کد خبر : 1663058 | 30 دی 1398 ساعت 10:56 | 69.7K بازدید | 0 دیدگاه

راند چهارم مسابقات درگ قهرمانی کشور برگزار شد

شتاب، برف و بی نظمی در پیست اتومبیلرانی

راند چهارم مسابقات درگ قهرمانی کشور در شرایطی برگزار شد که بیش از همه بی نظمی در برنامه ریزی به چشم می آمد.

شتاب، برف و بی نظمی در پیست اتومبیلرانی

به گزارش "ورزش سه"، روز جمعه 27 دی ماه چهارمین دور از مسابقات قهرمانی کشوری اتومبیلرانی شتاب 400 متر معروف به دِرَگ برگزار شد در حالی که به دلیل بارش برف و البته برخی بی نظمی ها، چندان طرفداران و شرکت کنندگان این مسابقه را راضی نکرد. در این دوره از مسابقات حدود 70 شرکت کننده در 8 کلاس برای مسابقه ثبت نام کردند که البته تعدادی از راننده ها در بیش از یک کلاس حضور یافتند و عدد واقعی راننده ها 52 نفر بود. جالب است که در برخی کلاس ها تعداد شرکت کنندگان حتی به حدنصاب نرسید در حالی که برای کمیته درگ معمولا کمیّت بسیار مهم بوده است.


مسابقات درگ امسال با کنار کشیدن برخی از دست اندرکاران اصلی و رانندگان مهم و نامدار همراه بود و هنوز خلاء این افراد احساس می شود. در دور چهارم مسابقات درگ امسال قهرمانانی مثل ابوالفضل مرادی، برنارد عیوضی، سامان خنجری، محسن فرهمند، امیر حیدری و عطا ماجدی حضور نداشتند و برخی از دست اندرکاران قبلی در کمیته برگزاری نیز همچنان حضور پیدا نکردند که این امر به بروز برخی بی نظمی ها و بی برنامگی ها دامن زد. روز پنج شنبه به تایم گیری گذشت و روز جمعه نیز مسابقه بود که البته به دلیل بارش برف فینال تعدادی از کلاس ها کنسل شد.

 

1470954


کمیته درگ اعلام کرده بود که قرار است این مسابقه به صورت مستقیم در سیما پخش شود اما چنین اتفاقی نیفتاد. ظاهرا این موضوع ترفندی برای جذب اسپانسر و تعداد بیشتر راننده بود چون برخی از شرکت کنندگان معتقد بودند که ظاهرا هماهنگی لازم برای شبکه ورزش هم صورت نگرفته است. به هر ترتیب مسابقه با این شرایط برگزار شد و در این راند از یک دستگاه ثبت زمان جدید نیز رونمایی شد که البته چالش های متعددی را ایجاد کرد و خطا در ثبت زمان باعث شد برخی از راننده ها بیش از دو بار اقدام به تایم گیری کنند.


بعضا برای برخی نیز اختلاف هایی در دو زمان ثبت شده مشاهده شد که اعتراض برخی شرکت کنندگان را در پی داشت. جالب است که در روز جمعه باید رابط بین شرکت کنندگان و مسئولان برگزاری حضور می داشت تا اعتراض راننده ها را دریافت کند اما این شخص (CRO) در پیست حضور نداشت. از طرفی در روز پنج شنبه یا کوالیفایینگ نیز مسئول ایمنی مسابقات در پیست حضور نداشت!

 

1470955


یکی از عجیب ترین اتفاقات نیز در کلاس 8 سیلندر اتمسفر که از گذشته به خودروهای آمریکایی اختصاص داشته روی داد. از طرفی در این کلاس چند خودرو شش سیلندر شرکت کردند در حالی که طبیعتا این اتفاق نباید می افتاد و از سوی دیگر کمیته درگ 7 نفر را به مرحله نهایی فرستاد که احیانا موجب رنجش چند نفر نشود، در حالی که باید اساسا 4 یا 8 نفر به مرحله نهایی راه می افتند. در عین حال حضور خودروهای 6 سیلندر در این کلاس نشان داد که انگار دو کلاس آزاد در حال برگزاری است!


برخی از شرکت کنندگان در کلاس 4 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل جلو به چیدمان و چارت حذفی مسابقه اعتراض داشتند چرا که بر مبنای اصول آن چیده نشده و نشانگر آگاهی اندک رئیس کمیته در این مورد بود یا شاید هم قرار بود برخی از شرکت کنندگان در مرحله مقدماتی حذف نشوند!

 

1470956


حسن ختام اشتباهات در راند چهارم مسابقات درگ نیز وقتی بود که به دلیل بارش برف، رقابت نهایی چهار کلاس مهم از جمله کلاس آزاد کنسل شد و در اقدامی عجیب رده بندی این کلاس ها بر مبنای زمان ثبت شده در روز تایم گیری (کوالیفایینگ)، صورت گرفت در حالی که باید مرحله اصلی مسابقه به روز دیگری موکول می شد. جالب است که بیشتر شرکت کنندگان از احتمال بارش برف اطلاع داشتند اما کمیته درگ با این روش غیرعادی، سلیقه ای و غیرقانونی مسابقه را به پایان برد و اجازه شکل گیری بهترین و جذاب ترین بخش از مسابقات را نداد. در کنار این مسائل برخی از شرکت کنندگان یا دست اندرکاران نیز ترددهای خطرناک و پرریسک را در پیست مسابقه انجام دادند که در یک مورد آن حتی امکان برخورد شدید دو خودرو وجود داشت!


در نهایت نفرات برتر 8 کلاس مسابقه جمعه به این شرح از سوی کمیته برگزاری اعلام شد:


رضا متولی (4 و 6 سیلندر توربو دیفرانسیل جلو)، شایان خسروی نژاد (کلاس 4 و 6 سیلندر اتمسفر دیفرانسیل عقب)، محمد نوذری (کلاس 206 جی تی)، حلما ارسنجانی (کلاس بانوان)، حامد کرمی زند (کلاس 4 و 6 سیلندر توربو دیفرانسیل عقب)، محمد رضا رضازاده (کلاس 4 و 6 سیلندر دیفرانسیل جلو)، علی اکبر کمالی (کلاس 8 سیلندر اتمسفر) و علی شیخ رضایی (کلاس آزاد)

دیدگاه‌ها