کد خبر : 1662069 | 25 دی 1398 ساعت 08:52 | 561.8K بازدید | 0 دیدگاه

ستاره‌ای از غرب، که در شرق طوفان به پا کرد؛

فوتسال آسیا و جواهری به نام "سارادونا"

فوق ستاره تیم ملی فوتسال بانوان بدون تردید مهم‌ترین نقطه قوت صدرنشین لیگ شمار می‌رود.

به گزارش "ورزش سه" دختر 28 ساله اسلام غرب کرمانشاه، به رسم سالهای اخیر دوباره می‌خواهد جام ببرد همراه با کفش طلا؛ این‌بار اما در دیاری که هنوز جشن قهرمانی فوتسال بانوان در آن به پا نشده است. سارا شیربیگی که شاید نامش را بیشتر در طول سالهای اخیر و به واسطه درخشش در جام ملتهای آسیا و رسیدن به عنوان خانم گلی آسیا شنیده باشیم اما بدون تردید سارا شیربیگی یکی از اعجوبه های فوتسال بانوان در سطح آسیاست.

 

او امسال به مشهد کوچ کرده تا زیرنظر همبازی قدیمی خود فاطمه شریف بتواند نخستین جام تاریخ فوتسال بانوان مشهد را در لیگ برتر به دست آورد؛ خانم گل فوتسال آسیا اما برای فوتسال خراسان، سنگ تمام گذاشته است و در فاصله چهار بازی تا رسیدن به مرحله پلی‌آف، روی 71 درصد گلهای تیمش با گلسازی یا گلزنی نقش آفرین بوده تا این‌چنین نبوغ و استعداد خود را به رخ همگان بکشد.

 

سارادونای فوتسال ایران در لیگ پانزدهم و تا پایان هفته بیستم، توانسته 41 بار دروازه حریفان را فرو بریزد و 30 بار هم با خلاقیت خود، همبازیان‌اش را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا این‌چنین نقش اول صدرنشینی نماینده خراسان باشد و با اختلاف عنوان خط آتش برتر لیگ را از آن تیمش کند.

 

1469647

 

آمادگی فوق العاده سارا شیربیگی در روزهای واپسین مانده به جام ملتهای 2020 کویت، کادرفنی تیم ملی را حسابی به هتریک در قهرمانی امیدوار کرده است؛ به ویژه آن‌که به احتمال فراوان مهره کلیدی چون فرشته کریمی، تیم ما را به علت مصدومیت در این جام همراهی نمی‌کند!

 

هر چند فشردگی جدول اطمینان خاطر را برای حضور مشهدی‌ها در مرحله پلی‌آف فراهم نکرده است اما موتور گلزنی روشن شیربیگی، دل هم‌بازیان و به ویژه شریف را گرم نگه داشته که آنها می‌توانند با تکیه بر قدرت گلزنی و بازیسازی او، تیم را به سلامت از مرحله گروهی عبور دهند و حتی در پلی‌آف، هم مقابل رقبا ایستادگی کنند و جام را به مشهد بیاورند.

 

بدون تردید، رسیدن به کفش طلا در کنار قهرمانی لیگ شاید اتفاقی تکراری برای شیربیگی تلقی شود؛ چرا که او همین فصل قبل و پیش از جدایی پر ماجرایش از نامی نو اصفهان به سوی مشهد، توانسته بود هم خانم گل لیگ شود و هم جام قهرمانی لیگ را بالای سر ببرد. حتی رسیدن به عنوان قهرمانی در جام ملتهای آسیا همراه با تیم ملی و کسب عنوان خانم گلی!

 

اما افتخارآفرینی فردی و تیمی در جام جهانی فوتسال بانوان و لژیونر شدن دو چراغ خاموش مانده در چلچراغ موفقیت های خانم گل فوتسال آسیاست؛ رویاهایی که سارا چند قدمی بیشتر با آنها فاصله ندارد! اگر با همین انگیزه مسیر موفقیت‌اش را ادامه دهد، بدون شک "سارادونا" نه تنها در فوتسال ایران، بلکه به عنوان یکی از افتخارات و لژیونرهای درخشان فوتسال آسیا نام او به ثبت خواهد رسید.

 

1469646

 

سبحان جهان پناه

دیدگاه‌ها