کد خبر : 1662047 | 24 دی 1398 ساعت 22:25 | 76.5K بازدید | 0 دیدگاه

برداشت اول از اولین روز آرامش

خط به خط با استقلال شماره هفت‌ها

استقلال در نیم‌فصل دوم و با پشت سر گذاشتن حاشیه‌های فراوان در نقل و انتقالات نیم‌فصل موفق به جذب دو بازیکن درفازهجومی شد، اما همین دو بازیکن جدید و دو بازیکنی که در نیم‌فصل اول بیشتر به علت مصدومیت فرصت حضور در ترکیب استقلال را نیافتند ممکن است ترکیب ثابت استقلال را دچار تغییراتی کند که پاسخ این سؤال را تنها سرمربی این تیم می‌داند.

به گزارش "ورزش سه"، همه‌چیز بعد از شکست شهرخودرو آغاز شد. اخبار به‌سرعت برق و باد در فضای مجازی گوش به گوش می‌چرخید و خبر از خروج کسی می‌داد که بعد از 4 سال موفق شده بود طعم صدرنشینی را به هوادارانی بچشاند که تنها او را مسبب تمام این خوشبختی‌ها می‌دانستند.


40 روزی که در تاریخ باشگاه استقلال بی‌سابقه بود


از اون روزها تا امروز 40 روز سخت بر استقلال و مجموعه تیمی‌اش گذشته که درواقع شاید بتوان گفت که در تاریخ 73 ساله این تیم نه‌تنها کم‌سابقه بلکه بی‌سابقه بود. اتفاقاتی که منجر به این شد که این تیم در سه بازی بدون داشتن سرمربی و مربی به دیدار رقبایش برود.


با تمام این تفاصیل این روزها شرایط با بازگشت فرهاد مجیدی رفته‌رفته حالت نرمالی به خود می‌گیرد که البته این را هم فراموش نکنیم که هر اشتباهی در این مقطع می‌تواند بازهم جامعه طرفداری را مکدر کند و به همین خاطر تمام مجموعه نسبت به تصمیمات باشگاه کاملاً جانب احتیاط را رعایت می‌کنند.


استقلال شماره هفت و برتری مقابل شاگردان حسن‌زاده


استقلال شماره هفت امروز تحت هدایت فرهاد و نامجو به مصاف تیم امیدهایش رفت تا مجیدی در اولین تجربه سرمربیگری‌اش به مصاف شاگردان همبازی سابقش رضا حسن‌زاده برود. دیداری که با برتری 6 بر 1 استقلالی‌ها خاتمه پذیرفت و در این دیدار که مجیدی از تمام بازیکنان خودش استفاده کرد ارسلان مطهری (22) و علی دشتی (49 و 51)، مرتضی تبریزی (75 و 90) و شیخ دیاباته (77) برای بزرگ‌سالان استقلال گلزنی کردند و گل تیم امید استقلال را علی سنایی در دقیقه 70 به ثمر رساند.


3-5-2 نحوه آرایش احتمالی استقلال در نیم‌فصل دوم


شاید نشود چندان برداشت درستی از این بازی داشت اما نکته بارز این دیدار باوجود اینکه یک دست‌گرمی ساده به شمار می‌آمد، نحوه آرایش استقلال در این بازی بود. چراکه گمانه‌زنی‌های زیادی بعد از پیوستن مجیدی در خصوص آرایش تیمی استقلال به گوش می‌رسید. بعضاً گفته می‌شد قرار است او برخلاف استراماچونی طرحی نو دراندازد و رو به سیستم 4-4-2 بیاورد که در ابتدای فصل نتایج خوبی را برایشان به همراه نداشت. ولی آنچه که امروز دریک برداشت کلی از تیم استقلال دیده شد باید گفت که به نظر می‌رسد مجیدی می‌خواهد با همین شیوه 3-5-2 بازی‌های نیم‌فصل دوم را شروع کند و با این پیش‌فرض و با احتساب لیست استقلال در این فصل می‌توان سید حسین حسینی را گلر اول این تیم در نیم‌فصل دوم بنامیم که این‌یکی فرقی به حضور سرمربی‌ای خاصی ندارد و درهرحال انتخاب اول درون چهارچوب است.

