کد خبر : 1662954 | 29 دی 1398 ساعت 18:04 | 146.3K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش فوربس در مورد تصمیم نمایندگان فوتبال ایران؛

ایران تنها ضررکننده نیست؛ قطر و امارات هم درگیرند

سایت فوربس با انتشار گزارشی اعتقاد دارد که انصراف تیم های ایرانی از حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در نهایت به ضرر کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام خواهد شد، که همین حالا هم با مشکلات زیادی دست به گریبان است.

ایران تنها ضررکننده نیست؛ قطر و امارات هم درگیرند

به گزارش "ورزش سه"، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال بالا گرفتن تنش ها در منطقه تصمیم به گرفتن میزبانی ایرانی ها در بازی های بین المللی کرده است. این تصمیم با واکنش تیم های ایرانی مواجه شده و آنها قصد دارند تا از حضور در رقابت ها کناره گیری کنند. باشگاه های ایرانی می گویند ایران امنیت دارد و به دنبال آنها هواداران فوتبال و رسانه ها نیز در ایران چنین درخواستی دارند و می گویند مسائلی غیر از نگرانی های امنیتی سبب اتخاذ این تصمیم شده است.


باشگاه های ایرانی از بهترین باشگاه های فوتبال آسیا به شمار می روند و هواداران آنها در میان بهترین هواداران فوتبال آسیا به شمار می روند. باشگاه های ایرانی سال گذشته نمایش ضعیفی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا داشتند، ولی یک سال قبل تر پرسپولیس تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو چهار تیم حاضر در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نمایندگان ایران هستند، که تصمیم به انصراف از حضور در رقابت ها گرفته اند.


در حال حاضر تیم های ایرانی در زمین بی طرف مقابل تیم های عربستانی بازی می کنند، پس این تصمیم AFC بی سابقه نیست. اما بازی در زمین بی طرف سبب می شود تا مسابقاتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می کند، با ضرر مواجه شود. معمولا در هر بازی استقلال و پرسپولیس که در تهران برگزار می شود، میانگین 40 هزار نفر در استادیوم حاضر می شوند و این در حالی است که وقتی استقلال برای بازی با الهلال به دوحه رفت، بیشتر از 1000 نفر در ورزشگاه برای حمایت از این تیم دیده نمی شد.


تصمیم باشگاه های ایرانی برای کناره گیری از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، مشابه تصمیم باشگاه های ایتالیایی برای تحریم کردن لیگ قهرمانان اروپا و مسابقات اروپایی است. تیم های کمی هستند که در آسیا هوادارانی شبیه آنچه در ایران دیده می شود، داشته باشند. لیگ قهرمانان آسیا این روزها با حضور کم تماشاگران و رسوایی های مداوم روبرو است؛ بنابراین از دست دادن یکی از مهمترین اعضای آن که تصمیم به تحریم رقابت ها گرفته است، آخرین چیزی است که AFC می تواند با آن درگیر شود  !


تنش های موجود در منطقه علاوه بر اینکه ممکن است سبب ایجاد این مشکل برای AFC شود، می تواند امارات و قطر را نیز با مشکلاتی روبرو کند که سعی بر افزایش اعتبار ورزش کشورشان دارند.

 

1470771

در این گزارش توئیتی از یکی از کاربران ایرانی با این مضمون آورده شده است :« می توانید یک بازی را بدون این هواداران تصور کنید؟!.»


مشکلاتی که در منطقه وجود داشته، سبب شده تا دو کشور امارات و قطر از این شرایط سود ببرند و معمولا میزبان کشورهایی بوده اند که نمی توانند به دلایل امنیتی در کشور خودشان بازی های بین المللی را برگزار کنند و حالا اگر باشگاه های ایرانی از میزبانی منع شوند، دو کشور قطر و امارات می توانند به عنوان میزبان از سوی ایران معرفی شوند. با این حال به نظر می رسد، تنش های موجود در خاورمیانه سرانجام دوبی، ابوظبی و دوحه را نیز درگیر کند.


در همین راستا تیم فوتبال مردان آمریکا که قرار بود در این ماه در دوحه اردو برگزار کند، برنامه اش را لغو کرد و به جای آن در فلوریدا دوران آماده سازی را پشت سر می گذارد. همچنین هفته گذشته منچستریونایتد برنامه اش برای برگزاری اردو در خاورمیانه را به دلیل مسائل امنیتی لغو کرد و آرسنال هم که قرار است در ماه فوریه به منطقه بیاید، تاکید کرده که شرایط امنیتی را بررسی می کند و سپس در مورد سفر به خاورمیانه تصمیم گیری خواهد کرد.


در فصول اخیر، قطر و امارات به دلیل هوای مناسبی که دارند، با توجه به امکانات مناسبی که دارند، به مقصد مناسبی برای برگزاری کمپ های تمرینی در فصل زمستان تبدیل شده اند. رئیس فدراسیون فوتبال قطر در این رابطه گفته است:« در این فصل تیم های بایرن مونیخ، آیندهوون و آژاکس از امکانات کمپ اسپایر استفاده کرده اند». این در حالی است که "سرجیو دست" یکی از اعضای باشگاه آژاکس می گوید :« به خاطر مسائل امنیتی، احساس راحتی نکردیم.»


در پایان به نظر نمی رسد که اتفاقات اخیر در منطقه، جام جهانی 2022 قطر و سایر رویدادهای ورزشی را تحت تاثیر قرار بدهد، مگر اینکه شدت بالاتری بگیرد، ولی همین فضای امنیتی سبب خواهد شد تا باشگاه های اروپایی که پیش تر دو کشور امارات و قطر را برای برگزاری کمپ هایشان انتخاب می کردند، مانند سایر باشگاه های اروپایی، کشورهای پرتغال و اسپانیا را جایگزین کنند و این می تواند آرزوهای این دو کشور را برای تبدیل شدن به یک نقطه عطف از بعد ورزشی در منطقه، بر باد بدهد.


منبع: فوربس

دیدگاه‌ها