کد خبر : 1661424 | 22 دی 1398 ساعت 15:42 | 155.6K بازدید | 0 دیدگاه

افسوس بزرگ بعد از بازی بی امتیاز

ایران 1- کره 2؛ حیف شد که نشد!

تیم فوتبال امید ایران در دومین گام برابر کره جنوبی تن به شکست 2 بر 1 داد.

ایران 1- کره 2؛ حیف شد که نشد!

به گزارش "ورزش سه"، تیم امید ایران در شرایطی به دیدار برابر کره جنوبی رسید که در گام اول مقابل ازبکستان به تساوی یک بر یک دست یافته بود و در سوی دیگر تیم کره جنوبی با سه امتیاز از پیروزی مقابل چین به ایران رسیده بود. ملی پوشان امید ایران تا پیش از دریافت گل اول بازی که روی ریباند یک شوت از کره در دقیقه 22 ثبت شد، شرایط خوبی داشتند ولی پس از این گل شاکله تیم ایران از هم پاشید و در همین دقایق بود که گل دوم هم روی یک شوت از راه دور در دقیقه 32 ثبت شد تا شاگردان استیلی با شکست به رختکن بروند. در نیمه دوم شرایط برای تیم ملی بهتر شد و شاهد نمایش بهتری از سوی بازیکنان بودیم ولی تنها شاهد یک گل از سوی رضا شکاری در دقیقه 52 بودیم تا پس از دو بازی، یک امتیاز به حساب شاگردان استیلی واریز شده باشد. حالا ما باید منتظر دیدار ازبکستان و چین باشیم تا با رقم خوردن نتیجه دلخواه در آن مسابقه، در بازی آخر برابر چین همچنان امیدوار به صعود باشیم

 

 

1468931

 

 

ترکیب ایران


حبیب فرعباسى
امید نورافکن
عارف آقاسى
مجتبى نجاریان
متین کریم زاده
رضا دهقانى
مهدى مهدى خانى
رضا شکاری(81- امیرحسین حسین‌زاده)
مهدى قائدى(76-جعفر سلمانی)
محمد محبى(42- علی شجاعی)
اللهیار صیادمنش

سرمربی: حمید استیلی

 

 

1468840

 

 

ترکیب کره جنوبی


سونگ کئون
لی سانگ می
تای اوک جئون
کیم جین یا
هئون لی
دو جائه وان
مانگ سانگ
جانگ سئون وان(61- کیم دائه وون)
جئونگ وو یئونگ(61- کیم جین جیو)
لی دونگ جون
چو کیو سئونگ

سرمربی: کیم هاک بوم

 

 

اخطار

 

مهدی مهدی‌خانی(44)- اللهیار صیادمنش (46)- امید نورافکن (60)- رضا شکاری (75) از ایران

 

 

 

شرح گل 


ایران 0 کره جنوبی 1 : در دقیقه 22 شوت جانگ هافبک بازیساز کره با واکنش حبیب فرعباسی به بازی برگشت داده شد ولی لی وینگر راست تیم ملی امید کره جنوبی سریعتر از مدافعین ایران خودش را به توپ برگشتی رساند و با یک بغل پای ساده حساب کار را یک بر صفر به سود قرمزپوشان کره کرد.

 


ایران 0 کره جنوبی 2: شوت سرکش چو کیو چون با یک شوت سرکش از فاصله 20 متری دروازه حبیب فرعباسی را به شکل زیبایی باز کرد.

 

ایران 1 کره جنوبی 2: در دقیقه 52 ارسال رضا دهقانی از سمت چپ خط هجومی امیدهای ایران، در تیرک دوم به رضا شکاری رسید  و این بازیکن با یک ضربه سر موفق به باز کردن دروازه کره شد.

 

1468908

 

اتفاق ویژه


در شرایطی که محمد محبی مانند دیدار اول برابر ازبکستان از ابتدا وارد زمین شده بود، پس از نمایش ضعیفی که امیدهای ایران داشتند و 2 گل خوردند، استیلی در دقیقه 41 اقدام به تعویض محمد محبی کرد که ویلموتس و قلعه نویی علاقه ویژه ای به او دارند و شجاعی را جایگزین او کرد.

 

 

شرح بازی

 


تیم فوتبال امید ایران تا پیش از گل اول کره جنوبی که روی هوشیاری بازیکنان این تیم به ثمر رسید، شرایط نسبتا خوبی در بازی داشت و موقعیت هایی هم در بازی ایجاد کرد ولی پس از این گل به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشت و بی نظمی را می شد به وضوح در نمایش تیمی امیدها مشاهده کرد. این بی نظمی ادامه داشت و چند دقیقه بعد تیم کره جنوبی با شوتی از راه دور به گل دوم رسید. پس از این گل ناامیدی در میان بچه های تیم امید بیشتر شد و باز هم عملکرد منسجمی از این تیم ندیدیم تا با یک بازی پرنقص نیمه اول را با شکست 2 بر صفر به رختکن برویم. نمایش ضعیف تیم امید ایران در نیمه اول به حدی بود که استیلی در نیمه اول دست به تغییر زد. در نیمه دوم شرایط برای تیم امید پس از صحبت های حمید استیلی بهتر پیش رفت و رضا شکاری روی ارسال رضا دهقانی گل اول بازی را ثبت کرد. در ادامه سلطه تیم ایران بر کره جنوبی طی بازی مشهود بود ولی بازیکنان امید در ایجاد فرصت های گلزنی زیاد خوب عمل نکردند و چند موقعیت گلی هم که ایجاد شد، با بی دقتی یا عکس العمل بهتر مدافعین کره راهی به جایی نداشت.

