کد خبر : 1662621 | 28 دی 1398 ساعت 11:29 | 140.5K بازدید | 0 دیدگاه

نگاه‌ها خیره به محمدحسین محمدیان بعد از ۴ سال

بازگشت رویایی در رم؛ این پسر حریف می‌طلبد

محمدحسین محمدیان بعد از ۴ سال محرومیت برگشته و طلای المپیک توکیو را نشانه گرفته است.

بازگشت رویایی در رم؛ این پسر حریف می‌طلبد

به گزارش "ورزش‌سه"، وقتی دیروز اخبار درخشش محمدحسین محمدیان از ایتالیا به گوش می‌رسید، برخی تصور می‌کردند که پدیده جدیدی در کشتی ایران ظهور کرده و در یک تورنمنت بین‌المللی خودنمایی می‌کند، اما علاقه‌مندان به کشتی خوب می‌دانند که این پسر ۲۷ ساله حتی سابقه رفتن روی سکوی جهانی را هم دارد و بعد از ۴ سال محرومیت برای دست یافتن به رویاهای دیرینه خود به تشک بازگشته است.


پسر خلف عسکری محمدیان، دارنده ۲ مدال نقره المپیک با نمایشی خیره کننده در ایتالیا نه تنها توجه اهالی کشتی در ایران را جلب کرد؛ بلکه باعث شد اتحادیه جهانی بارها در یک روز به تمجید از عملکرد او بپردازد.


پسر نایب قهرمان المپیک چگونه بازگشت؟


عسکری محمدیان می‌گوید از وقتی پسرش سال ۲۰۱۵ به خاطر وجود ماده «متااسترون متابولایت» در نمونه‌اش با محرومیت ۴ ساله مواجه شد، تا همین چند ماه قبل نه تنها خودش بلکه تمام خانواده‌اش روزهای سختی را سپری کردند. پدر محمدحسین محمدیان که خودش سابقه بارها ایستادن روی سکوی جهان و المپیک را دارد، ۴ سال به پسرش انگیزه می‌داد و این کشتی‌گیر جوان هم در حالی که حتی نمی توانست در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند، فقط به تمرین می‌پرداخت. بالاخره بعد از ۴ سال در مهرماه امسال دوران برزخی محمدیان که سابقه قهرمانی آسیا و کسب مدال برنز جهان را داشت، به پایان رسید. او ۲۷ ساله بود و می‌دانست اگر المپیک ۲۰۲۰ را از دست بدهد، شاید دیگر نتواند به رویای قدیمی خود دست یابد. محمدحسین که باید از صفر شروع می کرد، از مسابقات قهرمانی کشور در بیرجند استارت زد؛ جایی که در فینال مقابل اسماعیل نجاتیان شکست خورد و دوم شد. چند هفته بعد محمدیان در مسابقات نظامیان جهان با نمایشی مقتدرانه به مدال طلا دست یافت تا کادرفنی تیم ملی را از حضور یک کشتی‌گیر آماده در وزن ۹۷ کیلوگرم باخبر کند. محمدیان که برای کشتی گرفتن در پاییز ۹۸ بی‌تابی می‌کرد، در لیگ برتر و سپس در جام باشگاه‌های جهان در ترکیب تیم بازار بزرگ ایران روی تشک رفت و با کشتی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشت، اعتماد کادرفنی تیم ملی را نسبت به خود جلب کرد. در نهایت هم او در شرایطی که قرار بود در جام تختی روی تشک برود، به خاطر مصدومیت علیرضا کریمی جانشین او برای اعزام به ایتالیا شد و دیروز حسابی درخشید.


۴۱-۰؛ یک روز فوق‌العاده در رم


کسب ۴۱ امتیاز، شکست قهرمان المپیک با ضربه فنی و حتی از دست ندادن یک امتیاز یک روز فوق‌العاده را برای محمدحسین محمدیان در شهر رم ایتالیا رقم زد. او رقبایی از قزاقستان و آمریکا را در ۲ دور نخست شکست داد تا به رقیب نامدار خود در این مسابقات برسد. کایل اسنایدر، قهرمان المپیک ریو و دارنده ۲ طلای جهان که مدعی اصلی وزن ۹۷ کیلوگرم تورنمنت ایتالیا بود، نه تنها نتوانست یک امتیاز هم از پسر ۲۷ ساله ایران بگیرد؛ بلکه بعد از ۸ امتیاز دادن به حریف، توسط محمدیان ضربه فنی شد. روند فوق العاده محمدحسین در نیمه نهایی و فینال هم با شکست دادن رقبایی از ایتالیا و بلاروس ادامه داشت تا اینستاگرام اتحادیه جهانی با انتشار فیلمی از مسابقات او از یک قهرمانی مقتدرانه بنویسد؛ مقامی که با کسب ۴۱ امتیاز و از دست ندادن حتی یک امتیاز به دست آمد. به این امتیازات ضربه فنی کایل اسنایدر را هم اضافه کنید که اوج کار پسر آزادکار ایرانی بود.

 

1470307


بهترین فن متعلق به کشتی‌گیر ایرانی


صفحه رسمی اینستاگرام اتحادیه جهانی کشتی دیروز متعلق به محمدحسین محمدیان بود. او که آخرین بار در سال ۲۰۱۵ با دوبنده تیم ملی آزاد ایران در مسابقات بین المللی شرکت کرده بود، این بار در روزهای آغازین سال ۲۰۲۰ همه نگاهها را خیره کرد. اتحادیه جهانی کشتی با انتشار فیلمی از سالتوی تماشایی محمدحسین محمدیان به رقیب قزاقستانی خود،‌ این فن را بهترین فن روز سوم مسابقات نامید. کشتی های فنی و تماشایی از سوی محمدحسین خط و نشانی جدی برای رقبای داخلی و خارجی او بود.

 

1470310


کریمی و سعداله‌یف انتظارت را می‌کشند


با نمایش درخشان محمدحسین محمدیان در ایتالیا، خیلی‌ها به وجود یک کشتی‌گیر ششدانگ در وزن ۹۷ کیلوگرم در المپیک ۲۰۲۰ امیدوار شدند. البته کار به همین راحتی هم نیست. در صف مدعیان داخلی وزن ۹۷ کیلوگرم، بزرگترین اسم علیرضا کریمی است. اگر کار رضا یزدانی را در کشتی تمام شده بدانیم و علی شعبانی و اسماعیل نجاتیان را پشت سر محمدیان تصور کنیم، بازهم علیرضا کریمی یک مدعی جدی در این وزن است. کریمی که در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال نقره جهان دست یافت، با مصدومیتی دست و پنجه نرم می‌کند که مشخص نیست چه زمانی از آن رها پیدا خواهد کرد و می تواند به روزهای اوج برگردد. به نظر می رسد اگر علیرضا کریمی شرایط حضور در المپیک را پیدا کند، کار کادرفنی برای انتخاب یک کشتی گیر بین او و محمدیان سخت باشد. حالا اگر تصور کنیم محمدیان بتواند اعتماد کادرفنی را برای حضور در المپیک توکیو کسب کند، آنجا به جز همین کایل اسنایدر که احتمالا آماده‌تر برای انتقام شکست در رم پای به تشک می‌گذارد، یک کشتی‌گیر فوق‌العاده به عبدالرشید سعداله‌یف حضور دارد که در چند سال اخیر با اقتدار کامل قهرمانی‌اش در جهان را جشن گرفته است.

 

1470308

دیدگاه‌ها