کد خبر : 1662062 | 25 دی 1398 ساعت 08:17 | 267.8K بازدید | 0 دیدگاه

صدرنشین پرتغال، تیم مورد علاقه ایرانی‌ها؛

طارمی یاد ون پرسی ۲۰۱۴ را زنده کرد!

ستاره ایرانی ریو آوه در شب حذف تلخ تیمش برابر بنفیکا نمایش درخشانی ارائه داد.

طارمی یاد ون پرسی ۲۰۱۴ را زنده کرد!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مهم‌ترین مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال پرتغال، تیم ریو آوه که برای پنجمین بازی متوالی مهدی طارمی را در ترکیب و به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز چهارشنبه در ورزشگاه دا لوز لیسبون مقابل بنفیکا قرار گرفت.

 

طارمی که در دیدار اخیرشان در لیگ برتر پرتغال یک پاس گل داده و این بار در مسابقه حساس برابر بنفیکا انگیزه زیادی برای درخشش داشت، در دقیقه ۴ نفوذ خطرناکی انجام داد که روبن دیاز، مدافع سرشناس حریف مجبور به خطا روی او شد تا با کارت زرد جریمه شود.

 

لوکاس پیازون برزیلی که هفته قبل روی پاس طارمی توانسته بود گلزنی کند، مقابل بنفیکا از ضربه آزادی که ستاره ایرانی ریو آوه گرفت، نهایت استفاده را کرد و موفق شد خیلی زود تیمش را با یک گل پیش بیاندازد.

 

فرانکو امانوئل چروی در دقیقه ۱۳ برای بنفیکا گلزنی کرد و کار را به تساوی کشید، اما قبل از پایان نیمه اول باز هم درخشش ستاره ایرانی ریو آوه موجب شد تا این تیم به گل دوم برسد.

 

در دقیقه ۳۰ ماتئوس د لیما، مدافع کناری ریو آوه ارسال بلندی از جناح چپ میانه زمین به پشت مدافعان بنفیکا انجام داد که مهدی طارمی با فرار عالی از بین بازیکنان و استفاده از جلو آمدن ایوان زلوبین دروازه‌بان حریف، با هوش بالا و ضربه سر چیپ دیدنی گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا به برتری یک نیمه‌ای دست پیدا کنند.

 

 

1469639

 

 

در نیمه دوم و از دقیقه ۶۱ که هریس سفروویچ به ترکیب بنفیکا اضافه شد، ورق بازی برگشت و این تیم توانست دو گل توسط ستاره سوئیسی‌اش در دقایق ۶۴ و ۷۲ بزند تا به برتری ۳ بر ۲ خانگی مقابل ریو آوه برسند و طارمی و یاران‌اش حذف تلخی را با وجود برتری یک نیمه‌ای، تجربه کنند.

 

طارمی در حالی توانست مقابل بنفیکا خودنمایی و گلزنی کند که چهار شب قبل هم مهرداد محمدی در جریان دیدار آوس برابر صدرنشین لیگ برتر پرتغال موفق شده بود این کار را انجام دهد؛ اتفاقی که در مرحله گروهی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ قهرمانان اروپا نیز برای سردار آزمون رخ داد و او یکی از گل‌های زنیت سن‌پترزبورگ مقابل بنفیکا را به ثمر رساند.

 

اتفاق مهم برای طارمی البته در شبکه‌های اجتماعی رخ داد و گل زیبایی که او برابر بنفیکا به ثمر رساند را بسیاری از هواداران فوتبال مشابه گل شیرجه‌ای ون پرسی، ستاره تیم ملی هلند در جریان دیدار مقابل تیم ملی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ دانستند.

 

 

1469641

 

1469638

 

1469637

دیدگاه‌ها