کد خبر : 1661863 | 24 دی 1398 ساعت 11:03 | 150.9K بازدید | 0 دیدگاه

خانه و سکه‌هایش را گرفت و به مردم ایران پشت کرد

انتقاد تند معاون وزیر ورزش از کیمیا علیزاده

سرپرست معاون قهرمانی وزارت ورزش می گوید سارا خادم الشریعه قصد مهاجرت به خارج از کشور را ندارد.

انتقاد تند معاون وزیر ورزش از کیمیا علیزاده

به گزارش "ورزش‌سه"، مهدی علی نژاد که به نمایندگی از وزارت ورزش بامداد امروز به استقبال اعضای تیم ملی والیبال رفته بود، در گفت و گو با خبرنگاران درباره مسائل مختلفی پیرامون ورزش کشور صحبت کرد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:


**به مردم ایران تبریک می گویم


ابتدا باید به مردم ایران، مجموعه ورزش کشور، مجموعه والیبال و همه افرادی که در این راه کمک کردند تبریک بگویم. اتفاق خوبی بود که والیبال ایران رقم زد که باعث خوشحالی است.


**بعد از سال‌ها بسکتبال و والیبال را با هم در المپیک داریم


ملی‌پوشان والیبال ایران در رقابت‌های اخیر اقتدار خوبی داشتند و در فینال موفق شدند با نتیجه 3 بر صفر چینِ میزبان را شکست دهند و برای دومین دوره متوالی سهمیه المپیک را کسب کنند. این اتفاق نشان دهنده برنامه‌ریزی خوب فدراسیون است. بعد از سال‌ها حالا کاروان ایران دو رشته تیمی به نام‌های بسکتبال و والیبال را به صورت همزمان در رقابت‌های المپیک خواهد داشت که این موضوع بسیار ارزشمند است.


**والیبال ایران فراتر از قاره کهن است


ورزشکاران ایران تاکنون موفق به کسب 41 سهمیه شده‌اند و این روند باید ادامه پیدا کند و تعداد سهمیه‌ها بالاتر برود. والیبال ایران المپیکی شد و از حالا برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهیم داشت تا این رشته حضور قدرتمندی در پیکارهای المپیک داشته باشد، چرا که به عقیده من توان والیبال ایران فراتر از قاره‌کهن است.


**همه خارجی های ورزش می روند؟


اینگونه نیست که ما یک سیاست واحد برای همه رشته‌ها داشته باشیم. هر رشته‌ای شرایط خاص خود را دارد. فدراسیون والیبال باید در مورد آینده کولاکوویچ تصمیم بگیرد.


**به زودی پاداش والیبال را می دهیم


درباره اهدای پاداش به والیبالیست ها یک تصمیم کلی در ستاد المپیک گرفته شده که شرایط آن مشخص کننده است. قطعاً بر اساس همان مصوبه پاداش‌هایی هم به ملی‌پوشان والیبال که کسب سهمیه کرده‌اند پرداخت خواهد شد. 30 میلیون به زودی به والیبال پرداخت می‌شود و 30 میلیون هم به نفرات اعزامی به المپیک پرداخت خواهد شد، چون به هر حال ممکن است تغییراتی در ترکیب تیم ملی برای آن رقابت‌ها ایجاد شود.


**مالک شهرخودرو اسنادش را ارائه کند


من در جریان اظهارات آقای حمیداوی مالک باشگاه شهرخودرو نیستم. من با انصاری‌فرد و حمیداوی حرفی نزدم و مطلع نیستم. اگر حمیداوی این صحبت‌ها را درباره فشار وزیر واقعاً مطرح کرده باشد که شک دارم اینگونه باشد، امیدوارم اسنادش را هم ارائه کند. من چون اطلاع زیادی از این موضوع  ندارم، نمی‌توانم اظهارنظر کنم، اما در مجموع باید بگویم که شأن وزارت ورزش این نیست که وارد نقل‌وانتقالات باشگاه‌ها شود. احتمالاً برای این انتقال باشگاه‌ها با هم توافق کرده‌اند.


**درباره صعود امیدها به المپیک زود است حرف بزنیم


هنوز زود است که بخواهیم در مورد این تیم حرف بزنیم، چون آنها درگیر رقابت‌ها هستند. به هر حال شاگردان استیلی هنوز شانس صعود دارند. ورزش غیرقابل پیش‌بینی است. باید صبر کنیم تا شرایط را ببینیم و سپس اظهارنظر کنیم.


**وزارت ورزش دخالتی در انتخاب سرمربی فوتبال ندارد


تصمیمات درباره سرمربی تیم ملی به فدراسیون فوتبال ربط دارد. ما یک سیاست کلی داریم و دوست داریم که از توان مربیان داخلی هم استفاده کنیم. هر فدراسیون با توجه به شرایط خودش می‌تواند در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد. وزارت ورزش دخالتی در این مورد نمی‌کند و همه چیز بر عهده فدراسیون است. چند سالی که من در ووشو بودم، خودم بدون دخالت هیچ ارگانی برای انتخاب سرمربی تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کردم.


**خادم الشریعه گفت نمی خواهد مهاجرت کند


خانم سارا خادم الشریعه اعلام کردند که نمی خواهند مهاجرت کنند. حتی پدر ایشان هم به این موضوع تاکید کرد. ظاهرا اختلافی میان او و فدراسیون شطرنج است و ربطی به مهاجرت و این مسائل ندارد.


**کیمیا علیزاده خانه و سکه های زیادی گرفت


خانم کیمیا علیزاده یک بیانیه کاملا سیاسی داده که فکر می کنیم کار خودش هم نیست و برایش نوشته اند. باعث تاسف است ورزشکاری که زندگی اش را مدیون مردم ایران است و در این نظام و در این شرایط رشد کرده و حمایت شده این طور کاری انجام بدهد. حمایت های بسیار بی نظیری از او شده که به مدال المپیک انجامیده است. با وجود آسیب های متعدد و بیماری های بسیار مسئولان مثل فرزند خودشان به او رسیدگی کردند. نهایتا او از ایران می رود و بیانیه سیاسی صادر می کند که ارزش های ما را زیر سوال ببرد. در این بیانیه هم عدم صداقت حاکم است. اگر شرایط اینقدر بد است چطور این همه توفیق به دست آورده و زندگی اش تغییر کرده است؟ من نمی خواهم درباره حمایت ها حرف بزنم اما به هر حال خانه ای گرفته و سکه هایی که دریافت کرده نشان می دهد شرایط برایش خیلی هم بد نبوده است.


**اگر شرایط کیمیا بد بوده، چطور این قدر توفیق حاصل شده؟


هر کس می تواند درباره آینده اش تصمیم بگیرد. شاید او دوست داشته مهاجرت کند اما برای اینکه کارش زودتر انجام شود، نباید صداقت را زیر پا بگذارد و به ملت خودش پشت بکند. من باز هم می گویم اگر شرایط اینقدر بد بوده چطور این همه توفیق حاصل شده است. فکر می‌کنم این حرف ها کم لطفی و بی انصافی است. چقدر خوب است که ورزشکاران ما اول پهلوانی را یاد بگیرند و بعد به قهرمانی برسند. ورزشکار ملی زمانی ورزشکار ملی است که زیر پرچم ایران و در کشور خودش باشد. جز ابراز تاسف حرف دیگری نمی توانم بزنم.

 

 

دیدگاه‌ها