کد خبر : 1661555 | 23 دی 1398 ساعت 00:12 | 84.4K بازدید | 0 دیدگاه

در شب درخشان تیبو کورتوا؛

رئال 0 (4) - (1) 0 اتلتیکو؛ دهمین جام زیدان در صحرا

رئال مادرید در فینال سوپرکاپ اسپانیا موفق شد در ضربات پنالتی اتلتیکو مادرید را شکست بدهد و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

رئال 0 (4) - (1) 0 اتلتیکو؛ دهمین جام زیدان در صحرا

به گزارش "ورزش سه"، اتلتیکو مادرید در شبی که فرصت‌های خوبی را از دست داد و تیبو کورتوا نمایش درخشانی در دروازه رئال مادرید داشت، در نهایت مانند فینال لیگ قهرمانان سال 2016 در ضربات پنالتی مغلوب رقیب همشهری شد و رئال به قهرمانی سوپرکاپ دست یافت.

 

رئال مادرید بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه پنجم این فرصت را داشت که به گل اول دست یابد، اما ضربه محکم کاسمیرو از گوشه سمت چپ محوطه با مهار یان اوبلاک مواجه شد. در ادامه اتلتیکومادرید حملاتی را روی دروازه رئال طراحی کرده و در دقیقه 21 با حرکت سائول صاحب موقعیت شد، اما ضربه او بعد از برخورد به کارواخال به بیرون رفت.

 

 

1468990

 

دقایقی بعد رئال مادرید صاحب یک موقعیت دیگر شد. فرلان مندی از سمت چپ با یک دریبل دو طرفه تماشایی تریپیر را جا گذاشت و وارد محوطه شد، اما ضربه زمینی او در اختیار یان اوبلاک قرار گرفت.

 

در اواخر نیمه اول و در دقیقه 42، رئال مادرید با ارسال یک ضربه کرنر از سمت راست صاحب موقعیت شد؛ اما ضربه سر کاسمیرو از بالای دروازه یان اوبلاک به بیرون رفت تا در نهایت نیمه نخست کم‌هیجان با تساوی بدون گل بین دو تیم مادریدی به پایان برسد.

 

در همان اوایل نیمه اول، لوکا یوویچ می‌توانست گل اول رئال مادرید را وارد دروازه اوبلاک کند، اما حضور به موقع مدافعان اتلتیکو مانع این اتفاق شد.

 

1468992

 

در دقیقه 50، بهترین فرصت رئال مادرید ایجاد شد. لوکا یوویچ پشت محوطه جریمه حریف، صاحب موقعیت شد، اما ضربه زمینی او با کمترین اختلاف ممکن از کنار دروازه اتلتیکو به بیرون رفت.

 

در دقیقه 66 و روی ارسال لوکا یوویچ، رئال مادرید صاحب موقعیت فوق‌العاده‌ای برای زدن گل اول داشت، اما توپ به جای سر والورده که هیچ یارگیری نداشت، به زانویش برخورد کرد و این فرصت از دست رفت.

 

1468991

 

در دقیقه 79، شاید اولین و مهم‌ترین خطر اتلتیکومادرید ایجاد شد. روی پاس زیبای کوره‌آ به پشت مدافعان رئال، موراتا به دروازه این تیم تک به تک شد، اما ضربه او با واکنش تماشایی کورتوا همراه شد و این فرصت فوق‌العاده از دست رفت.

 

1468997

 

در اوقات اضافی، رودریگو گوئس در محوطه جریمه صاحب موقعیت شد، اما ضربه زمینی او در اختیار اوبلاک قرار گرفت. در دقیقه 94، ضربه ایستگاهی پارتی با مهار کورتوا همراه شد و 90 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

اولین فرصت اوقات اضافی در دقیقه 94 و با پاس موراتا برای اتلتیکو ایجاد شد، اما ضربه زمینی کوره‌آ با واکنش خوب تیبو کورتوا همراه شد. در دقیقه 99 این تونی کروس بود که شانس خود برای گلزنی امتحان کرد، اما ضربه محکم او از کنار دروازه اتلتیکو به بیرون رفت تا نیمه اول وقت اضافه نیز با تساوی 0-0 تمام شود.

 

اولین فرصت جدی وقت اضافه دوم با ارسال کرنر بازیکنان اتلتیکومادرید ایجاد شد، اما ضربه برگردان و تماشایی موراتا را تیبو کورتوا با پا دور کرد. در دقیقه 110، رئال مادرید تا آستانه زدن گل اول پیش رفت؛ اما دو ضربه متوالی و خطرناک مودریچ و ماریانو دیاز با عکس‌العمل تماشایی یان اوبلاک مواجه شد.

 

در دقیقه 115، موراتا با دروازه رئال تکبهتک بود که فده والورده روی او خطا کرد و با کارت قرمز مواجه شد. روی این موقعیت، ارسال بازیکنان اتلتیکو بعد از برخورد با مندی در آستانه ورود به دروازه رئال مادرید بود که کورتوا با مهاری فوق‌العاده دروازه تیمش را نجات داد.

 

در دقیقه 118، این بار کوره آ فرصت گلزنی داشت، اما باز هم دروازه‌بان رئال مادرید به زیبایی ضربه او را مهار کرد تا در نهایت 120 دقیقه با تساوی بدون گل به پایان برسد.

 

ضربات پنالتی:

 

دنی کارواخال: گل شد

سائول نیگز: به دیرک برخورد کرد

رودریگو گوئس: گل شد

توماس پارتی: کورتوا مهار کرد

لوکا مودریچ: گل شد

تریپیر: گل شد

سرخیو راموس: گل شد

دیدگاه‌ها