 

1469617


4 جدال بازیکن شاخص برای حضور دریک دفاع سه نفره


 در خط دفاع نقطه مجهول و آن چیزی که ممکن بود نسبت به حضور استراماچونی دچار تغییری شود حضور روزبه چشمی به‌عنوان یکی از مدافعین وسط بود. امروز چشمی در خط دفاع به کار گرفته شد و با این حساب به‌احتمال زیاد او در کنار عارف غلامی و محمد دانشگر بازهم سه مدافع استقلال را در نیم‌فصل دوم تشکیل خواهند داد که البته هرکدام نتوانند رضایت خاطر کادر فنی را جلب کنند قطعاً سیاوش یزدانی را به‌عنوان جانشین خود در ترکیب اصلی استقلال خواهند دید. یزدانی آمده است در استقلال روزهای به‌مراتب بهتری را از سپاهان تجربه کند و چندان طاقت نیمکت نشینی را ندارد و از همین رو سعی می‌کند نظر مجیدی را در کمترین زمان ممکن به خود جلب کند.

 

1469616


دغدغه‌های مجیدی برای انتخاب بازیکن در بال چپ


در سمت راست‌خط دفاعی یا همان بال راست کاپیتان آماده استقلال همچنان بدون رقیب انتخاب اول و آخر مجیدی خواهد بود و باید در ادامه منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وریا می‌تواند زیر نظر مجیدی دوران فوق‌العاده‌اش را در نیم‌فصل اول تکرار کند یا خیر. اما داستان در بال چپ درست در نقطه مقابل است جایی که میلیچ و زکی پور دو آلترناتیو موجود در تیم تا حدی مجیدی را در به‌کارگیری از این دو بازیکن دچار تردید می‌کنند. البته مسلماً اگر میلیچ خودش را در موعد موردنظر به تیم معرفی می‌کرد و خواستار جدایی نمی‌شد، می‌توانست گزینه اول فرهاد باشد اما حالا جریان بستگی به زمان بازگشت او به تمرینات دارد. به‌هرحال سعید آقایی در نیم‌فصل جذب نشد تا این دو بازیکن تنها گزینه‌های سمت چپ خط دفاعی استقلال باشند.

 

1469613

 

1469612


خیال راحت مجیدی از داشتن گزینه‌های خوب در خط میانی


در خط میانی از میان گزینه‌های حاضر مسعود ریگی و علی کریمی دو بازیکنی هستند که کمتر عقل سلیمی حاضر خواهد شد تا دست به این ترکیب در میانه میدان بزند اما این نکته را هم باید عنوان کنیم که گذشتن از نام فرشید باقری در این منطقه کار راحتی نیست و او در ادامه این فصل و حضور استقلال در سه جبهه بدون شک کمک بالایی برای فرهاد مجیدی محسوب خواهد شد. در کنار این دو هافبک هم حضور فرشید اسماعیلی قطعی به نظر می‌رسد، مگر آنکه مجیدی بخواهد از برنی ایبینی بازیکن نیجریه‌ای ـ استرالیایی در این پست بهره ببرد. ضمن اینکه آرش رضاوند و علی دشتی هم یکی از کسانی خواهند بود که می‌توانند عصای دست مجیدی در ادامه باشند. بعید است کادر فنی استقلال با داشتن این بازیکنان نام‌برده در این منطقه کمبودی احساس کند.

 

1469614

 

1469611

 

 

1469618

 

خط حمله همچنان نقطه قوت استقلال در نیم‌فصل دوم


 به‌صراحت می‌توان ادعا کرد که زوج خط حمله استقلال تا به اینجا با حضور قائدی و دیاباته بیشترین تأثیر را در ثبت بهترین خط حمله با به ثمر رساندن 33 گل را داشت، ضمن اینکه این بین دو بازیکن هماهنگی مطلوبی ایجادشده است که بعید است مجیدی بخواهد دست به این ترکیب بزند. البته ایبینی می‌تواند به‌عنوان زوج خط حمله دیاباته نیز در ترکیب استقلال قرار بگیرد که این بستگی به نظرات کادر فنی خواهد داشت. البته با حضور ارسلان مطهری که بالاخره پیراهن مورد علاقه اش را بر تن کرد بعید است ایبینی را جزو مهاجمان به حساب بیاورند.

 

1469610

 

1469615


این شاید یک نمای کلی از ترکیب استقلال در نیم‌فصل دوم باشد که البته چندان تغییری به نسبت نیم‌فصل اول نخواهد داشت اما آنچه ممکن است فرهاد را مجبور به تغییر نفرات کند رسیدن مصدومان و خرید جدید خارجی استقلال است که برای راه پیدا کردن به ترکیب استقلال باید به انتظار شروع نیم‌فصل دوم باشند.

دیدگاه‌ها