کد خبر : 1662743 | 28 دی 1398 ساعت 18:44 | 6.9K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی امتیاز گرفتن سخت‌تر می شود؛

هفته بیستم لیگ یک؛ جنگ صعود و بقاء

رقابت های هفته بیستم لیگ یک روز آینده با برگزاری هشت مسابقه دنبال خواهد شد.

هفته بیستم لیگ یک؛ جنگ صعود و بقاء

به گزارش "ورزش سه"، جمله کلیشه ای در مصاحبه اکثر اهالی فوتبال در آستانه شروع نیم فصل دوم مسابقات وجود دارد و آن هم اینکه "امتیاز گرفتن در نیم فصل دوم به مراتب خیلی سخت تر از نیم فصل اول است، چرا که برخی تیم ها برای نیفتادن می جنگند و برخی تیم های دیگر برای قهرمانی". هفته بیستم رقابت های لیگ یک را می توان مصداق این جمله کلیشه ای دانست و چند نبرد حیاتی میان تیم هایی که برای صعود می جنگند و تیم هایی که برای بقا تلاش می کنند، روز آینده برگزار خواهد شد.

 

در ادامه به بررسی هشت دیداری می پردازیم که فردا از ساعت 14 در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود.

 


مس رفسنجان-قشقایی شیراز؛ به دنبال ادامه صدرنشینی

شاگردان محمد ربیعی میهمان ناخوانده این روزهای صدرجدول رده بندی مسابقات هستند و همچنان به رویاپردازی خود ادامه می دهند. آنها روز آینده هم برابر تیم قشقایی شیراز قرار می گیرند که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند و شرایط خوبی در جدول ندارد؛ آنها با کسب 20 امتیاز از 19 بازی در رتبه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

 

داماش گیلان – ملوان بندرانزلی؛ دربی میانه جدولی
داماش و ملوان بندرانزلی که پیش تر در رقابت های لیگ برتر از تیم های خوب به شمار می رفتند، در این فصل شانس بسیار کمی برای صعود دارند. داماش در رتبه نهم قرار دارد و ملوان بندرانزلی در رتبه نازل شانزدهم. هواداران قوی سفید اما به تیمشان امیدوارند، چرا که پس از حضور مثلث احمدزاده، مازیار و نوری، شرایط تیم بهتر از روزهای ابتدایی فصل است که اوضاع رو به وخامت گذاشته بود.

 

مس – آرمان گهر؛ دربی استان کرمان
انتظار مدیران باشگاه مس کرمان از مجتبی حسینی و شاگردانش، لیگ برتری شدن است. نارنجی پوشان استان کرمان شروع خوبی در رقابت های لیگ یک نداشتند ولی هفته به هفته بهتر شدند و با پایان نیم فصل در جمع مدعیان صعود بودند. مس اما با شکست مقابل رایکا که با نظرمحمدی به دنبال فرار از سقوط است کار را در نیم فصل دوم آغاز کرده و روز آینده باید در خانه مقابل آرمان گهر بازی کند که تیمی میانه جدولی به شمار می آید.

 

گل ریحان البرز – سرخپوشان پاکدشت؛ باز هم پای سرخابی ها در میان است
این رقابت یکی از مهم ترین و حساس ترین بازی های هفته بیستم لیگ یک است؛ جایی که محمد نصرتی و شاگردانش در کرج باید از رضا عنایتی و تیمش میزبانی کنند که شروع خوبی با سرمربی جدیدش داشته و با پیروزی نیم فصل دوم را آغاز کرده است. در حال حاضر گل ریحان رتبه دوم را در اختیار دارد و باید با سرخپوشان پاکدشت بازی کند که تیم دهم جدول است و برای صعود باید منتظر معجزه عنایتی و همکارانش باشد.


خوشه طلایی – شهرداری تبریز؛ دو تیم با دو هدف
محمود فکری با جدایی از آلومینیوم اراک، هدایت خوشه طلایی را که خودش را به عنوان یک مدعی صعود در نیم فصل اول مطرح کرد، قبول کرد و با پیروزی 2 بر صفر کارش را آغاز کرد. خوشه طلایی که با بیاتلو هم وارد مذاکره شده بود، به دنبال این است تا استان مرکزی را صاحب یک سهمیه در لیگ برتر کند ولی در سوی دیگر نماینده شهر تبریز با کسب 10 امتیاز از 20 مسابقه اصلا شرایط خوبی ندارد و اولین مدعی سقوط به دسته پایین تر به شمار می رود.

 

فجرسپاسی-استقلال خوزستان؛ جنگ صعود و بقاء  
این دو تیم نیز مانند خوشه طلایی و شهرداری تبریز اهداف متفاوتی دارند؛ با این حال با یک نقطه مشترک به دیدار هفته بیستم رسیده اند و آن هم شکست یک برصفر در شروع بازی های نیم فصل دوم بوده است. فجرسپاسی رتبه چهارم جدول را در اختیار دارد و قهرمان دوره پانزدهم لیگ برتر، رتبه 16 جدول 18 تیم مسابقات را به خود اختصاص داده، تا شاهد یک جنگ تمام عیار میان دو تیم باشیم.

 

نود ارومیه – آلومینیوم اراک؛ نقطه عطف رسول خطیبی؟
یکی از حساس ترین بازی های این هفته در ارومیه برگزار می شود و شاگردان وحید بیاتلو به مصاف آلومینیوم اراک می روند. مدیران باشگاه اراکی با به خدمت گرفتن رسول خطیبی به دنبال صعود هستند و کسب پیروزی برابر نود ارومیه که با حفظ بیاتلو به دنبال ادامه روند صعودی اش است، می تواند نقطه عطفی برای رسیدن آلومینیوم به جمع مدعیان باشد.

 

بادران – رایکا؛ هر دو تیم به دنبال پیروزی
نبرد بادران و رایکا مانند چند دیدار دیگر، از جنس تلاش برای ماندن یا صعود است. بادران پس از چند سال هزینه در فوتبال ایران، این فصل بیشتر از هر فصل دیگری با فرهاد کاظمی به صعود می اندیشد و در سوی دیگر نظر محمدی هفته پیش تاکید کرد که تمام وجودش را برای حفظ رایکا در مسابقات انجام خواهد داد.

 

*اولین دیدار هفته بیستم روز شنبه ( 28 دی ماه ) برگزار شد و تیم سپیدرود در رشت به نتیجه ای بهتر از تساوی یک بر یک مقابل نیروی زمینی با سرمربیگری امید روانخواه دست پیدا نکرد.

دیدگاه‌ها