کد خبر : 1663067 | 30 دی 1398 ساعت 11:32 | 100.9K بازدید | 0 دیدگاه

کسی را برای دفاع انتخاب کنیم که زبان بداند

ترابیان: ایرلاین های خارجی نمی فهمند AFC می فهمد

عباس ترابیان که پیش تر رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال بوده در خصوص مشکلات به وجود آمده برای تیم های باشگاهی راه حل جالبی را ارایه داده است.

ترابیان: ایرلاین های خارجی نمی فهمند AFC می فهمد

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره می گوید: ما در گذشته در واگن اول قطار تصمیم گیری های کلان و جزیی کنفدراسیون فوتبال آسیا بودیم اما اکنون شرایط تغییر کرده است و در اقلیت بسر می بریم و تنها کرسی که در اختیار ما قرار دارد معاونت است. به واقع اکنون ضریب نفوذ ما در تصمیم گیری های خرد و کلان کنفدراسیون فوتبال آسیا کم شده است و این نیاز به بازنگری و تصمیمات جدید ما دارد. یکی از مهم ترین کمیته های ای اف سی کمیته مسابقات است که 18 عضو دارد. تمام کشورهای صاحب سبک در فوتبال آسیا تلاش کرده اند در این کمیته نماینده داشته باشند. به واقع تمام کشورهای مهم آسیا در فوتبال دراین کمیته عضو هستند الا ایران! کافی است در این کمیته کشورهایی چون بحرین، امارات و عربستان با هم یک تصمیم علیه ایران بگیرند و چون ایران عضو این کمیته نیست، طبیعی است نتواند از حق خود دفاع کند. رییس این کمیته هم یک ویتنامی است که همه به خوبی می دانند چطور با کشورهای عربی کنار می آید. این یک معضل است. یا ما باید نقش آفرینی خود را در تصمیماتی که کمیته مسابقات می گیرد، پر رنگ کنیم یا عطایش را به لقایش ببخشیم. آخرین ایرانی که عضو کمیته مسابقات بود اسدی بود که بعد مهدی تاج جای او را گرفت و در ادامه برای معاونت کاندید شد و در چنین شراطی ما جایگاه خود را در کمیته مسابقات از دست دادیم.

 

عباس ترابیان در ادامه تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا را یک توطئه خواند و گفت: مهمترین موضوعی که برای کمیته مسابقات برای اعطای میزبانی به کشورها مهم است تضمینی است که مقامات رسمی آن کشور برای امنیت بازی ها به ای اف سی ارایه می دهند و ایران این کار را انجام داده است. یک اشتباه و یک حادثه در کشور ما رخ داده است و این نباید بهانه ای شود که میزبانی از تیم های باشگاهی سلب شود. اگر ما اکنون این تصمیم را بپذیریم به طور حتم در روزهای آتی در مورد تیم ملی هم تصمیم مشابه خواهند گرفت. راه روش درست این است که ما با شدت و حدت تمام به رای صادره از سوی کمیته مسابقات اعتراض کنیم و در اینباره با شیخ سلمان هم صحبت کنیم. او به عنوان رییس ای اف سی می تواند رای صادره را ملغی کند. هم چنین ما باید نشست هایی را با روسای کمیته های ای اف سی داشته باشیم و از ادله های آنها برای اجرای این تصمیم مطلع شویم. باید به آنها بگوییم اکنون ایرلاین های خارجی به تهران پرواز دارند و از آسمان ایران استفاده می کنند. آیا این ها عقل خود را از دست داده اند؟ آیا اینها نمی فهمند و تنها شما می فهمید؟ فدراسیون فوتبال باید همه تلاش خود را بکار گیرد که فدراسیون فوتبال آسیا را متقاعد کند. در غیر اینصورت باید راه و روشی عقلانی را برای دفاع از اعتبار خویش بکار گیریم. استخدام یک وکیل زبده و بین المللی برای شکایت به دادگاه بین المللی ورزش. گاهی ما کسانی را برای دفاع از حق فوتبال ایران در نهادهای خارجی انتخاب می کنیم که نه دانشی در این زمینه دارند و نه زبان بلد هستند که می توانم بگویم این تصمیم یک تصمیم بد است و کسی که آسیب می بیند فوتبال ایران است.

دیدگاه‌ها