کد خبر : 1663101 | 30 دی 1398 ساعت 13:46 | 44.6K بازدید | 0 دیدگاه

مسیرهای پروازی ما هیچ مشکلی ندارد

سلطانی‌فر: به AFC تضمین کتبی دادم

وزیر ورزش پس از حضور در مجمع سالیانه کمیته ملی المپیک در میان خبرنگاران قرار گرفت و در رابطه موضوعات اخیر ورزش ایران به سوالات آنها پاسخ داد.

سلطانی‌فر: به AFC تضمین کتبی دادم 

به گزارش "ورزش سه"، مسعود سلطانی فر پس از پایان مجمع به رسم همیشه در کنار خبرنگاران، عکاسان، تصویربرداران و گزارشگران حاضر در سالن قرار گرفت و به سوالات آنها در رابطه با مسائل و اتفاقات اخیر ورزش ایران پاسخ داد.  

 

 

همه رسانه ها باعث یک اجماع ملی شدند

 

در ابتدا باید از همه رسانه های موجود در کشور تشکر کنم که در شرایط خاصی که به وجود آمده است همه آنها متحد شدند و دست به دست هم باعث شدند تا به اجماعی ملی و بزرگی در مقابل تهدیداتی که انجام می شود برسیم. 

 

 

هربار تهدیدها بیشتر می شود حضور مردم هم باصلابت تر می شود

 

همه مردم می دانند که ما از طرف کشور آمریکا تحت شدیدترین، غیرعادلانه ترین و غیرقانونی ترین تهدیدها قرار گرفتیم، تا پیش از این تحریم ها در عرصه های مالی، بانکی و نفتی بود اما اخیرا می بینیم که تحریم و تهدیدها در عرصه های دیگری مانند ورزش هم وارد شده است و این تهدیدها روز به روز فشارهای بیشتری را بر ملت ایران وارد می کند البته همان طور که پیش از این هم عرض کردم در سال های اخیر هرچقدر این فشارها بیشتر شده است با مقاومت جدی تر مردم روبرو شده و زمانی که این فشارها در عرصه های مختلف وارد می شد همه ما حضور پرصلابت و با عزت مردم قهرمان و غیور ایران را دیدیم. 

 

 

اگر با مردم صادق باشیم از پشتیبانی آنها استفاده می کنیم

 

زمانی که یکی از ارزشمندترین فرزندان این مملکت یعنی شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده بزرگ و سرباز رشید اسلام و ایران توسط آمریکایی ها به شهادت رسید مراسم تشییع باشکوه و بزرگی چه در تهران، چه در قم، چه در اهواز و چه در کرمان برگزار شد و مردم نشان دادند با وجود برخی از مشکلاتی که وجود دارد و انتقاداتی که ممکن است داشته باشند، باصلابت و باقدرت و با باعزت و با اقتدار پای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و ارزش های اسلامی و دستاوردهای نظام و انقلاب همواره می ایستند و هرگاه توسط دشمن خارجی تهدید می شوند انسجام و وحدت مردم بیشتر می شود. اگرچه بعد از مراسم تشییع باشکوه (سردار سلیمانی) که تجلی وحدت، اراده و انسجام مردم بود، حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی که تعداد زیادی از هموطنان عزیزمان مسافر آن بودند و به شهادت رسیدند مصیبت بزرگی بود و فقدانی که به وجود آمد تحملش برای خانواده ها و ملت ایران سخت است، ما فکر می کنیم هر اتفاقی در کشور می افتد اگر صادقانه و شفاف صحبت کنیم و مردم را در جریان واقعیت ها قرار بدهیم می توانیم از پشتیبانی آنها استفاده کنیم.

 

 

تضمین کتبی به ای اف سی دادم

 

سلب میزبانی از چهار تیم ایرانی حاضر لیگ قهرمانان آسیا در حالی بود که ای اف سی یک هفته قبل از من به عنوان مسئول ورزش کشور تضمین کتبی تامین امنیت را دریافت کرد و ما در کوتاهترین زمان ممکن وقتی استعلام کردند تعهد کردیم در جامعه ای که امنیت کامل برقرار است ما مشکلی نداریم. همچنین نامه هواپیمایی کشورمان را مبنی براینکه همه پروازها یک روال عادی و مناسب دارد را فرستادیم. اما متاسفانه به بهانه واهی نبود امنیت در کشور و اشاره به برخی تظاهرات محدودی که در کشور داشتیم و اتفاقی که برای هواپیما افتاد AFC با استناد به این سه نکته گفت که در ایران امنیت وجود ندارد و تیم های مختلف آسیایی تمایلی برای آمدن به ایران ندارند به این دلیل که می گویند هم امنیت در ایران وجود ندارد و هم فکر می کنند ارتباطات هوایی ما امن نیست.

 

 

باید میزبانی های فرانسه را هم بگیرند

 

