کد خبر : 1663310 | 01 بهمن 1398 ساعت 12:10 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

تیم المپیکی کولاکوویچ از فوتبال جلو زد؟

روایتی از اوضاع ۵ لژیونر والیبال ایران

والیبال ایران با داشتن ۵ لژیونر در کشورهای مختلف به تجربه بازیکنان بین‌المللی خود در المپیک دل بسته است.

روایتی از اوضاع ۵ لژیونر والیبال ایران

به گزارش "ورزش‌ سه"، با اینکه تا ۲ سال قبل دستمزدهای میلیاردی در لیگ برتر والیبال خیلی از والیبالیست‌های ایرانی را متقاعد کرده بود تا در لیگ داخلی بازی کنند تا اینکه به لیگ‌های اروپایی بروند، در ۲ سال اخیر با کنار رفتن تیم بانک سرمایه که قراردادهای قابل توجهی با ملی پوشان امضا می‌کرد، بازار لژیونر شدن در والیبال بار دیگر داغ شده است.


سال گذشته در حالی که فقط میلاد عبادی‌پور در لهستان و معنوی‌نژاد در ایتالیا بازی می‌کردند، به شکل شگفت‌انگیزی تعداد لژیونرهای والیبال ایران به بیش از ۱۰ رسید.


سعید معروف، مجتبی میرزاجانپور، مرتضی شریفی و امیر غفور به ایتالیا کوچ کردند تا به معنوی‌نژاد اضافه شوند.


فرهاد قائمی و صابر کاظمی به ترکیه رفتند و میلاد عبادی‌پور که همچنان مثل گذشته در لهستان حضور داشت.


با اینکه به نظر می‌رسید برای فصل جدید باز هم به تعداد لژیونرهای والیبال ایران اضافه شود، اما بازگشت برخی از بازیکنان از لیگ های اروپایی و همچنین پشیمانی چند بازیکن دیگر بعد از عقد قرارداد با باشگاه های اروپایی باعث شده تا والیبال ایران با ۵ بازیکن در لیگ های خارجی خودش را برای المپیک ۲۰۲۰ آماده کند.


هم اکنون سعید معروف در چین، سیدمحمد موسوی و میلاد عبادی پور در لهستان، مرتضی شریفی در ترکیه و امیر غفور در ایتالیا لژیونرهای والیبال ایران هستند؛ اگر چه در نیم فصل اول پوریا فیاضی هم در لیگ لهستان حضور داشت و تصمیم به بازگشت گرفت و در ابتدای فصل هم علی شفیعی بعد از توافق با یک باشگاه فرانسوی از رفتن خود به این کشور پشیمان شد.

 

سعید معروف؛ تجربه متفاوت در چین


کاپیتان ۳۴ ساله تیم ملی ایران که یک فصل نه‌چندان ایده‌آل را در ترکیب تیم سیه‌نای ایتالیا سپری کرد، برای فصل جدید راهی شرق آسیا شده و در لیگ چین بازی می‌کند. او که بعد از رقابت‌های انتخابی المپیک در چین، به تهران برنگشت، خودش را در تمرینات بایک موتور برای شروع سوپرلیگ چین آماده می کند. قطعا سطح لیگ چین از ایتالیا پایین‌تر است، اما از نظر درآمدی می‌تواند برای کاپیتان تیم ملی ایران یک سال خوب را رقم بزند.

 

1471252


سیدمحمد موسوی؛ عملکرد درخشان در لهستان


با اینکه سیدمحمد موسوی در یک دهه اخیر یکی از بهترین و باثبات ترین بازیکنان تیم ملی ایران بوده، اما خیلی دیر تصمیم به لژیونر شدن گرفت. او که فصل گذشته بعد از کش و قوس‌های فراوان در تیم پیام مشهد به میدان رفت، برای سال جدید با تیم اولشتین لهستان به توافق رسید. این مدافع ملی‌پوش ایران در ماه‌های اخیر عملکرد فوق‌العاده‌ای در پلاس‌لیگا داشته و هم اکنون صدرنشین جدول مدافعان هم محسوب می‌شود.

 

1471249


میلاد عبادی‌پور؛ ثبات در اسکرا بلهاتوف


نه تنها در ترکیب تیم ملی، بلکه میلاد عبادی‌پور در ترکیب اسکرا بلهاتوف هم در سال های اخیر ثبات داشته است. این بازیکن باتجربه والیبال ایران که قهرمانی در پلاس لیگا را با این تیم تجربه کرده، همواره جزو بازیکنان تاثیرگذار اسکرا در لیگ لهستان بوده و همچنان به کارش در این کشور ادامه می دهد.

 

1471248


امیر غفور؛ بدشانسی در بهترین تیم جهان


بعد از درخشش امیر غفور در تیم مونزا، برای فصل جدید یکی از بهترین تیم‌های ایتالیا به سراغ شماره ۱۰ تیم ملی والیبال ایران رفت. لوبه که قهرمانی در ایتالیا و اروپا را فصل گذشته جشن گرفته بود،‌ همراه با غفور به جام باشگاه های جهان رفت و قهرمانی خود را جشن گرفت. با این حال پشت خط زن ایرانی لوبه که تازه در ترکیب تیمش جا افتاده بود، دچار مصدومیتی جدی شد که غیبت او در انتخابی المپیک را هم در پی داشت. حالا همه منتظر بازگشت غفور به ترکیب لوبه در سری آ هستند.

 

1471250


مرتضی شریفی؛ پیشرفت در ترکیه


یکی از پدیده‌های تیم ملی والیبال در یکی، ۲ سال اخیر بعد از اینکه نتوانست خیلی در سری آ ایتالیا و ترکیب تیم ورونا موفق عمل کند، تصمیم گرفت برای فصل جدید به سوپرلیگ ترکیه برود. او در ابتدای فصل بارها در ترکیب تیم بورسای ترکیه به میدان رفته و درخشش خوبی هم داشته است. عملکرد شریفی در ترکیب تیم ملی ایران در انتخابی المپیک نشان داد که حضور او در سوپرلیگ ترکیه باعث پیشرفت او شده است.

 

1471253


فوتبالی‌ها جلوتر هستند یا والیبالی‌ها؟


با اینکه عملکرد تیم ملی والیبال در سال‌های اخیر به هیچ وجه با تیم ملی فوتبال در سطح آسیا و جهان قابل مقایسه نبوده، اما از نظر داشتن لژیونر در سطح اروپا می توان این ۲ رشته را مقایسه کرد. از نظر تعداد لژیونرها فوتبال ایران با داشتن بازیکنانی همچون علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سعید عزت‌الهی، امید ابراهیمی، یونس دلفی، کاوه رضایی، مجید حسینی، مهدی طارمی و مهرداد محمدی در اروپا از والیبال یک گام جلوتر است.

 

البته نباید فراموش کنیم بازیکنانی همچون امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و سیدمحمد موسوی در باکیفیت‌ترین لیگ‌های دنیا مشغول بازی هستند؛ اتفاقی که در بین فوتبالیست ها فقط برای علیرضا جهانبخش رخ داده است.

 

 

دیدگاه‌ها