 

1468848

 

 

دقایق حساس:

 

 

دقیقه 13: ارسال صیادمنش از سمت چپ خط دفاعی کره جنوبی با ضربه ناقص قائدی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 14: شوت سرکش هافبک کره جنوبی با اختلاف کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ٣٠: شوت بی هدف رضا شکاری با قدرت کمی زده شده تا یکی از معدود حملات ایران پس از دریافت گل از دست برود.

دقیقه ٣۵: تیم ملی امید ایران در این دقایق کاملا بی برنامه بازی می کند و احتمال دریافت گل بعدی هم وجود دارد.

دقیقه 38: شوت لی وینگر کره جنوبی با فاصله کمی راهی اوت شد.
دقیقه 38: شوت جانگ از داخل محوطه جریمه بی دقت زده شد و فرعباسی توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه 60:  ضربه سر بازیکنان کره جنوبی در اختیار عباسی فر قرار گرفت .
دقیقه 67: ضربه ظریف لی وینگر راست کره جنوبی به شکلی خطرناکی به زاویه مخالف فرعباسی زده شد و با اختلاف کمی به اوت رفت.

دقیقه 87: صیادمنش از میانه زمین با یک حرکت انفرادی توپ را به محوطه جریمه برد اما شجاعی نتوانست از آن استفاده کند؛ در ادامه باز هم توپ به صیادمنش رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 90: ضربه شجاعی روی زمین زده شد ولی گلر کره جنوبی با واکنشی دیدنی مانع از وارد شدن این توپ به دروازه شد.

 

1468927

 

بهترین بازیکن 


"لی" وینگر راست کره جنوبی و شماره 11 این تیم، هم گل اول بازی را ثبت کرد و هم در طول بازی بارها شاگردان حمید استیلی را به خصوص در سمت راست خط دفاعی، آزار داد و یکی از بهترین بازیکنان این دیدار حساس بود.

 

 

اتفاق ویژه 


ما با توجه به نتیجه ای که در این مسابقه کسب شد، باید امیدوار به شکست ازبکستان مقابل چین باشیم تا در دیدار آخر سرنوشت تاحدودی در دست خودمان باشد.

 

 

 

درحاشیه:


* به نسبت مسابقه قبلی ایران مقابل ازبکستان، تماشاگر بیشتری روی سکوی ورزشگاه سونگلا حضور داشتند.
* تیم ایران بعد از گل بدی در دقیقه 2 2دریافت کرد، از نظر روحی دچار افت شدیدی شد و نیمه اول را با ضعف به پایان رساند اما در نیمه دوم کنترل بازی در اختیار شاگردان حمید استیلی بود.
* تعویض محمد محبی در نیمه اول به دلیل عدم انجام فرامین تاکتیکی حمید استیلی انجام شد.
* دهقانی، گلزن ایران در بازی اول، در این مسابقه پاس گل داد.
* امید نورافکن، در دقایق پایانی بعد از برخورد شوت محکمش به بدن مدافع کره، به شدت اعتقاد به هند پنالتی داشت اما در تصاویر آهسته مشخص بود که حق با داور مسابقه بود.
* داور بازی امروز ادهم مخادمه بود که خاطره خوبی از او در ذهن نداریم.
* در دقیقه 93، علی شجاعی هافبک تیم امید و در شرایطی که ایران در موقعیت حمله قرار داشت، خطای بی موردی را در میانه زمین انجام داد که جریان بازی را به کلی تغییر داد و یک دقیقه از وقت بازی با این تکل بی مورد کشته شد و در ادامه داور بالافاصله سوت پایان بازی را به صدا در آورد.
* این دومین شکست تیم امید ایران مقابل کره بعد از باخت در بازی های آسیایی در کشور اندونزی بود.
* تیم ایران در نیمه دوم با دو تعویض دیگر چهره خود را تهاجمی کرد اما کره در نیمه خودی باقی ماند تا فرصت چندانی برای حمله وران ایران ایجاد نشود.
* حمید استیلی در پایان مسابقه با عصبانیت و خشم به سمت نیمکت تیم ملی برگشت که امامی فر و پیروانی سعی در دلداری دادن به وی بودند.
* کادرفنی تیم ایران امیدوار است در دیدار ازبکستان و چین، نتیجه ای دلخواه رقم بخورد تا فرصت برای صعود همچنان مهیا باشد.

دیدگاه‌ها