کد خبر : 1661754 | 23 دی 1398 ساعت 17:41 | 121.9K بازدید | 0 دیدگاه

گروه بندی والیبال قهرمانی المپیک 2020

ایران با لهستان، ژاپن و ایتالیا هم‌گروه شد

بعد از پایان رقابت‌های انتخابی المپیک در رشته والیبال، رقبای تیم ملی والیبال ایران در المپیک 2020 هم مشخص شدند.

 ایران با لهستان، ژاپن و ایتالیا هم‌گروه شد

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته با اتمام رقابت‌های انتخابی در قاره‌های مختلف، 12 تیم حاضر در مسابقات والیبال المپیک 2020 مشخص شدند. 6 تیم که در مرحله اول انتخابی به عنوان صدرنشین 6 گروه مجوز حضور در توکیو را کسب کرده بودند. 5 تیم هم در این مرحله به عنوان قهرمان‌های قاره خود راهی المپیک شدند که جمع آن‌ها با ژاپن میزبان به 12 تیم می رسد.


ژاپن (میزبان)، برزیل، آمریکا، ایتالیا، لهستان، روسیه و آرژانتین، ایران، تونس، فرانسه، کانادا و ونزوئلا 12 تیم حاضر در مسابقات والیبال المپیک در گروه مردان هستند که در فاصله 6 ماه مانده تا شروع این رقابت‌ها و بر اساس رنکینگ رقبای خود را شناخته‌اند.


مثل دوره قبلی که 12 تیم در 2 گروه 6 تیمی تقسیم شدند، ‌این بار هم بر اساس آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی والیبال تیم ها در فرمول اعلام شده قرار می‌گیرند و در 2 گروه تقسیم می‌شوند.

 


گروه A
ژاپن - لهستان - ایتالیا - کانادا - ایران - ونزوئلا


گروه B
برزیل - آمریکا - روسیه - آرژانتین - فرانسه – تونس

 

از هر گروه 4 تیم به مرحله یک چهارم نهایی می رسند و به صورت ضربدری با حریفان خود در گروه مقابل بازی خواهند کرد. در دوره قبلی هم ایران از گروه خود صعود کرد، اما در یک چهارم نهایی شکست خورد، اما این بار کولاکوویچ و تیمش امیدوار به صعود به نیمه نهایی هستند.

 

1469242

 


با توجه به گروه بندی صورت گرفته می توان گفت ایران با قرعه نسبتا مناسبی روبه رو شده و در گروه خودش حداقل توانایی شکست تیم هایی همچون ژاپن، کانادا و ونزوئلا را دارد؛ اگرچه شکست دادن ایتالیا و لهستان هم دور از دسترس نیست.


در گروه مقابل اما به جز تونس سایر تیم‌های حاضر مدعی هستند و فقط شاید آرژانتین قدرت کمتری داشته باشد.


*نکته جالب این که در گروه A رقابت ها دو تیم آسیایی حضور دارند. ایران و ژاپن که پیش از این بارها برابر یکدیگر قرار گرفته بودند، این بار باید در مسابقات دور گروهی المپیک به مصاف هم بروند.


* لهستان تیمی است که تیم ملی والیبال ایران در دوره قبل نیز با آن ها در یک گروه قرار گرفته بود؛ اتفاقی که در المپیک 2020 توکیو نیز رخ خواهد داد.

*ایران در المپیک ریو دو پیروزی به دست آورد و در صورت کسب سه برد در المپیک توکیو، رکورد شکنی خواهد کرد.

* از 4 تا تیم برتر دوره قبلی(برزیل، ایتالیا، آمریکا و روسیه) 3 تیم از آن ها در یک گروه قرار گرفته اند و این موضوع نشان می دهد که ایران با قرعه مناسبی روبرو شده است.

* مسابقات والیبال المپیک توکیو، شنبه 4 مرداد آغاز خواهد شد  و بعد از گذشت 2 هفته، شنبه 18 مرداد فینال مسابقات برگزار خواهد شد.

 

* آخرین تقابل تیم ملی والیبال ایران با تیم های هم گروهی خود در المپیک:


ایران 3- کانادا1 ، جام جهانی 2019
ایران 1- ژاپن 3 ، جام جهانی 2019
ایران 2 – ایتالیا 3 ، جام جهانی 2019
ایران 0 – لهستان 3، جام جهانی 2019
ایران 3 – ونزوئلا 0 ، جام جهانی 2015

دیدگاه‌ها