کد خبر : 1662914 | 29 دی 1398 ساعت 15:50 | 47.7K بازدید | 0 دیدگاه

کمیته مسابقات امروز رای نهایی را می‌دهد

ساعات سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران در AFC

طبق اعلام شبکه الکاس قطر کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در ساعات پیش رو رای نهایی در مورد میزبانی یا عدم میزبانی تیم‌های ایرانی در داخل کشور را اعلام خواهد کرد.

به گزارش "ورزش ‌سه"، بحران جدیدی که این روزها دامن فوتبال ایران را گرفته، حالا وارد فاز جدید و سرنوشت‌سازی شده است. همانطور که گفته شد با اعلام شبکه خبری الکاس کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در ساعات آینده جلسه مهمی را برگزار می‌کند تا در مورد میزبانی یا عدم میزبانی تیم‌های ایرانی در داخل کشور یا برگزاری مسابقات در کشور ثالث تصمیم نهایی را گرفته و اعلام کند.

 

طبق تحقیقات صورت گرفته قرار است همه چیز در این جلسه نهایی شود. روند اداری در کنفدراسیون فوتبال آسیا اینگونه است که تصویب و اجرایی شدن یک تصمیم از کمیته‌های مختلفی عبور می‌کند و در نهایت توسط کمیته مسابقات که وظیفه اجرای لیگ قهرمانان آسیا را بر عهده دارد به تایید نهایی رسیده و قابل اجرا خواهد شد. ایستگاه نهایی که پرونده مسابقات آسیایی برای تیم های ایرانی را در سال 2020 دوباره باز یا مختومه خواهد کرد.

 

روز گذشته مدیران عامل پرسپولیس و سپاهان، سرپرست باشگاه استقلال و مالک شهر خودرو در محل فدراسیون فوتبال جمع شدند و اعلام کردند در صورتی که AFC از تصمیم ناعادلانه خود عقب ننشیند، قید حضور در لیگ قهرمانان را می‌زنند. موضوعی که به تایید وزارت ورزش هم رسید. وزیر ورزش نیز صبح امروز تماسی با شیخ سلمان برقرار کرد و اعتراض شدید ایران را در خصوص این رای به اطلاع وی رساند. سلطانی فر بعد از این تماس گفت: بعد از ظهر امروز 24 عضو کمیته مسابقات رای نهایی خود را اعلام خواهند کرد.

 

حال باید دید با توجه به تهدید چهار باشگاه ایرانی، AFC از موضع خود کوتاه می‌آید یا در نهایت با قطعی کردن حکم قبلی خود، باعث کناره گیری تیم‌های ایرانی از این دوره خواهد شد. مسئله‌ای که چند ساعت سرنوشت‌ساز و البته دلهره آور را پیش روی فوتبال ایران خواهد گذاشت.

 

1470729

دیدگاه‌ها