کد خبر : 1663298 | 01 بهمن 1398 ساعت 11:15 | 24.6K بازدید | 0 دیدگاه

تعریف متفاوت هت‌تریک در آلمان و دردسر هالند

ارلینگ هالند، مهاجم جدید بوروسیا دورتموند در اولین بازی خود برای این تیم سه گل به ثمر رساند ولی ظاهرا این برای هواداران آلمانی کافی نبوده و آنها گل های او را در این بازی هت‌تریک نمی‌دانند.

تعریف متفاوت هت‌تریک در آلمان و دردسر هالند

به گزارش "ورزش سه"، ارلینگ هالند، پدیده نروژی بوروسیا دورتموند این هفته در اولین بازی خود در بوندس‌لیگا شبی رویایی را سپری کرد و در اولین دیدار خود با پیراهن زردپوشان سه گل به ثمر رساند.

 

1470603

 

هالند البته سابقه چنین درخششی را دارد و در ماه سپتامبر هم در اولین بازی خود در چمپیونزلیگ با پیراهن سالزبورگ موفق شده بود در جریان پیروزی 6-0 این تیم مقابل خنک بلژیک هت‌تریک کند. هت‌تریکی که توجه همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به استعداد او جلب کرد. این در واقع پنجمین باری بود که او موفق شده بود در فصل جاری در یک بازی سه گل به ثمر برساند.

 

اما بر خلاف گزارش های منتشر شده در رسانه‌های انگلیسی‌زبان، هواداران آلمانی معتقدند هالند در جریان پیروزی 5-3 دورتموند مقابل آوگسبورگ هت‌تریک نکرده است.

 

در این شکی نیست که این پدیده نروژی در بوندس‌لیگا طوفان به پا کرده و در اولین 23 دقیقه حضورش در این لیگ سه گل به ثمر رسانده است. ولی مساله همین جاست. اینکه هالند در بوندس‌لیگا بازی می‌کند و نه در لیگ برتر. او حالا باید به قوانین و قواعد آلمان پایبند باشد که در آن هر سه گلی که در یک بازی به ثمر برسد هت‌تریک تلقی نمی‌شود.

 

1470604

 

پس در آلمان به چه چیزی هت‌تریک گفته می‌شود؟ در آلمان زمانی به سه گل هت‌تریک گفته می‌شود که هر سه آنها پشت سر هم و بدون فاصله افتادن به ثمر برسند و از این گذشته همگی در یک نیمه بازی زده شده باشند.

 

هالند در بازی مقابل آوگسبورگ سه گل به ثمر رساند. او حتی همه آنها را در یک نیمه وارد دروازه حریف کرد. اما این جیدون سانچو بود که نگذاشت گل های او در آلمان هت‌تریک تلقی شود. هالند در دقیقه 56 بازی از روی نیمکت بلند شده و وارد زمین شد و سانچو سه دقیقه بعد پاس اولین گل او را به ستاره نروژی داد. اما بعد از این گل بود که در یک ضدحمله سانچو تصمیم گرفت این بار به جای پاس دادن به هالند خودش برای دورتموند گلزنی کند. به این ترتیب بود که گل سانچو باعث شد بین گل های هالند وقفه بیفتد و سه گل او در آلمان هت‌تریک تلقی نشود.

 

با اینکه سه گل ارلینگ هالند در بازی اول خود برای دورتموند در آلمان هت‌تریک تلقی نشده ولی او به هر حال سه گل در این بازی به ثمر رسانده و از گل های او در آلمان با عنوان "درایرپک" یا "سه‌گله" یاد می‌شود.

 

 

دیدگاه‌ها