کد خبر : 1661066 | 20 دی 1398 ساعت 17:21 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

قائدی؛ مهره ای که می تواند مسبب صعود شود

مهدی قائدی بعد از ورود به میدان در دیدار با ازبکستان شرایط بازی را تغییر داد.

قائدی؛ مهره ای که می تواند مسبب صعود شود

به گزارش "ورزش سه"، مهدی از ابتدا هم مشخص بود که در ترکیب ثابت تیم امید به میدان نمی آید. حمید استیلی گفته بود می خواهد تیم امید را در بازی با ازبکستان با سیستم 1-3-2-4 به میدان بفرستد و بر آن است مهدی را در جریان مسابقه به میدان بفرستد تا شرایط بازی را به سود تیم امید تغییر دهد. شکست تیم امید در نیمه اول موجب شد تا در بین دو نیمه حمید استیلی در مشورت با دستیارانش به مهدی قائدی دستور ورود به میدان را دهد. با آمدن این بازیکن به ترکیب بارها و بارها نظم خط دفاعی تیم حریف به چالش کشیده شد تا جایی که رضا دهقانی گل مساوی را به ثمر رساند و در ادامه هم موقعیت نصیب تیم امید شد.

 

وقتی که مهدی بازی می کند بی تعارف مدافعان حریف بی محابا خط دفاعی را رها نمی کنند و همه جانبه به سوی دروازه ایران یورش نمی آورند. خط دفاعی ازبکستان خیلی زود بعد از ورود مهدی قائدی متوجه این موضوع شد و عقب نشست. دستاورد این ورود دست یابی به حداقل امتیاز بازی بود. اما این بازیکن بر خلاف جثه اش تلاش می کند در فاز دفاعی هم به تیم امید کمک کند. او اینروزها با مسئولیت پذیری بیشتری به نسبت گذشته بازی می کند و به نظر می رسد دغدغه های حمید استیلی در این خصوص کاهش یافته است و چه بسا در دیدار با کره جنوبی از ابتدا به او بازی دهد.

 

1468403

 

مهدی قائدی با توانمندی که دارد، می تواند در بازی با کره جنوبی مسبب صعود تیم امید به مرحله یک چهارم نهایی بازی ها شود. حمید استیلی بهتر از ما می داند در فوتبال حمله کردن به نوعی دفاع کردن است چون وقتی تیم در حمله است خط دفاعی تیم مهاجم در امان است و بازی دادن به مهدی قائدی احتمالا نکته ای است که سرمربی تیم امید در پایان بازی باز ازبکستان به آن رسیده باشد. در این دیدار اگر چه تیم امید دو امتیاز حساس را از دست داد؛ در روزی که شایسته پیروزی بود اما بطورحتم دستاوردهای این بازی برای کادر فنی تیم امید ایران بیش از دو امتیاز از دست رفته ارزش داشت. کادری که در نیمه دوم بازی با ازبکستان با تدابیر درست مانع از پیروزی ازبکستان شد.

دیدگاه‌ها