کد خبر : 1663161 | 30 دی 1398 ساعت 17:11 | 31.1K بازدید | 0 دیدگاه

قوانین ای اف سی مشخص است؛

شکوری: انصراف بدهیم، جریمه و محروم می‌شویم

دبیر کل فدراسیون فوتبال ایران می‌گوید که پیامد انصراف از لیگ قهرمانان، جریمه مالی و محرومیت است.

شکوری: انصراف بدهیم، جریمه و محروم می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم شکوری با گفتگو با شبکه خبر راجع به سرمربی تیم ملی گفت: درباره سرمربی تیم ملی هر زمان که قطعی بشود از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی خواهد شد و فعلا چیزی قطعی نیست. آقای دایی جزو گزینه ها هستند چون ایشان مربی بزرگ ما هستند و مربی بزرگ ما بودند. اما اگر اجازه بدهید درباره اسم ها صحبت نکنیم.

 

شکوری درخصوص لیگ قهرمانان آسیا نیز اظهار داشت: ای اف سی جمعه یک نامه ای برای ما فرستاد و ما از طریق باشگاه ها جوابش را دادیم. باشگاه‌ها متفق القول گفتند نباید بپذیریم و امروز یک نامه دیگر آمد و باشگاه ها دوباره جلسه گذاشتند و دوباره بر موضع خودشان بودند که باید در زمین خودمان در مقابل هواداران خودی و در استادیوم خودی بازی کنیم. فکر می‌کنم این برای اولین بار است در فوتبال ما که فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و باشگاه ها همگی باهم همعقیده هستند که باید از حق خودمان دفاع کنیم. این مسئله ورزشی نیست و فکر می‌کنم کاملا مشخص است و ما همین الان میزبان چندین رشته ورزشی هستیم و پروازهای زیادی انجام می‌شود. امیدوارم سریع‌تر این مسئله حل شود اما هر چهار باشگاه ما اعلام کردند که طبق حق باشگاه ها باید در استادیوم خانگی و مقابل هواداران پرشور خودمان بازی کنیم. ای اف سی و فیفا هم می‌دانند که هواداران ما مورد تمجید قرار گرفتند و این را می‌دانند که فوتبال ایران اگر در مسابقات نباشند، از جذابیت و تماشاگر و... از آن کاسته می‌شود و اگر ما بخواهیم از نظر اقتصادی و فنی و... نگاه کنیم همه به ضرر باشگاه ها خواهد بود. امیدواریم مسئولان ای اف سی با دید ورزشی نگاه کنند و البته ما هم همه ظرفیت دیپلماسی ورزشی را به کار گرفتیم و همه نهادها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم جواب بدهد و جواب بگیریم.

 

وی افزود: قوانین ای اف سی مشخص است و اگر حضور پیدا نکنیم یک مبلغی را باید به عنوان ضرر و زیان پرداخت کنیم و احتمالا محرومیتی به دنبال خواهد داشت.

 

شکوری درباره اینکه چه زمانی AFC به ایران درباره سرنوشت این پرونده پاسخ می دهد، گفت: نامه ای را با توجه به صورت جلسه باشگاه ها تنظیم کرده ایم و این مطالب را سریعا به اطلاع AFC می رسانیم و منتظر پاسخ آنها خواهیم بود. آنچه مشخص است، قطعا بازی های پلی آف فردا برگزار نخواهد شد و مطمئنا اگر قرار بر برگزاری بازی باشد، روز پنجم بهمن است که ما باید در کشورمان میزبان باشیم و همه روی این تاکید دارند. ما نظر باشگاه هایمان را سریعا به کنفدراسیون اعلام می کنیم. امیدواریم جلسه را سریع تشکیل دهند و جواب ما را ارسال کنند. مطمئنا آنها هم سریع جواب خواهند داد. امیدواریم که یک تصمیم ورزشی بگیرند چون ما بارها میزبان بازی های ورزشی بوده ایم و در بحث میزبانی مورد تمجید ای اف سی و فیفا قرار گرفته ایم. در همین سال 98 پنج مورد مسابقات آسیایی را میزبانی کردیم در فوتسال و فوتبال در تبریز، ارومیه، تهران و همدان که بارها مورد تمجید شخص دبیر کل ای اف سی قرار گرفتیم. امیدواریم همه این ها را ملاک قرار دهند و یک تصمیم ورزشی بگیرند که انشاالله فوتبال آسیا از هواداران ایرانی محروم نشود.

 

شکوری درباره اینکه علی دایی مذاکره مسؤولان فدراسیون فوتبال با او برای سرمربیگری تیم ملی را رد کرده است، گفت: حضور امروز آقای دایی در فدراسیون ارتباطی با مذاکراتشان در این باره ندارد. ما هم امروز درگیر مسئله میزبانی باشگاه‌ها در آسیا بودیم.

او ادامه داد: در اینکه آقای دایی بازیکن بزرگ ما بوده، اسطوره فوتبال ایران است و در دنیا هم فوتبال ما را به اسم ایشان می‌شناسند، شکی نیست. آقای دایی هم در بین مربیان ایرانی وجود دارد. سایر مربیان تیم دارند و طبیعی است که آقای دایی نیز جزو گزینه‌های ما باشند.

 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه امیدوار هستیم هرچه زودتر تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص شود، ابراز کرد: از هواداران، رسانه‌ها و مردم عزیز می‌خواهم همه دست به دست هم دهیم چون شرایط واقعا سخت است و از خارج از کشور به ما فشار وارد می‌کنند. شاید این بحث باشگاه‌ها، یک مقدار هم به تیم ملی برگردد.

شکوری اضافه کرد: پیش‌بینی ما هم این است که هدفشان گرفتن میزبانی تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی است. در همین زمینه، باشگاه‌های ما و فدراسیون فوتبال درخواست یک جلسه فوری را با شیخ سلمان، رئیس ای‌اف‌سی دادند تا باشگاه‌های ما بتوانند میزبانی کنند.

او تصریح کرد: سعی داریم در اولین فرصت سرمربی تیم ملی را تعیین کنیم و قطعا این مسئله به ماه دیگر نخواهد کشید. امیدوار هستیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد. مطمئنا گزینه خارجی جزو گزینه‌های ما بوده و هست ولی باید شرایط اقتصادی‌مان را هم در نظر بگیریم؛ واقعا وضعیت سختی است و مردم نیز در جریان این موضوع قرار دارند.

 

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره شانس علی دایی برای حضور روی نیمکت تیم ملی گفت: اگر اجازه دهید روی نفرات و اسم‌ها صحبت نکنم چون شرایط مذاکره و حرفه‌ای طوری نیست که بشود روی یک اسم حرف بزنیم.

شکوری یادآور شد: یک تیم از فدراسیون فوتبال در حال مذاکره با سرمربی تیم ملی است و اطلاعات دقیق را آن تیم مذاکره کننده باید در اختیار اصحاب رسانه قرار دهد چون ما درگیر مسئله میزبانی باشگاه‌ها در آسیا هستیم. مسئله‌ای که وجود دارد، این است که در حال مذاکره با سرمربی تیم ملی هستند و امیدوار هستیم هرچه زودتر این اتفاق بیفتد و تمرینات تیم ملی برنامه‌ریزی شود.

دیدگاه‌ها