کد خبر : 1662521 | 27 دی 1398 ساعت 17:35 | 17K بازدید | 0 دیدگاه

بدنام‌ترین رکورد فرمول یک به نام سباستین وتل!

در کنار 4 عنوان قهرمانی فرمول یک، سباستین وتل ناخواسته‌ترین رکورد این ورزش را نیز در اختیار دارد!

بدنام‌ترین رکورد فرمول یک به نام سباستین وتل!

 

 

 

به گزارش "ورزش سه"، از زمانی که سباستین وتل برای نخستین بار در فرمول یک به پیست رفت، رکوردهای  زیادی را شکسته و به نام خود ثبت کرده است. رکورد جوان‌ترین پل‌سیتر او همچنان تا به امروز پابرجاست. هر چند یک آمار به خصوص هست که وتل ترجیح می‌دهد هر چه زودتر از خاطره‌ها پاک شود.

 

وتل با حضور در اولین مسابقه‌ی فرمول یک خود تبدیل به جوان‌ترین فرد تاریخ شد که در یکی از بخش‌های یک مسابقه‌ی رسمی فرمول یک به میدان رفته است. در سال 2006 او راننده‌ی تست تیم بی‌ام‌و-ساوبر بود که در گرندپری ترکیه به میدان رفت.

 

 

1470208

 

 

هر چند این گامِ بسیار بلند، به خودی خود بسیار به یادماندنی و فوق‌العاده بود، وتل در این گرندپری رکورد دیگری را نیز به نام خود ثبت کرد که تا امروز موجب شرمندگی اوست.

 

هنوز 6 ثانیه از خروج وتل از گاراژ نگذشته بود که او توسط استواردها به دلیل سرعت بیش از حد مجاز در پیت‌لین جریمه شد!

این سریع‌ترین پنالتی بود که در تاریخ فرمول یک به راننده‌ها داده شده و قرعه به نام سباستین وتل درآمد تا قربانی بدشانس هیجان بیش از حد خود شود.

 

خوشبختانه وتل موفق شد با ثبت سریع‌ترین زمان پیست در تمرین دوم کمی از تلخی این رکورد بکاهد. این راننده‌ی جوان آلمانی در آن زمان موفق شد فلیپه ماسا و جنسن باتن راننده‌های فراری و هوندا را شکست داده و سریع‌ترین زمان را به نام خود ثبت کند.

 

پس ازآن سباستین وتل موفق شد در سال 2008 اولین پیروزی خود را با تیم توررروسو و در گرندپری بارانی ایتالیا کسب کند. از آن زمان تاکنون این بهترین نتیجه‌ای بوده که توروروسو در طول تاریخ خود در فرمول یک کسب کرده است.

 

 

1470211

 

 

سپس ردبول با توجه به شایستگی سب موقعیت او را ارتقا داد و وتل را به تیم اصلی ردبول آورد تا او پاسخ اطمینان آنها را با چهار قهرمانی جهان پی در پی تیمی و راننده‌ها بدهد.

 

در نهایت در 2015 سب به اسکودریا فراری رفت و تا امروز همچنان برای اسب‌های رقصان ایتالیایی رانندگی می‌کند. هر چند او هنوز نتوانسته به آمار قهرمانی‌هایش در ماشین سرخ فراری بیفزاید. برای بدتر شدن اوضاع، هم‌تیمی او چارلز لکلرک در 2019 با چیره‌دستی تمام او را در رقابت‌های قهرمانی جهان راننده‌ها هم شکست داد.

 

 

1470210

 

 

 نمایش ضعیف وتل حتی پرسش‌هایی را نیز در رابطه با مهارت و توانایی او پشت فرمان برانگیخت و بسیاری خواهان بازنشسنتگی او شدند.

 

هواداران وتل امیدوارند که در 2020 سب بتواند پاسخ محکمی به منتقدانش داده و بار دیگر جایگاه خود را به عنوان یکی از بخت‌های جدی قهرمانی جهان و راننده‌ی اصلی فراری محکم کند.

 

 

1470207

 

دیدگاه‌ها