کد خبر : 1661166 | 21 دی 1398 ساعت 11:11 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

سهمیه صعود این فصل 2.5 تیم نمی‌شود

غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ از هیات رییسه فدراسیون فوتبال خواسته است سهمیه صعود از لیگ یک به لیگ برتر را به 2.5 تیم افزایش دهد.

سهمیه صعود این فصل 2.5 تیم نمی‌شود

به گزارش "ورزش سه"، غلامرضا بهروان در این باره گفته است:« قطعا افزایش سهمیه صعود از دو تیم به دو نیم تیم می‌تواند برای لیگ یک بسیار مفید باشد و از هیأت رئیسه فدراسیون و سازمان لیگ می‌خواهم به این مسأله به طور جدی ورود کند، زیرا لیگ یک اساس و پایه لیگ برتر است و بسیاری از تیم‌های لیگ یک نیز به تیم‌های رده پایه توجه دارند. اگر امکان افزایش سهمیه صعود تیم‌ها از لیگ یک به لیگ برتر وجود ندارد، پس بهتر است در یک پروسه زمانی رقابت‌های لیگ یک به جای 18 تیم به 16 تیم کاهش پیدا کند. در گذشته زمانی که من مسئولیت داشتیم، می‌خواستیم سهمیه را دو و نیم تیم کنیم اما برخی از دوستان در سازمان هیأت رئیسه لیگ مخالفت کردند.»

 

اگر قرار به صعود دو و نیم تیم از لیگ یک به لیگ برتر باشد این اتفاق در فصل جاری صورت نخواهد گرفت. بر اساس قانون تغییر در آیین نامه برگزاری بازی ها باید در ابتدای فصل به تیم ها ابلاغ شود و سازمان لیگ مجاز است این تغییر را در فصل آتی مسابقات به وجود بیاورد. البته تغییردر آیین نامه برگزاری بازی های لیگ یک و لیگ برتر منوط به این است که طرح مربوط به آن از سوی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ به هیات رییسه فدراسیون فوتبال ارایه شود و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال آن را تصویب کند.

دیدگاه‌ها