کد خبر : 1661830 | 24 دی 1398 ساعت 09:44 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانان لیگ 2 آسیا به مصاف هم می‌روند

نبرد سرتیپ‌ها با عقاب‌ها برای رویارویی با استقلال

زنگ آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا از امروز به صدا در می آید. رقابت هایی که از امروز رسماً آغاز می شود و تا پاییز سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش "ورزش سه" اولین مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 15 به وقت تهران با دو بازی در فیلی پین و سنگاپور آغاز می شود اما مهم ترین بازی امروز، دیدار الفیصلی امان با الکویت است که از ساعت 19:30 در کشور اردن برگزار می شود. برنده این بازی، در دور بعدی پلی آف، در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال خواهد بود.


مهم ترین وجه شباهت این دو تیم، سابقه قهرمانی آن ها در «ای اف سی کاپ» است که می توان آن را به رقابت های دسته دوم لیگ قهرمانان آسیا تشبیه کرد. این جام مختص کشورهایی است که سهمیه ای در لیگ قهرمانان آسیا ندارند. در تاریخچه این جام، الکویت با 3 قهرمانی و یک نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم این جام محسوب می شود. الفیصلی هم دوبار پیاپی در سال های 2005 و 2006 فاتح این جام شده.

 

1469337

 


درباره الفیصلی بد نیست بدانید که این تیم پایتخت اردن، یک باشگاه قدیمی 87 ساله است و بازی الفیصلی و الوحدت، مهم ترین دربی اردن به شمار می رود. الفیصلی که لقب «عقاب های آبی» را یدک می کشد، همیشه ملی‌پوشان زیادی در تیم ملی اردن دارد و سال گذشته با قهرمانی در لیگ و جام حذفی، دبل کرده است. عقاب ها در مجموع 34 بار قهرمان لیگ و 24 بار قهرمان جام حذفی شده اند.
الکویت هم که به تازگی دو ملی پوش عراقی، علا عباس و امجد عطوان را به خدمت گرفته، تیمی است که 59 سال پیش تاسیس شده و لقب «سرتیپ ها» را دارد. الکویت تا به حال 15 بار قهرمان لیگ و 14 بار قهرمان جام حذفی کویت شده.

 

1469338


برنده تک بازی امروز، حریف استقلال خواهد شد و جالب اینکه برخلاف تصورات اولیه از نگاه کارشناسان، الفیصلی بخت بیشتری برای صعود دارد.

 

دیدگاه‌ها