کد خبر : 1661745 | 23 دی 1398 ساعت 17:08 | 15.4K بازدید | 0 دیدگاه

هفته نوزدهم لیگ یک، در یک نگاه

دو سهمیه برای صعود به لیگ بیستم کافی نیست!

هفته نوزدهم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور عصر امروز با برگزاری 8 مسابقه پیگیری شد.

دو سهمیه برای صعود به لیگ بیستم کافی نیست!

به گزارش "ورزش سه" امروز و در حالی که تیم های لیگ برتری در واپسین روزهای تعطیلات نیم فصل خود و در آخرین فرصت خرید در بازار زمستانه مشغول به فعالیت بودند، رقابت های حساس لیگ دسته اول کشور با برگزاری 8 مسابقه در هفته نوزدهم دنبال شد؛ رقابت هایی که سرانجام ترافیک مدعیان صدرنشینی و رسیدن به دو سهمیه صعود به بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران را افزایش داد.

 

تیم صدرنشین مس رفسنجان در ادامه نتایج درخشان خود با محمد ربیعی توانست در خوزستان، روند اوج گیری استقلال را با سهراب بختیاری زاده برهم زند و با کسب یک پیروزی اقتصادی سه امتیاز شیرین را از جنوب به خانه ببرد و صدرنشینی خود را تثبیت کند.

شاگردان بدون باخت محمد نصرتی هم به رکورد نوزدهمین هفته بدون شکست خود رسیدند اما نتوانستند دست پر از میدان تقابل با شاگردان رسول خطیبی بیرون آیند؛ حاصل کار نبرد شاگردان ستارگان اسبق سرخابی پایتخت تساوی یک بر یک بود که باعث شد تا گل ریحان با دو امتیاز اختلاف به صدر، در جایگاه دوم جدول قرار گیرد و آلومینیوم هم روزهای بدون شکست خود با سرمربی جدید را ادامه دهد.

 

عجیب‌ترین نتیجه هفته در جنجالی‌ترین جدال هفته رخ داد؛ جایی که در رشت، شاگردان نادر دست نشان موفق شدند با نمایشی درخشان از سد تیم شگفتی ساز نود ارومیه بگذرند و خود را از جایگاه فانوس به دستان لیگ فاصله دهند. اتفاق جالب آن‌که این مسابقه سه اخراجی داشت سهم سپیدرود یک کارت قرمز و سهمیه آذری‌ها دو کارت بود! شاگردان بیاتلو با این نتیجه و با یک بازی بیشتر نسبت به فجر سپاسی، 35 امتیازی باقی ماندند.

فجری‌ها هم امروز به دلیل شرایط نامساعد زمین بازی با شهرداری تبریز بازی‌شان به تعویق افتاد تا فعلا جایگاه چهارم را به نام خود داشته باشند اما آنها با توجه به شکست نود، می‌توانند با پیروزی احتمالی برابر شهرداری جایگاه سوم را از آن خود کنند.

 

تیم متحول شده خوشه طلایی ساوه هم که به تازگی محمود فکری را روی نیمکت خود می‌بیند و نتایج خوبی را هم با فکری به دست آورده، توانست در شیراز از سد تیم بحران زده و بدون سرمربی قشقایی شیراز بگذرد تا خود را به پازل مدعیان صعود اضافه کند.

کرمانی‌ها هم که با مجتبی حسینی نتایج سینوسی را در هفته های اخیر به دست آورده‌اند در باتلاق بابل، مقابل شاگردان نظر محمدی مغلوب شدند تا فعلا با 30 امتیاز در پایان هفته نوزدهم همچنان به عنوان ضلع ششم مدعیان صعود به لیگ برتر باقی بمانند و امیدوار به کسب نتیجه در هفته آینده، چرا که شاگردان حسینی 15 فینال دیگر را در مقابل خود دارند و با صدر جدول تنها 8 امتیاز فاصله دارند.

 

شش تیم برتر لیگ دسته اول کشور در پایان هفته نوزدهم:

1. مس رفسنجان - 39 امتیاز
2. گل ریحان البرز - 37 امتیاز
3. نود ارومیه - 35 امتیاز
4. فجر سپاسی - 33 امتیاز (یک بازی کمتر)
5. خوشه طلایی ساوه - 32 امتیاز
6. مس کرمان - 31 امتیاز

دیدگاه‌ها