کد خبر : 1663084 | 30 دی 1398 ساعت 14:00 | 219.7K بازدید | 0 دیدگاه

بسته جدید پیشنهادی AFC به فدراسیون رسید

میزبانی در دور برگشت به ایران برمی‌گردد

کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران پیشنهاد داده که بازی های دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه حریفان برگزار شود و در دور برگشت با عادی شدن اوضاع، شرایط به حالت قبلی بازگردد.

میزبانی در دور برگشت به ایران برمی‌گردد

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که همه منتظر تحولات جدید در موضوع سلب میزبانی از ایران هستند، به نظر می‌رسد AFC با اصلاحات در مصوبه کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا، پیشنهاد جدیدی را به ایران داده است. پیشنهاد این نهاد، برگزاری بازی های پلی آف در زمین بی طرف، انجام مسابقات دور رفت مرحله گروهی در خانه حریف و سپس تصمیم گیری در این موضوع است. پیشنهادی که به احتمال زیاد، ممکن است میزبانی مسابقات بین المللی را به ایران بازگرداند.


 
از آن جایی که تیم های دیگر فعلا حاضر به همکاری در این زمینه نیستند و عدم حضور در کریدور هوایی ایران را به عنوان یک درخواست مطرح کرده اند، این گمان وجود دارد که کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به یک راه حل بینابینی برای عبور از این بحران رضایت دهد.

 

اخبار قطعی از آن حکایت دارد که دور رفت لیگ قهرمانان آسیا در خانه حریفان برگزار شود و با فروکش کردن فضای فعلی و بازگشت به شرایط عادی، بازی های برگشت تیم های ایرانی لیگ قهرمانان در تهران، اصفهان و مشهد (در صورت صعود) برگزار شود. این البته پیشنهادی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به طرف ایرانی داده تا از تنش و بحران اصلی که با انصراف باشگاه های ایرانی حاصل می‌شود، جلوگیری کند.

 

گفته می‌شود که پس از پایان مرحله گروهی، دبیرخانه AFC بار دیگر در این باره تصمیم گیری خواهد کرد و باتوجه به این که چند ماه بعد مشکل کریدور هوایی ایران حل خواهد شد، احتمالا میزبانی در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا 2020 به ایران بازخواهد گشت. این راه حل بینابینی می تواند از یک بحران بزرگ برای لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کند چرا که مدیران ایرانی اعلام کرده اند که در مسابقاتی که در زمین های بی طرف برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

 

این در حالی است که از ساعت 12، مسئولان باشگاه های آسیایی به همراه چند مقام عالی رتبه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، در خیابان سئول و ساختمان فدراسیون گرد هم جمع شده اند و جلسه ای را تشکیل داده اند. باید منتشر ماند و دید واکنش و موضع مسئولان پس از این جلسه چه خواهد بود. باتوجه به این که نامه AFC به آن ها رسیده است، مدیران عالی رتبه فوتبال و ورزش باید واکنش خود را نسبت به آن اعلام کنند.

 

بسته پیشنهادی AFC شامل این موارد است: 1) برگزاری بازی های دور رفت در زمین حریف 2) بازگشت میزبانی به ایران در دور برگشت.

 

1471009

 

استاد الدوحه ادعا کرد که باشگاه استقلال، کشور قطر را برای میزبانی از تیم الکویت در بازی پلی آف انتخاب کرده است.

دیدگاه‌ها