کد خبر : 1663083 | 30 دی 1398 ساعت 12:25 | 20K بازدید | 0 دیدگاه

تاج در هیات رییسه یک حق رای دارد

شکوری: کناره گیری نه؛ از حق مان دفاع می کنیم

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال می گوید مهدی تاج در هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها یک حق رای دارد.

شکوری: کناره گیری نه؛ از حق مان دفاع می کنیم

به گزارش "ورزش سه"، او در خصوص آخرین وضعیت فوتبال ایران در میادین بین المللی صحبت هایی با خبرنگار ما داشت که گزیده ای از آن را می خوانید:

 

*تا این لحظه که من در کنار شما هستم نامه ای از سوی ای اف سی در خصوص برگزاری بازی های تیم ملی در کشور بی طرف به دست ما نرسیده است و این خبر صحت ندارد. هر خبری که رسمی بوده در سایت قرار داده ایم. و در ادامه هم اگر خبر تازه ای به دست ما برسد اطلاع رسانی خواهیم کرد. هر چهار باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به همراه مردم و رسانه ها و هم چنین فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک مخالف حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند و این اولین بار است که همه ارکان فوتبال در کنار هم قرار می گیرند. ساعت 15 روز جمعه نامه ای اف سی به دست ما رسید و ما بلافاصله اطلاع رسانی کردیم. توئیت یک خبرنگار عربستانی در خصوص محرومیت میزبانی تیم ملی نباید مورد توجه قرار گیرد. ماهیت فوتبال به تماشاگر است. عدم امنیت در ایران یک بهانه است و تصمیمی که گرفته شده سیاسی است. ما روز یکشنبه بازی پرسپولیس – تراکتور را با حضور پرشور تماشاگر برگزار خواهیم کرد و به همه نشان خواهیم داد استادیوم های ایران امن است. بارها و بارها در کنگره ای اف سی و فیفا شیخ سلمان و اینفانتینو تماشاگر ایرانی را ستودند. ما در آسیا بهترین تماشاگران را داریم. همان طور که گفتم این تصمیمی که گرفته شده سیاسی است و ورزشی نیست.

 

*یک هفته پیش از نامه اخیر نامه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست ما رسید و از ما خواسته شد که امنیت بازی ها را گارانتی کنیم. وزیر ورزش و جوانان در عرض نیم ساعت این کار را انجام داد و امنیت بازی ها را گارانتی کرد. نامه جدید هم روز جمعه به دست ما رسید که ما را از تصمیم کمیته مسابقات مطلع کرد و ما هم جواب دادیم که در این صورت تیم های ما از بازی ها کنار خواهند کشید. متاسفانه در کمیته اجرایی خیلی از کشورها علیه ما رای دادند. با این حال وزیر ورزش و جوانان و هم چنین رییس کمیته ملی المپیک در حال رایزنی هستند. با شیخ سلمان و حتی رییس جهانی المپیک صحبت هایی شده است. به این موضوع هم توجه داشته باشید مهدی تاج در هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا تنها یک حق رای دارد. این کمیته 24 عضو دارد. به هر صورت تلاش ها و رایزنی از سوی مقامات ورزشی کشور و فدراسیون فوتبال ادامه دارد.

 

*بازی ها به طور حتم یکم بهمن برگزار نمی شود. قرار است بازی ها پنجم بهمن برگزار شود. ما دراین باره به کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ داده ایم که باید در ایران میزبان تیم ها باشیم نه در کشور بی طرف. باید از عزت خود دفاع کنیم و خوشبختانه دراین مسیر اکنون همه در کنار هم قرار داریم. ما به دنبال کناره گیری از مسابقات نیستیم. بلکه به دنبال دفاع از اعتبار و عزت خود و هم چنین حق طبیعی خودمان هستیم. اگر اکنون این تصمیم را قبول کنیم به تبع آن فردا باید با هر تصمیمی کنار بیاییم که این اشتباه است.

دیدگاه‌ها