کد خبر : 1661712 | 23 دی 1398 ساعت 15:40 | 60.6K بازدید | 0 دیدگاه

برگزاری 116 بازی تنها در 80 روز!

لیگ قهرمانان؛ لیگ برتر شاید تمام نشود!

با توجه به فشردگی مسابقات و ایجاد تغییر در تقویم مسابقات لیگ قهرمانان ممکن است سازمان لیگ نتواند فصل نوزدهم لیگ برتر را به پایان برساند.

لیگ قهرمانان؛ لیگ برتر شاید تمام نشود!

به گزارش "ورزش سه"، کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال برای برگزاری مسابقات لیگ نوزدهم با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. اتفاقات مختلفی مانند آلودگی هوا، مسائل امنیتی، مسابقات مقدماتی المپیک توکیو، برگزاری اردوهای تیم ملی و ... سبب شد تا تعدادی از بازی‌های لیگ لغو شود و تعویق این دیدارها زمان زیادی را از سازمان لیگ گرفت. حالا کار به جایی رسیده که سازمان لیگ باید طی 94 روز آینده باید 14 هفته باقی مانده از لیگ برتر و البته دیدارهای جام حذفی نیز را به پایان برساند.


این در شرایطی است که از 29 اسفندماه 1398 تا 13 فروردین 1399 اردوی تیم ملی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود و عملا مدت 14 روز از زمان سازمان لیگ برای برگزاری بازی‌ها کم می‌شود. به عبارت بهتر کمیته مسابقات فقط 80 روز برای برگزاری 112 بازی باقی مانده لیگ برتر و 4 مسابقه جام حذفی زمان دارد.


در لابه لای این مسابقات دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا(استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان) نیز برگزار می‌شود که این موضوع نیز وقفه در برگزاری مسابقات داخلی ایجاد می‌کند.


از سوی دیگر سازمان لیگ نمی‌تواند زمان بیشتری در پایان اردیبهشت‌ماه به برگزاری مسابقات داخلی اختصاص بدهد. از آنجایی که اردوی بعدی تیم ملی فوتبال برای دو مسابقه پایانی مقدماتی جام جهانی با بحرین و عراق در روزهای 15 و 20 خرداد 99 از اوایل خرداد آغاز می‌شود به هر طریقی شده مسابقات لیگ برتر باید در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 99 به پایان برسد تا با برگزاری فینال جام حذفی مسابقات داخلی به طور کامل پایان یابد.


سازمان لیگ همچنین پیش بینی کرده بود که در تاریخ 29 اردیبهشت ماه 99 فینال جام حذفی کشور را برگزار کند و این مسابقات نیز به پایان برسد اما اتفاق جدیدی رخ داده که مانع از این موضوع می‌شود. مساله که به تغییر تقویم لیگ قهرمانان آسیا ربط دارد. طبق برنامه قبلی AFC قرار بود دور رفت مرحله یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان در تاریخ 5 و 6 خرداد 99 و دور برگشت این مرحله 26 و 27 خرداد ماه برگزار شود. حالا اما کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با تغییر زمان این مسابقات اعلام کرده که دور رفت در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت 99 و دور برگشت در تاریخ 5 و 6 خرداد 99 برگزار شود. این یعنی دقیقا در تاریخی که سازمان لیگ می‌خواست فینال حذفی را برگزار کند، مسابقات لیگ قهرمانان گنجانده شده است.

 

1469229


از سوی دیگر با توجه به فشردگی مسابقات لیگ برتر، جام حذفی، لیگ قهرمانان آسیا و بازی های ملی اگر به هر دلیلی مسابقاتی تا پایان برنامه لغو شود، دیگر زمانی برای برگزاری آن وجود ندارد و همین امر سازمان لیگ را دچار یک سرگیجه بزرگ کرده است. در چنین شرایطی هنوز دیدار معوقه استقلال و سپاهان در جام حذفی هم برگزار نشده و زمان آن نیز مشخص نیست. از طرفی فینال جام حذفی نیز با تقویم جدید اعلام شده AFC‌برای یک شانزدهم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بلاتکلیف مانده و باید دید کمیته مسابقات چه تدبیری برای این موضوع خواهد داشت.


سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره فشردگی موجود و اینکه آیا ممکن است لیگ برتر به پایان نرسد، به خبرنگار "ورزش سه" گفت: «امیدوار به صعود نمایندگان ایران از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا هستیم ولی این بحث آسیا هم روی برنامه ما اثر می گذارد. منتظر هستیم ببینیم چه اتفاقاتی می افتد که جدول ما وارد مسیر پلن B و C نشود. پلن اصلی ما این است که تا قبل از اردوی تیم ملی برای بازی با تیم های عراق و بحرین بازی ها تمام شود، یعنی تا آخر اردیبهشت. امیدواریم همچنان روی پلن اصلی بمانیم ولی اگر هر کدام از اتفاقات، انعطاف جدول را از ما بگیرد، به ناچار باید بازی ها به بعد از رقابت های تیم ملی موکول شود که اصلا هیچ کدام از تیم ها را خوشحال نمی‌کند.»


نکته مهم درباره به پایان نرسیدن لیگ برتر قبل از خردادماه سال 99 است. اگر این اتفاق رخ ندهد، به ناچار ادامه مسابقات فصل نوزدهم به بعد از دیدارهای ملی در خرداد ماه می‌کشد و این یعنی مسابقات حدود یک ماه دیگر باید تعطیل بماند و درست در روزهایی که تیم‌های لیگ برتری باید استراحت کنند، برگردند و ادامه بازی‌هایشان را انجام دهند تا تکلیف قهرمان و سایر تیم‌های جدول رده بندی روشن شود. اتفاقی که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است و به همین خاطر مسئولان سازمان لیگ را با مشکل جدی مواجه کرده است.

دیدگاه‌ها