کد خبر : 1661612 | 23 دی 1398 ساعت 10:42 | 180.9K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس بالاخره خرید کرد؛ یک مهاجم نیجریه‌ای

رسمی؛ اوساگونا به پرسپولیس پیوست

کریستین اوساگونا مهاجم نیجریایی و سابق تیم ذوب آهن، با عقد قراردادی به پرسپولیس پیوست تا نخستین خرید زمستانی سرخ ها و یازدهمین آفریقایی تاریخ این تیم باشند.

رسمی؛ اوساگونا به پرسپولیس پیوست

به گزارش "ورزش سه"، کریستین اوساگونا در حالی به پرسپولیس پیوست که چند روز گذشته را در ایران سپری کرد و سرانجام صبح آخرین روز پنجره زمستانی به تیم صدرنشین لیگ برتر خلیج فارس و مدافع عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی پیوست. این انتقال بزرگ برای او در حالی رقم خورد که پیش بینی می‌شد ستاره سابق ذوب آهن به فولاد برود اما چرخشی ناگهانی سر از پایتخت درآورد و حالا عکس یادگاری‌اش با محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان «اولین خرید پرسپولیس در نیم فصل» بین هواداران این تیم دست به دست می‌شود.

 

این که او چه کسی است و چه سابقه ای دارد، پرسشی است که هواداران پرسپولیس در ساعات اخیر مطرح کرده‌اند. تصویر ذهنی از اوساگونا، مهاجمی بلندقامت، با موهای عجیب و البته پیراهنی سبز است که البته حالا به رنگ قرمز تغییر خواهد یافت. اما او پیش و پس از بازی در ذوب آهن نیز فوتبال بازی می‌کرد و کارنامه پرفراز و نشیبی هم دارد؛ از حضور نیمه کاره در ام صلال تا بازی در بلژیک و سقوط با چجو یونایتد به لیگ دسته دوم کره جنوبی!

 

نکته مهم درباره اوساگونا این است که ارزش بسیار پایینی در ترانسفرمارکت و دیگر پایگاه‌های مرتبط با نقل و انتقالات دارد. برای مقایسه می‌توان گفت که او نصفِ ارزش براندائو جونیور را داراست که در تابستان قیمت 700 هزار یورویی در ترانسفر مارکت داشت. البته بعید است که پرسپولیسی ها برای مهاجم نیجریایی 350 هزار دلار هزینه کنند و احتمالا تخفیف قابل توجهی از سوی این  بازیکن، او را خریداری کرده اند. یک نکته دیگر درباره اوساگونا این است که ترانسفر مارکت به اشتباه، او را خرید جدید تیم فولاد خوزستان دانسته است!

 

1469134

 

اوساگونا همچنین یازدهمین آفریقایی تاریخ پرسپولیس به حساب می‌آید. پیش‌تر عیسی ترائوره، سامبو چوچی، رافائل ادرهو، الونگ الونگ، ابراهیم توره، فرانک آتسو، هروه اوساله، سکوبرت، ممدوتال و گادوین منشا، ده آفریقایی تاریخ پرسپولیس بودند که البته برخی حتی یک بازی را هم انجام ندادند. حالا که سرخ‌ها دوباره یک مهاجم خارجی خریده‌اند؛ هواداران این تیم به شکسته شدن رکورد آلن ویتل می‌اندیشند. مهاجم بریتانیایی که چهار دهه پیش 16 گل زد و باوجود این رفت و آمدها، همچنان آقای گل خارجی های تاریخ پرسپولیس به حساب می‌آید.

 

کریستین اوساگونا که پس از بازی مقابل پرسپولیس با پیراهن ذوب آهن، هواداران این تیم را «فوق العاده» دانسته بود، در تابستان پس از ترک اصفهان به چجو رفت و با تیم «چجو یونایتد» قرارداد امضا کرد اما در نیم فصل دوم لیگ کره جنوبی نتوانست برای این تیم موثر باشد و در نهایت به همراه تیمش راهی لیگ پایین تر شد!

 

1469133

 

با این وجود، اوساگونای 29 ساله، مهاجمی باتجربه محسوب می‌شود. کسی که سابقه بازی در لیگ قهرمانان آفریقا و درخشش در لیگ قهرمانان آسیا (سه گل) را دارد. او همچنین سال 2016-17 به تیم «میشلن» پیوست تا در بالاترین سطح فوتبال بلژیک بازی کند. او دو فصل در بلژیک ماند اما انتخاب بعدی اش فوتبال آسیا بود و حالا در طول دو سال، چهارمین تیم آسیایی را تجربه خواهد کرد.

 

وی خیلی زود از ام صلال جدا شد اما با ذوب آهن دوره خوبی را در ایران تجربه کرد. یک گل در لیگ برتر و سه گل در لیگ قهرمانان آسیا که آمار بدی برایش محسوب نمی‌شود. خصوصا این که ذوب آهن با گل های او بود که پلی آف را پشت سر گذاشت و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

 

1469132

 

این که کریستین اوساگونا می‌تواند در پرسپولیس موثر باشد یا نه، سوالی است که در پایان فصل، پاسخ آن مشخص خواهد شد اما به هر حال هواداران این تیم امیدوارند که او همان مهاجم مورد نظرشان باشد؛ مهاجمی که بتواند بعد از 41 سال، رکورد آلن ویتل انگلیسی را بشکند.

دیدگاه‌ها