کد خبر : 1660856 | 19 دی 1398 ساعت 11:43 | 109.2K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی‌بان را سیاستی دگر آمد؛

برانکو - تیم ملی؛ چگونه منتفی شد؟

پرونده حضور برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس در تیم ملی، روز گذشته و با حرف های اعضای هیئت رئیسه فدراسیون رسما بسته شد.

برانکو - تیم ملی؛ چگونه منتفی شد؟

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بعد از فسخ قرارداد فدراسیون فوتبال با مارک ویلموتس، این سرمربی کروات به دلیل آشنایی با فوتبال ایران و نتایج مثبت در دوران حضور در پرسپولیس، بیشترین شانس را در بین گزینه ها داشت، با پایان کار تاج در فدراسیون، این پروژه به سمت دیگری هدایت شده و عملا با حرف های دیروز هیئت رئیسه عملا مشخص شد که برانکو جایی در آینده تیم ملی نخواهد داشت.

 

علت اصلی برهم خوردن توافق های اولیه که میان تاج و برانکو برقرار شده بود، درخواست سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس برای حل پرونده پرسپولیس پیش از بازگشت وی به ایران است. برانکو اینطور استدلال می‌کرد که اگر تا قبل از حضور در ایران، تکلیف این پرونده مشخص نشود، در صورت انتخاب به عنوان سرمربی تیم ملی، باید از خیر دستمزد یک سال گذشته بگذرد. چرا که نمی‌تواند به عنوان عضوی از فوتبال ایران، نمی‌تواند پرونده پرسپولیس را پیش ببرد. با این حال مذاکرات بین طرفین باتوجه به دستمزد درخواستی برانکو برای دوره حضور وی در تیم ملی، با درنظر داشتن شرایط اقتصادی فعلی ایران، پیش نرفت تا او و فدراسیون همزمان به این نتیجه برسند که باید در مسیر دیگری گام بردارند.

 

البته هنوز کسی رسما پایان پروژه برانکو و تیم ملی را اعلام نکرده اما به نظر می‌رسد فرصت کوتاهی که می‌شد از آن برای همکاری مجدد استفاده کرد به سر آمده و کشتی بان را سیاستی دگر آمده است. سیاستی که نگاه آن به بازار داخلی و استفاده از مربیان داخلی دارد.

 

 

از نگاه مدیران فدراسیون، تعامل مالی با مربیان داخلی آسان تر است و باتوجه به مشکلات پیش آمده با استراماچونی، کالدرون، ویلموتس و... و کمبود منابع ارزی در ایران، بهتر است دیگر ریسک مالی صورت نگیرد. بنابراین فعلا نامزدهای اصلی سرمربیگری تیم ملی، شامل علی دایی، یحیی گل محمدی و امیر قلعه نویی هستند.

 

باتوجه به وضعیت خاص تیم ملی در رقابت های مقدماتی جام جهانی در دور اول، باید دید که در نهایت این تصمیم جدید کِی گرفته خواهد شد و کدام مربی هدایت تیم ملی را در دست می‌گیرد.

 

در مجموع و با اتفاقات رخ داده، حالا باید باشگاه پرسپولیس نیز روی پرونده مالی خود با برانکو ایوانکوویچ، نظر ویژه ای داشته باشد و به سرعت عملیات حل آن را آغاز کنند. چرا که ممکن است با این لغو توافق، اخطارهای فیفا هرچه سریع‌تر از راه برسند و جریمه هایی سنگین را پیش روی پرسپولیس قرار بدهند.

دیدگاه‌ها