کد خبر : 1661366 | 22 دی 1398 ساعت 09:40 | 51.1K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال VAR؛ مردود شدن دو گل و یک پنالتی(عکس)

در جریان شکست 2-1 لستر مقابل ساوتهمپتون، VAR بار دیگر شبی جنجالی را رقم زد چرا که دو گل را در این بازی مردود کرد و یک پنالتی را هم لغو کرد.

جنجال VAR؛ مردود شدن دو گل و یک پنالتی(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کمک‌داور ویدیویی در جریان بازی دیروز لستر و ساوتهمپتون در لیگ برتر جزیره بار دیگر بسیار جنجالی شد و به مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده نتیجه این بازی تبدیل شد هر چند در پایان بازی رسانه‌های انگلیسی از عملکرد VAR در این بازی راضی بوده و مدعی شدند کمک‌داور ویدیویی در این بازی یکی از بهترین روزهای خود را سپری کرده است.

 

در جریان این بازی دو گل توسط VAR مردود اعلام شد و یک پنالتی هم که ابتدا توسط داور گرفته شده بود به دلیل اینکه مشخص شد بازیکنی که روی او خطا شده پیش از آن در آفساید قرار داشته، لغو شد. دو تصمیمی که رسانه‌ها و کارشناسان داوری معتقد بودند تصمیم‌های درستی بوده و به همین علت VAR شب خوبی را سپری کرده است.

 

هر سه تصمیم جنجالی VAR که در این بازی روی نتیجه تاثیرگذار بود در نیم ساعت پایانی اتفاق افتاد. در دقیقه 63، شین لانگ بازیکن ساوتهمپتون در محوطه جریمه لستر توسط چاغلار سویونجو با خطا متوقف شد و داور در سوت خود دمید و نقطه پنالتی را نشان داد. ولی بررسی صحنه توسط VAR نشان داد که شین لانگ قبل از این خطا به صورت میلی‌متری در آفساید قرار داشته. به این ترتیب پنالتی ساوتهمپتون به درستی توسط داور مردود اعلام شد.

 

1468748

 

اما چهار دقیقه بعد بار دیگر نوبت به VAR بود تا در نتیجه بازی تاثیرگذار شود. کلچی ایهئاناچو در این دقیقه دروازه لستر را باز کرد و شروع به شادی کرد ولی کمک‌داور پرچم زده و اعلام آفساید کرد. درحالیکه بازیکنان لستر به شدت به این تصمیم معترض بودند بررسی گل با استفاده از VAR نشان داد که آفساید درست بوده و گل لستر مردود شد. بازی به این ترتیب با نتیجه 1-1 ادامه پیدا کرد.

 

1468746

 

اما در آخرین دقیقه بازی، در دقیقه 90، درحالیکه لستر پیش از آن در دقیقه 81 گل دوم را از ساوتهمپتون خورده بود و 2-1 عقب افتاده بود، جانی اوانز ضربه  آزاد ارسای جیمز مدیسون را با ضربه سر وارد دروازه ساوتهمپتون کرد تا لستری‌ها گمان کنند از این بازی دست‌کم یک امتیاز گرفته‌اند. ولی بار دیگر VAR نشان داد که این گل هم در شرایط آفساید به ثمر رسیده. به این ترتیب بود که باخت لستر قطعی شد و روباه‌ها سه امتیاز حساس را از دست دادند.

 

1468750

 

1468747

 

 

 

دیدگاه‌ها