کد خبر : 1661625 | 23 دی 1398 ساعت 11:26 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

امیر بهترین دروازه بان هفته شانزدهم لیگ پرتغال

شب درخشان عابدزاده و تمجید احمدرضا

دروازه بان ایرانی حاضر در رقابت های لیگ پرتغال با نمایش فوق العاده اش برابر ویتوریا گیمارش به عنوان بهترین دروازه بان هفته انتخاب شد.

شب درخشان عابدزاده و تمجید احمدرضا

به گزارش" ورزش سه " امیرعابدزاده بعد از بازگشتش به ترکیب اصلی ماریتیمو و از هفته ششم رقابت های لیگ پرتغال هر هفته نمایشی بهتر ارائه کرده و در روزهای اوج قرار دارد. او شب گذشته و در بازی ماریتیمو برابر گیمارش با عملیات نجات بخشش بارها دروازه تیمش را نجات داد و چهارمین کلین شیتش را در لیگ پرتغال ثبت کرد.


نمایش امیر در بازی برابر گیمارش به گونه ای بود که تحسین احمدرضاعابدزاده دروازه بان افسانه ای فوتبال ایران را هم به همراه داشت. او با انتشار فیلم سیوهای پسرش نوشت:" تبریک به امیر بابت بهترین بازیکن زمین شدن. خوشحالم که در این روزای سخت برای چند لحظه هم که‌ شده دل مردم رو شاد کردی و باعث افتخار کشورت شدی."


امیر در بازی برابر ویتوریا در همان دقیقه 10 بازی یک شوت محکم زمینی را داشت به گوشه دروازه می رفت با دستش تغییر جهت داده و به کرنر فرستاد. اوج کار او در نیمه دوم بازی و بین دقیقه 73 تا 75 رقم خورد. او که در نیمه دوم یکی دو شوت را گرفته بود در این لحظه یک شوت محکم بازیکن ویتوریا را در شش قدم و از فاصله نزدیک به طرز جالبی و در دو ضرب با آن سرعت عمل بالایش گرفت.

 

1469119


دو دقیقه بعد کرنر ویتوریا و ضربه سر مهاجم این تیم در آستانه ورود به دروازه با عکس العمل عالی عابدزاده مواجه شده و دروازه این تیم بازهم بسته ماند. در ادامه او یک ضربه سر از فاصله نزدیک دیگر را از کنار تیر دو به کرنر فرستاد تا نه تنها مرد اول تیمش که بهترین بازیکن میدان باشد.


دروازه بان ایرانی در پایان این بازی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و بعد از آن نیز در تیم منتخب هفته شانزدهم لیگ پرتغال قرار گرفت. این به این معنا است که او بهترین دروازه بان هفته لیگ پرتغال بوده است. این اولین بار است که عابدزاده در تیم منتخب "سوفا اسکور" حضور دارد. او از طرف این سایت نمره 9.2 را گرفته است.


براساس آمار منتشر شده از سوی "سوفا اسکور" امیر در این بازی 8 عملیات نجات که شامل 7 ضربه در محوطه جریمه و یک توپی است که مشت کرده است.

 

1469118

دیدگاه‌ها