مردم می دانند روزهای اخیر ده ها ایرلاین بین المللی پروازهایشان را در ایران انجام می دهند ضمن اینکه جامعه امروز کشور جامعه امنی است و تقریبا 99درصد تظاهراتی که در کشور داشتیم در حمایت از انقلاب و ارزش ها بوده است. ضمن اینکه اگر ملاکمان تظاهرات است که یک جامعه را نا امن بدانیم باید فرانسه که بیش از یکسال است هر هفته در شهرهای مختلفش تظاهرات انجام می شود به عنوان ناامن ترین کشور تلقی کرده و تمام دیدارهای بین المللی اش را لغو کنند. یا کشورهای اطراف ما که با همسایه هایشان در حال جنگ هستند یا هرهفته در کشورشان عملیات تروریستی انجام می شود از دید کنفدراسیون فوتبال آسیا امن هستند اما کشور ما که در ماه های اخیر حتی یک تیر یا شلیک در اطراف مرزها یا داخل کشور نداشته را ناامن قلمداد کردند و اهانت بزرگی بود.  از همان لحظه اول (جمعه بعدازظهر) که نامه ای از سوی دبیرکل AFC به دست ما رسید که کمیته مسابقات می خواهد به دلیل ناامنی دیدارهای ایران را در کشور ثالث برگزار کند همه ما اعلام موضع کردیم. فدراسیون اولین موضع گیری را کرد و آقای تاج به عنوان یکی از اعضای بیست و چهارگانه کمیته اجرایی همان روز اعلام موضع و مخالفت کردند. آقای دکتر صالحی امیری ریاست محترم کمیته ملی المپیک هم نامه ای نوشتند و مخالفت کردند. خود من متنی را برای ای اف سی فرستادم و اعتراض کردم.

 

 

امیدوار به ایجاد تغییر در حکم AFC هستیم

 

همانطور که همه اطلاع دارید، 4 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان آسیا صبح روز شنبه جلسه ای داشتند و اعلام کردند اگر این روال ادامه پیدا کند و میزبانی از ایران سلب شود، قطعا از مسابقات انصراف خواهند داد. ما خواهان این بوده و هستیم که در تصمیم گیری AFC تغییری ایجاد شود. من هم با آقای شیخ سلمان مذاکره تلفنی مفصلی داشتم و با تشریح شرایط ایران به تصمیم آنها اعتراض کردم. خواستم که جدی وارد عمل شود و تغییری ایجاد کند. با پیگیری های انجام شده امیدوار هستیم تغییری را در تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره میزبانی ایران ایجاد کنیم.

 

 

نمایندگان مجلس از تصمیم فدراسیون حمایت کردند

 

بنده دیروز در فراکسیون ورزش مجلس حاضر شدم و گزارشی را به حدود 50 نفر از نمایندگان مردم ارائه دادم. فراکسیون ورزش هم از تصمیم 4 باشگاه حاضر در مسابقات، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش برای عدم پذیرش تصمیم ای اف سی حمایت کرد. همچنین امروز بیش از 200 نفر از نمایندگان بیانیه ای را امضا کردند که از مواضع فدراسیون فوتبال، ورزش کشور و 4 باشگاه حاضر در مسابقات در عدم پذیرش تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا حمایت کردند. 

 

 

مسیرهای پروازی هیچ مشکلی ندارد

 

فکر می کنم اجماع خوبی به وجود آمده است. جا دارد از رسانه ها تشکر کنم که از تیم های ملی ما دفاع کردند و همه متفق القول از حیثیت مردم و ورزش و فوتبال دفاع می کنیم. ما این رویکرد که خواست ملت، ورزشکاران، مدیران و سایر اعضای ورزش و به خصوص فوتبال است را ادامه خواهیم داد. امیدوار هستیم که بتوانیم تغییری ایجاد کنیم. ایران یک کشور امن و باثبات و پایدار است و از امنیت خوبی برخوردار است. حالا مسیرهای پروازی ما نیز بدون کوچکترین مشکلی به شرکت های خارجی سرویس می دهد. 

 

 

در یکماه آینده میزبان 7 رویداد بین المللی هستیم

 

طی یکماه آینده ما میزبان 7 رویداد بین المللی هستیم که در یکی از این رویداد ها 30 کشور برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند. همین الان مسابقات جهانی کشتی پهلوانی را در بجنورد میزبانی می کنیم که تیم های خارجی زیادی در آن حضور دارند و مشکلی برای آوردن کشورهای خارجی نداریم. 

 

 

 با ظریف هم جلسه داشتیم

 

علاوه بر اینها از ظرفیت های دیپلماسی کشور استفاده کردیم. بنده به اتفاق آقای صالحی امیری با آقای ظریف و معاونین او جلسه ای داشتیم. باید از این ظرفیت هم استفاده کنیم تا از حیثیت مردم، نظام و فوتبال کشور دفاع کنیم.

 

 

اتفاقات خوبی در کمیته المپیک افتاده است

 

اتفاقات خوبی در این دو سال در کمیته ملی المپیک افتاده است. به خصوص در بخش شفافیت مالی و بودجه‌ای که قدم‌های خوبی برداشته شده است. رئیس کمیته ملی المپیک نیز تعامل خوبی با بخش‌های زیرمجموعه داشته است و تمام کمیته‌ها با حضور افراد دست‌اندرکار فعال شده‌اند. نتایج این اقدامات را نیز در رویدادهای ورزشی مختلف مشاهده می‌کنیم، به طوری که در سال 2018 بیشترین مدال را بعد از انقلاب اسلامی در بازی‌های آسیایی جاکاراتا کسب کردیم و در بازی‌های پارآسیایی نیز به رتبه سوم ارتقا پیدا کردیم.

 

 

ورزشکاران با تمام توان به المپیک می روند

 

ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک نیز از حدود 2 سال قبل نشست‌های مستمری را با مدیران زیرمجموعه داشته است که عملکرد و فعالیت‌های فدراسیون‌های مختلف را مورد رصد قرار می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را برطرف و ایجاد انگیزه کنیم. کمک‌ هزینه 6 ماه اول ورزشکارانی را نیز موفق به کسب سهمیه شده‌اند را پرداخت خواهیم کرد. اطمینان دارم ورزشکاران ما با تمام توان تلاش فوق‌العاده‌ای را در المپیک خواهند داشت.

دیدگاه‌ها