کد خبر : 1661855 | 24 دی 1398 ساعت 10:45 | 32.7K بازدید | 0 دیدگاه

حال و هوای فوتبال در مشهد

یخبندان و رگبار کامنت: پس ما چه می‌شویم؟

عوامل مختلفی دست به دست هم داد تا در نهایت سرمربی یکی از مدعیان لیگ در تعطیلات نیم فصل اول سکان دار تیم مدعی دیگری در نیم فصل دوم شود. اتفاقی کم سابقه و پرحاشیه.

یخبندان و رگبار کامنت: پس ما چه می‌شویم؟

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته و همان طور که از روزهای قبل پیش بینی می شد، یحیی گل محمدی بالاخره هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و جانشین گابریل کالدرون آرژانتینی شد. این انتقال در حالی نهایی شد که حواشی و حرف و حدیث ها درباره آن بسیار پررنگ بود. درست مثل نقش نفر اول ورزش-کشور در به وقوع پیوستن آن.


برای پی بردن به حقایقی درباره این انتقال عجیب و ناگهانی بیایید آنچه از تابستان داغ تا زمستان سرد بر گل محمدی و فوتبال مشهد گذشته را مرور کنیم.

 

بازگشت اجباری


یحیی گل محمدی این شانس را داشت که در ابتدای فصل جاری سرمربی سرخپوشان پایتخت شود. او البته به خاطر داشتن قرارداد با شهرخودرو و جذب نفرات مدنظرش همچون رحمتی، روح اله باقری و سروش رفیعی برخلاف میل شخصی اش به مشهد بازگشت تا پروژه ی جاه طلبانه اش را با شهرخودرو پیش ببرد. او بدین منظور حتی قید حضور روی نیمکت تیم امید را هم زد تا نویدبخش تداوم روزهایی خوش برای فوتبال مشهد باشد.

 

کلافگی بابت کمبودها


گل محمدی که یک فصل موفق را با شهرخودرو پشت سر گذاشته بود تصور می کرد قرار گرفتن در میان مدعیان لیگ برتر و حضور در بازی های آسیایی باعث خواهد شد کمبودهای سخت افزاری در فوتبال مشهد برطرف گردند اما اولین و مهمترین خواسته او یعنی در اختیار داشتن زمین تمرینی باکیفیت و مناسب برای او و شاگردانش فراهم نشد تا با محقق نشدن وعده های مسئولان استانی شاهد قهرهای گاه و بیگاه او و ابراز ناراحتی های پیاپی‌اش باشیم.

 

از دست دادن تمرکز


پس از شکست های ناباورانه و تلخ ایران  مقابل بحرین و عراق در بازی های انتخابی جام جهانی با هدایت مارک ویلموتس و فسخ یکطرفه قرارداد توسط مربی بلژیکی بارها و بارها از یحیی گل محمدی به عنوان اصلی ترین گزینه جانشینی او یاد شد. یحیی پتانسیل فنی اش را داراست و حمیداوی هم مخالفتی با این موضوع نداشت. اما این اخبار روند نتیجه گیری گل محمدی با شهرخودرو را به شدت تحت تاثیر قرار داد بطوریکه او و شاگردانش در ۶ دیدار بعدی فقط یک برد و یک تساوی کسب کردند.

 

شوق، استرس و روزشمار اولین جام باشگاه های آسیا


تیم فوتبال شهرخودرو هفته آینده باید برای اولین بار در رقابت های آسیایی به میدان برود. هواداران و فوتبالدوستان مشهدی با شور و شوق فراوان از هفته ها و حتی ماه ها قبل برای فرا رسیدن این روز لحظه شماری می کردند. آنها هر روز پیگیر اخبار نقل و انتقالات تیم مورد علاقه شان بودند اما تنها اخباری که می شنیدند جدایی بازیکنان نامی و حتی تاثیرگذار تیم بود که به دلیل برآورده نکردن توقعات گل محمدی و عدم نیاز به آنها به خاطر جای نداشتن در تفکرات تاکتیکی کادر فنی شهرخودرو عنوان می شد.

 

تعطیلات نیم فصل، تعطیلی تعهد و تحمل


از لحظه ای که کالدرون برای گذراندن تعطیلات سال نوی میلادی کشور را ترک کرد دوباره شایعات درباره گل محمدی-پرسپولیس قوت گرفت. مشکلات ارزی و البته مخالفت با حضور افشین پیروانی، بهانه را دست کالدرون-انصاری فرد داد تا آنها با یکدیگر قطع همکاری کنند. جدایی سرمربی صدرنشین برای مدیریت باشگاه تبعات داشت آنها به همین علت با سرعت به سراغ بهترین گزینه موجود رفتند.
البته به نظر نمی رسید جدایی گل محمدی با هیچ معیاری منطقی و ممکن باشد چرا که دو تیم پرسپولیس و شهرخودرو در جدول لیگ رقیب یکدیگر محسوب می شدند و از آن مهمتر تیم مشهدی با تفکرات گل محمدی آماده پلی آف لیگ قهرمانان آسیا می شد. اما بی میلی گل محمدی برای بازگشت به مشهد، فشار  بالادستی(آنجه که حمیداوی به آن تاکید دارد) و اصرار پرسپولیسی ها عجیب ترین اتفاق ممکن را رقم زد تا مالک باشگاه کاملا خصوصی شهرخودرو به هر ترتیب در نهایت تن به جدایی یحیی گل محمدی بدهد.

 

تعصب و تعهد چه می شود؟


تیم فوتبال شهرخودرو هفته آینده باید برای اولین بار در رقابت های آسیایی به میدان برود. هوادارانی که از هفته ها و حتی ماه ها قبل برای فرا رسیدن این روز لحظه شماری می کردند حالا و با رفتن گل محمدی به هیچ وجه مشتاق آمدن ماه بهمن نیستند. آنها بدون سرمربی موفقشان نگران وضعیت شهرخودرواند و از زمان این جدایی دلخور و عصبانی اند. هواداران متعجب شهرخودرو بیش از ۱۲۰۰ کامنت زیر آخرین پست اینستاگرامی باشگاه گذاشته اند که سه برابر کامنت هایی است که برای تمدید با یحیی و جذب رحمتی گذاشته بودند. خیلی از آنها بهت زده و دلخور پرسیده اند: پس ما چه می شویم؟!

 

مهدی بشکنی - مشهد

 

دیدگاه‌ها