کد خبر : 1662939 | 29 دی 1398 ساعت 17:03 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

فرزانه فصیحی در صربستان تاریخ‌سازی کرد

رکوردشکنی دخترباد با چاشنی ورودی جهانی

سریعترین دختر ایران نه تنها رکورد دوی 60 متر ایران را بار دیگر جابه‌جا کرد؛ بلکه برای اولین بار سهمیه حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را گرفت.

رکوردشکنی دخترباد با چاشنی ورودی جهانی

به گزارش "ورزش سه"، فرزانه فصیحی چند ماهی است که برای پیگیری تمریناتش و همچنان بالا بردن آمادگی خود به صربستان سفر کرده و در باشگاه پارتیزان بلگراد کار خود را دنبال می کند، به هدف بزرگی که برای خود ترسیم کرده بود، رسید.


رکورددار دوی سرعت ایران که رویای حضور در مسابقات جهانی داخل سالن را داشت، بعد از رکوردشکنی چند هفته قبل خود بار دیگر توانست در مسابقات آزاد صربستان رکورد دوی 60 متر ایران را جابه‌جا کند.


فصیحی چند هفته قبل در همین صربستان رکورد دوی 60 متر ایران را به 7.32 رسانده بود، اما همچنان 2 صدم ثانیه تا کسب ورودی مسابقات جهانی فاصله داشت.


در شرایطی که چیزی تا پایان کار فصیحی در صربستان باقی نمانده بود و او دیروز در یکی از آخرین مسابقات خود شرکت کرد، رکورد 7.29 ثانیه به نام دختر باد ایران ثبت شد. ثبت این رکورد یعنی کسب ورودی جهانی از سوی فرزانه فصیحی به عنوان اولین ملی‌پوش زن دوومیدانی در ایران که با ثبت نهایی این رکورد توسط فدراسیون جهانی رسمی خواهد شد.

 

1443458


با توجه به اینکه رکورد قبلی فرزانه فصیحی در مسابقات آزاد صربستان خیلی زود توسط فدراسیون جهانی ثبت شد و رسمیت پیدا کرد، این بار هم می توان گفت که رکورد 7.29 به نام او ثبت شده و با این شرایط هم رکورد ایران بهبود پیدا کرده و هم یک اتفاق تاریخی در دوومیدانی ایران رخ داده است.


بدین ترتیب فصیحی دیگر نیاز نیست در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا که ماه آینده در چین برگزار می شود به دنبال کسب سهمیه جهانی باشد چون او همین حالا هم اولین و تنها دارنده سهمیه مسابقات جهانی داخل سالن از دوومیدانی زنان ایران است.


با تکرار چنین رکوردی در مسابقات داخل سالن آسیا سریعترین دختر ایران می تواند حداقل یکی از سکوهای قاره کهن را هم از آن خود کند و حتی برای طلایی شدن بجنگد.

 

دیدگاه‌ها