کد خبر : 1661946 | 24 دی 1398 ساعت 15:13 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

تلاش کردیم با این پیروزی از غم مردم کم کنیم

فیاضی: والیبال مدال المپیک بگیرد، معجزه رخ داده

ملی‌پوش والیبال ایران گفت: در ورزش حرفه‌ای هر چیزی امکان پذیر است، اما اینکه از الان بگوییم می‌توانیم روی سکوی المپیک برویم، درست نیست.

فیاضی: والیبال مدال المپیک بگیرد، معجزه رخ داده 

به گزارش "ورزش سه"، پوریا فیاضی در سال 2019 به یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی والیبال تبدیل شد و در مسابقات انتخابی المپیک هم جزو بازیکنان کلیدی تیم کولاکوویچ بود. 


این دریافت کننده تیم ملی که چند ماهی را در لیگ لهستان سپری کرد، در گفت‌وگو با "ورزش‌ سه" درباره مسابقات، حواشی و وضعیت والیبال ایران برای حضور در المپیک به صحبت پرداخت.

 


بازی با کره برای ما یک بیدارباش بود


انتخابی المپیک مسابقات سختی است و همه تیم‌ها برای به دست آوردن سهمیه حضور پیدا می‌کنند. روز خیلی سختی را قبل از فینال برابر کره داشتیم. البته 2 بار بازی کردن با چین در خانه‌اش هم کار دشواری به حساب می‌آید. وقتی مقابل کره به دردسر افتادیم، باعث شد در فینال حواسمان جمع باشد و راحت برنده شویم. در بازی کره تیم ما بیدار شد و دیگر در فینال اجازه ندادیم چین در فینال خودی نشان دهد.  

 


همه تیم‌ها در المپیک مدعی هستند


گروه بندی مسابقات المپیک هم مشخص شد؛ اگرچه همه تیم‌هایی که توانستند به المپیک صعود کنند از سطح بالایی برخوردار هستند. قطعا توانایی صعود از گروه را داریم، اما در مرحله حذفی کارمان سخت می شود. امیدوارم از این تیم حمایت صددرصدی شود تا با آمادگی کامل وارد المپیک شویم و بتوانیم نتایج خوبی رقم بزنیم. 

 

1469476

 


برای گرفتن مدال المپیک نیاز به معجزه داریم


در ورزش حرفه‌ای هر چیزی امکان پذیر است، اما اینکه از الان بگوییم می‌توانیم روی سکوی المپیک برویم، درست نیست. شاید حداقل 5، 6 تیم در دنیا هستند که کیفیت بهتری از ایران دارند و این یعنی ما جزو شانس‌های رفتن روی 3 سکوی المپیک نیستیم. برای به دست آوردن مدال المپیک باید یک معجزه رخ دهد. البته ما توانایی این کار را داریم، اما خیلی باید تلاش کرد. این موضوع فقط به ما برنمی‌گردد و باید همه کمک کنند. داورزنی همیشه نشان داده تلاش خود را برای مهیا کردن شرایط می کند. من امیدوارم بتوانیم روی سکو برویم. خودم دوست دارم یک مدال جهانی با تیم ملی والیبال داشتم و اگر این اتفاق در المپیک بیفتد که دیگر فوق العاده است. 

 


ورزشکار المپیکی باید همه جوره تامین باشد


وقتی از یک ورزشکار انتظار مدال المپیک دارند، باید آن ورزشکار همه جوره تامین باشد و فقط تمرکزش روی ورزش باشد. برای خود من این فضا الان وجود ندارد چون فکر خیلی درگیر است. البته این را هم بگویم که مسئولان هم تلاش خود را می کنند و ما هم از مشکلات اقتصادی کشور باخبر هستیم، اما مدیریت درستی روی منابع شود. 

 


سعی کردیم با این سهمیه از غم مردم کم کنیم


وقتی ما در مسابقات بودیم، هر روز خبرهای ناراحت کننده ای می شنیدیم. هنوز هم ناراحت هستیم. جو خیلی سنگینی روز قبل از مسابقه به خاطر شنیدن خبر ناگوار سقوط هواپیما در تیم وجود داشت. این شرایط وقتی به وجود آمده بود که ما یکی از مهمترین بازی‌های یک دهه اخیر والیبال ایران را در پیش داشتیم. هفته بسیار ناراحت کننده‌ای برای ما بود. ما به عنوان بازیکن تیم ملی سعی کردیم کار خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم. امیدوارم با سهمیه ای که به دست آوردیم، حداقل ذره‌ای از این غم و اندوه را بین مردم کم کرده باشیم.

 

 

دیدگاه‌ها