیچ تمایلی به حفظ سوکراتیس ندارد چرا که سبک بازی او با آنچه مد نظر آرتتا است هماهنگی ندارد. این مدافع یونانی در پرسینگ فشرده توان چندانی ندارد و بیشتر مدافعی از مکتب قدیمی دفاع منطقه‌ای به حساب می‌آید. برای همین بسیار بعید است که قرارداد او با آرسنال تمدید شود.

 

1468078

 

اما از سوی دیگر قرارداد مسوت اوزیل هم با آرسنال در سال 2021 به پایان می‌رسد، زمانی که این ستاره آلمانی 32ساله خواهد شد. اوزیل که در امیریتس بیشترین دستمزد را می‌گیرد با اونای امری مشکلات متعددی داشت ولی اخیرا در دوران آرتتا احیا شده است. هنوز نمی‌توان تخمین زد که آیا آرسنال با اوزیل تمدید خواهد کرد یا نه. ولی آرتتا مشخصا هوادار سبک بازی او است و می‌خواهد در ادامه فصل تیمش را حول محور او سازمان دهد. درصورتیکه او در این راه موفق شد تمدید قرارداد اوزیل دور از انتظار نخواهد بود.

 

1468079

 

 

 

دیدگاه‌ها