کد خبر : 1662005 | 24 دی 1398 ساعت 18:48 | 52.4K بازدید | 0 دیدگاه

پیش‌بینی از تغییرات در سبک بازی؛

از کالدرون به یحیی؛ پرسپولیس مالک توپ می‌ماند!

پرسپولیسی ها که در دوران کالدرون به ضد حملات سریع متکی بودند، احتمالا با هدایت یحیی گل محمدی، تغییر سبک خواهند داد و با حفظ چند ویژگی، به تیمی جدید تبدیل خواهند شد.

به گزارش "ورزش سه"، یکی از شب هایی که پرسپولیسی ها آن را فراموش نخواهند کرد، 24 مرداد 1394 است. شبی که پرسپولیس با هدایت علی دایی، ذوب آهنِ یحیی گل محمدی را شکست داد اما شاگردان یحیی با نمایش سزاوارانه خود، هواداران رقیب را نیز به تحسین وا داشتند. آن روز، گل‌محمدی فوتبالِ موردنظر خود را در مقابل هواداران تیم محبوبش ارائه کرد و در پایان فصل نیز با 14 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس، در رده چهارم ایستاد.

 

تیم او با حفظ توپ، انتقال دقیق آن و پرسینگ شدید، تیم علی دایی و سپس دیگر حریفان را تحت فشار قرار داد و موفق به قهرمانی در جام حذفی نیز شد. این نوع نمایش تماشاگرپسند که مورد توجه پرسپولیسی ها نیز قرار داشت، در دیگر تیم های گل محمدی نیز ادامه یافت اما در ذوب آهن و شهر خودرو نمود بیشتر و بازدهی بهتری داشت.

 

1469553

 

گل‌محمدی 48 ساله که حالا کادرفنی مورد علاقه خود را هم پیدا کرده و در حال تکامل سبک مربیگری خود نیز هست، در نیم فصل نخست لیگ نوزدهم همین روش بازی را با تیم مشهدی ادامه داد و باوجود نتایج پرفراز و نشیب، شهرخودرو را در میان تیم های بالایی جدول حفظ کرد. مسئله مشترک درباره تیم تحت هدایت او، تعداد بالای پاس و درصد بالای مالکیت توپ است. به عنوان مثال در 5 بازی اخیر این تیم، میانگین آمار 56.4% مالکیت و 390 پاس به ثبت رسید که رکورد قابل توجهی در میان تیم های لیگ برتری است.

 

1469552

 

همچنین در اکثر بازی های تیم شهرخودرو، گردش توپ بیشتر در زمین شهرخودرو است. تیم گابریل کالدرون نیز در بیشتر بازی ها مالک توپ بود و تعداد پاس هایش در بعضی مسابقات از 600 نیز عبور می‌کرد اما نکته مهم این است که سرمربی آرژانتینی سعی می‌کرد شاگردانش توپ را در زمین حریف منتقل کنند و سریعا به یک سوم دفاعی تیم مقابل برسند اما احتمالا در دوران یحیی گل محمدی، آن ها با آرامش بیشتری به موقعیت سازی خواهند پرداخت.

 

1469554

 

حالا باید دید واکنش بازیکنان پرسپولیس به تصمیمات کادرفنی جدید چه خواهد بود و مهم تر از آن باید دید باتوجه به مهره های متفاوت پرسپولیس نسبت به شهرخودرو، گل محمدی آیا قصد دارد به همان شکل قبلی ادامه دهد یا خیر؟

دیدگاه‌ها