کد خبر : 1661116 | 20 دی 1398 ساعت 21:51 | 78.8K بازدید | 0 دیدگاه

آقای جام به رئال مادرید بازگشته است

با بازگشت زین الدین زیدان، رئال مادرید باز هم می تواند پای ثابت فینال ها باشد.

آقای جام به رئال مادرید بازگشته است


به گزارش "ورزش سه"، در روزهای حضور زین الدین زیدان، رئال مادرید در هشت فینال (نه بازی) بازی کرد و پیروز شده است. حالا آنها دوباره به یک فینال دیگر و نهمین فینال زیر نظر مربی فرانسوی رسیده اند، اما لوس بلانکوس برای رسیدن به این هدف 13 ماه صبر کرد و آخرین حضور آنها در فینال برابر العین و پیروزی 1-4 در سال 2018 در فینال جام باشگاه های جهان زیر نظر سانتیاگو سولاری بود.

 

1461971

 

زیدان تا به حال سه فصل از ابتدا و دو بار نیز از نیمه فصل رئال مادرید را هدایت کرده است. دوره مربیگری زیدان پنج سال اما با 10 ماه استراحت در میانه راه همراه بوده است. او در 185 بازی سرمربی رئال مادرید بوده و 124 پیروزی و 67 درصد میانگین برد حاصل کرده است. میانگین زدن 2.5 بازی گل در هر بازی (646 گل) و دریافت 1.06 گل (197 گل) نیز برای تیم تحت هدایت زیزو ثبت شده است.

 

در زمان حضور زیدان در رئال، وی هشت پیروزی در فینال و نه جام (یک لالیگا) کسب کرده و حالا او نهمین فینال را در سوپر جام اسپانیا مقابل اتلتیکو مادرید پیش رو دارد. رئال مادرید در دوران حضور کارلو آنچلوتی به همراه زیدان به عنوان دستیار، در فینال لیگ قهرمانان 2014 اتلتیکومادرید را شکست داد، اما زیر نظر زیدان در سال 2016 آنها در فینال لیگ قهرمانان و در ضربات پنالتی مقابل رقیب همشهری پیروز شدند.

 

زیدان استاد پیروزی در فینال هاست. سه لیگ قهرمانان اروپا (برابر اتلتیکو، یوونتوس و لیورپول)، یک سوپر جام اسپانیا (مقابل بارسلونا)، دو سوپر جام اروپا (مقابل سویا و منچستر یونایتد) و دو جام باشگاه های جهان. رئال مادرید در دوران نبود زیزو موفق به فتح هیچ جامی نشد، آنها در لیگ قهرمانان اروپا برابر آژاکس و در کوپا دل ری مقابل بارسلونا مغلوب شدند و در هنگام بازگشت زیدان به رئال در لالیگا، آنها دیگر هیچ شانسی برای قهرمانی نداشتند.

دیدگاه‌ها