کد خبر : 1662033 | 24 دی 1398 ساعت 20:32 | 480.4K بازدید | 0 دیدگاه

شام آخر مهاجم ایرلندی در تهران

استوکس؛ شیطانی که می‌خواهد فرشته باشد

برای پرسپولیسی ها حضور مجدد آنتونی استوکس در ایران و عکس احتمالی او با پیراهن قرمز رنگ، خبری است که برایش لحظه شماری می کنند.

استوکس؛ شیطانی که می‌خواهد فرشته باشد

به گزارش "ورزش‌سه"،  این مهاجم 31 ساله ایرلندی که روزگاری به عنوان پدیده در فوتبال جزیره مطرح بود، به دنبال دوازدهمین تیم باشگاهی دوران فوتبالش است. او که فصل پیش به تراکتور پیوست با اینکه در این تیم عملکرد بسیار خوبی داشت اما از تراکتور جدا شد.  با این حال عملکرد فنی او حتی سخت ترین منتقدان رفتارهای عجیبش را به ستایش وا می داشت؛ شکار فصل پیش زنوزی یقیناً یکی از باکیفیت ترین بازیکنانی است که در تاریخ لیگ برتر به ایران آمده اند. اما استوکس یک زندگی عجیب و پر از داستان های پرپیچ و خم دارد. بازیکنی که می شود از آنچه از سرگذرانده، فیلم ساخت.


در ادامه چند برش از زندگی این مهاجم جنجالی را مرور می کنیم.


* آنتونی استوکس یکی از محصولات آکادمی آرسنال است. او در حالی که فقط 17 سال و 3 ماه داشت، در بازی آرسنال و ساندرلند در لیگ کاپ برای دو دقیقه فرصت پیدا کرد تا به زمین برود. در آن بازی رابین فن پرسی 2 گل زد تا آرسنال 3-0 پیروز شود. با پیراهن شماره 45 وارد زمین شد.


* استوکس برای تیم های ساندرلند و کریستال پالاس هم بازی کرده اما بهترین دوران او به حضورش در سلتیک برمی گردد. او به همراه گری هوپر (همان مهاجمی که در آغاز فصل می خواست به استقلال بپیوندد) یک خط حمله رویایی را تشکیل داده بودند که حاصل آن، چند قهرمانی در لیگ برتر اسکاتلند بود. استوکس برای 6 فصل پیراهن شماره 10 سلتیک را برتن کرد.


*  در آگوست 2010 در در بازی زیر 21 سال ایرلند و استونی، استوکس با 2 گل و 3 پاس گل، باعث شد تیم ملی کشورش با نتیجه 5-0 حریف را شکست دهد. او در نوامبر همان سال در برد شگفت انگیز 9-0 سلتیک مقابل آبردین.  3 گل زد و 2 پاس گل داد. استوکس در دوران باشگاهی اش 7 بار هت تریک و یک بار هم مقابل استقلال خوزستان پوکر کرده است.

 

1469592


* آنتونی استوکس در سال های مختلف با مشکلات انضباطی در داخل و خارج زمین فوتبال مواجه بوده. او در ژانویه 2018 به خاطر مسائل انضباطی از هیبرنیان کنار گذاشته شد و در تیم های دیگری نیز مشکلات مشابهی داشته. استوکس در سال 2013 در پارکینگ یک کلوپ به یک مرد حمله کرد و دندان و بینی او را شکست. این مهاجم عصیانگر بابت این پرونده به 2 سال حبس تعلیقی و پرداخت 250 هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. استوکس سال گذشته هم یک درگیری فیزیکی با نامزد سابق و مادرش داشت و به خاطر همین مساله هم راهی دادگاه شد.


*آنتونی استوکس در طول دوران فوتبالش همبازیان بسیار مشهوری داشته. او در 77 بازی با ویرجیل فن دایک ستاره این روزهای لیورپول، در سلتیک همبازی بوده. او همچنین با ویکتور وانیاما، هافبک فعلی تاتنهام 51 بار و با تیمو پوکی، مهاجم گلزن نوریچ 23 بار بازی کرده. دوایت یورک، جانی اوانز، با ناتان کلاین، ویکتور موزس و فردی لیونگبرگ از دیگران ستارگانی هستند که در ساندرلند، کریستال پالاس و سلتیک با استوکس همبازی بوده اند.

 

1469591


* در سلتیک با پیراهن شماره 10 سال ها بازی کرد و در تیم هایی مثل ساندرلند و کریستال پالاس هم شماره 9 می پوشید. اما استوکس به تازگی به شماره 28 علاقه پیدا کرده و در تیم های هیبرنیان، تراکتور و آدانا با همین شماره به زمین رفته.

 


*استوکس روزگاری برچسب قیمت 4 میلیون یورویی خورده بود ولی در حال حاضر سایت ترانسفر مارکت ارزش او را 700 هزار یورو برآورد می کند.


*تصویری که از استوکس بیش از هر عکس دیگری در بین هواداران دست به دست شده، عکسی است که نیم تنه او را با تتوهای پرتعداد و عجیب غریب نشان می دهد. خالکوبی هایی که لابد هر یک از آن ها بخشی از داستان زندگی این گلزن سرکش را روایت می کند. از جمله خالکوبی کامل تابلوی مشهور «شام آخر مسیح» اثر لئوناردو داوینچی. سوال اصلی اما این است که این مهاجم ایرلندی پرحاشیه در تهران تبدیل به بازیکنی مطیع و کارساز خواهد شد؟ با مرور سوابق به سختی می شود خوش بینانه به این سوال پاسخ مثبت بدهیم. اما شاید هم این شیطان، فرشته نیم فصل دوم پرسپولیس باشد.


علی مغانی

دیدگاه‌ها