کد خبر : 1662908 | 29 دی 1398 ساعت 15:46 | 78.5K بازدید | 0 دیدگاه

از تحمل کردن مارتینو تا تهدید لوئیس انریکه

مسی و مربیان بارسا؛ پیچیده و غیرقابل پیشبینی

کار با لیونل مسی برای همه مربیان دشوار است. این را تمام مربیان سابق بارسا تایید می کنند و اکنون باید دید ستین با توقعات این فوق ستاره چگونه کنار خواهد آمد.

مسی و مربیان بارسا؛ پیچیده و غیرقابل پیشبینی

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، فصل 20-2019 از جمله فصول پر گل لیونل مسی نیست. فوق ستاره آرژانتینی فصل را با مصدومیت شروع کرد و در هفته هشتم برابر سویا بود که پایش به گلزنی باز شد. او سپس طی هشت هفته متوالی توانست 12 گل به ثمر برساند اما در 4 هفته اخیر لالیگا تنها توانسته به آلاوس گل بزند و در گلزنی به رئال مادرید، اسپانیول و سوسیداد ناکام مانده.

مسی با 13 گل زده شانس اول آقای گلی اسپانیا است ولی در کفش طلا فعلا قافیه را به چیرو ایموبیله 20 گله باخته است و پس از ستاره ایتالیایی، تیمو ورنر و روبرت لواندوفسکی قرار دارند.

 

 

1470719

 

 

امشب بارسا در نوکمپ میزبان گرانادا خواهد بود. این اولین بازی کیکه ستین به عنوان سرمربی بارسلونا است و باید دید مسی چگونه به وی خوش‌آمد خواهد گفت. مسی کار با مربیانی چون فرانک رایکارد، پپ گواردیولا، تیتو ویلانووا، تاتا مارتینو، لوئیس انریکه و ارنستو والورده را در بارسا تجربه کرده است.

او در اولین روز مربیگری ویلانووا در بارسا توانست یک گل به رئال بزند. بازی رفت سوپرکاپ اسپانیا در سال 2012 که بارسا 3-2 پیروز شد. سپس در اولین بازی لالیگا نیز دو گل به سوسیداد زد.

 

 

1470717

 

 

در اولین بازی بارسا در لالیگای فصل 14-2013 زیر نظر تاتا مارتینو، مسی دو گل از هفت گل تیمش را وارد دروازه لوانته کرد. فصل 15-2014 نوبت به لوئیس انریکه رسید. مسی در برتری 3-0 بارسا بر الچه توانست دبل کند.

 

 

946369

 

 

مسی در اولین روز مربیگری ارنستو والورده در بارسا نیز موفق شد یک گل به رئال در بازی رفت سوپرکاپ بزند. دیداری که با شکست 1-3 بارسا همراه بود و حالا باید دید در اولین روز مربیگری ستین در بارسلونا، مسی چه کار خواهد کرد.

 

 

1470718

 

 

کار با مسی برای مربیان ساده نیست. مسی رابطه خوبی با رایکارد نداشت و هرگز او را برای اینکه به وی در فینال لیگ قهرمانان 2006 بازی نداد، نبخشید. او با پپ گواردیولا نیز رابطه پرنوسانی داشت. تیتو ویلانووا و مسی اما همواره رابطه خوبی داشتند و در مورد تاتا مارتینو می توان گفت که مسی فقط او را تحمل می کرد.

 

 

1394603

 

 

مسی با لوئیس انریکه ابتدا رابطه خوبی نداشت و حتی زمستان 2015 تهدید به ترک بارسا کرد ولی زمان خداحافظی انریکه با بارسا این دو یکدیگر را در آغوش گرفتند. مسی همواره حامی ارنستو والورده بود ولی با همه قدرتش نتوانست مانع اخراج او شود.

فعلا و در روزهای ابتدایی حضور ستین به نظر می رسد که این دو رابطه خوبی دارند و این رابطه احتمالا ادامه دار نیز خواهد بود. ستین در دوران مربیگری اش در لاس پالماس و بتیس هرگز از تمجید از مسی ابایی نداشت. آیا مسی قدردان این همه لطف ستین خواهد بود؟

 

دیدگاه‌ها