کد خبر : 1663312 | 01 بهمن 1398 ساعت 12:17 | 44.5K بازدید | 0 دیدگاه

از حضور دایی در تیم ملی خبر ندارم

نکونام: فردا هم با استقلال بازی می‌کنیم

جواد نکونام که امروز روی خط برنامه ورزشی رادیو آمده بود درباره شرایط تیم فولاد و احتمال حضور علی دایی روی نیمکت تیم ملی و بازی تعویق افتاده با استقلال صحبت کرد.

نکونام: فردا هم با استقلال بازی می‌کنیم

به گزارش" ورزش سه " سرمربی فولاد خوزستان این روزها در حال آماده کردن تیمش برای نیم فصل دوم است. تیم او در نقل و انتقالات چند بازیکن مطرح از جمله آیاندا پاتوسی بازیکن سابق استقلال را به خدمت گرفت. بخش هایی از گفت و گوی جواد نکونام را در زیر می خوانید:


فولاد در نیم فصل دوم


با توجه به نیازهایی که داشتیم در پست هایی که بازیکن می خواستیم هر چند در نیم فصل جذب بازیکن سخت است سعی کردیم با بازیکنانی که می توانستیم به توافق برسیم. فکر می کنم تا حدودی موفق عمل کردیم و بازیکنانی که مدنظرمان بود را، البته نه به طور کامل، به خدمت گرفتیم.  تشکر می کنم از آقای  آذری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، شخص مهندس محمدی که خیلی زحمت کشیدند و حمایت کردند تا بتوانیم شرایط تیمی را بهتر کنیم تا زحمات مردمی که تیم را حمایت می کنند جبران کنیم و از آن مهمتر شرایط تیم‌مان نسبت به نیم فصل اول بهتر شود.


جذب پاتوسی


با توجه به کیفیتی که پاتوسی در لیگ ایران نشان داده بود و ما در آن پست بازیکن می خواستیم تصمیم گرفتیم او را جذب کنیم .صحبت های خوبی را با باشگاهی که تحت قراردادش بود، داشتیم و در نهایت او را گرفتیم. امیدوارم شرایطش طوری باشد که در نهایت آخر فصل از لحاظ فوتبالی هم ما  استفاده کرده باشیم و  او هم ثابت کند بازیکن با کیفیتی است و بیخود نیست تیم های زیادی دنبال جذبش بودند.

 

1466198


بازی با استقلال


ما امسال اگر دقت کنید خیلی  تحت فشار بودیم. یک روز جمعه با نفت مسجد سلیمان و دوشنبه هم با پرسپولیس بازی کردیم. با توجه به اینکه  لیگ دیر شروع شد طبیعی بود تیم ها تحت فشار باشند و نیم فصل دوم قطعا همینطور خواهد بود. با این حال برنامه ریزی باید طوری باشد که  با توجه به بازی های آسیایی و ملی،  تیم ها ضربه نخورند چون بازیکنان ما مثل لیگ انگلستان نیستند که بتوانند هر سه روز بازی کنند. امیدوارم در نهایت این لیگ خوب و کامل به پایان برسد. لیگ سخت شد امیدوارم پایان خوبی داشته باشد. درباره بازی استقلال هنوز هیچ  صحبتی با ما نشده که کی بازی می کنیم. از وقتی بازیکنان تیم امید آمدند مشکلی نداریم اگر فردا هم بازی بگذارند ما بازی می کنیم. در آن زمان  ما سه بازیکن امید و دو بازیکن خارجی داشتیم به خاطر تعطیلات کریسمس دیر آمدند و به همین خاطر موافق نبودیم. من با مسئولان سازمان لیگ طی صحبتی که داشتیم گفتم اگر بازیکنانمان را از تیم امید برمی گرداندند بازی می کنیم. ما  آماده بازی هستیم.


مسیر موفقیت فولاد


ما تیم‌مان در نیم فصل اول یک‌دست بود اما برخی  بازی ها را  با سیزده چهارده بازیکن انجام دادیم. تمام خوب بودن ما این بود که واقعا یک تیم هستیم. این را خود بچه ها به وجود آوردند و کنار هم لذت می بریم و زحمت می کشیم. چیزی که مهم است ما یک گروه هستیم که یک راه را طی می کنیم. هر بازیکن یا هر کسی از کادرفنی می تواند خودش را از این مسیر جدا کند اما ما راهمان را ادامه می دهیم تا جایی که به موفقیت برسیم.


لیگ قهرمانان آسیا


من شرایط تیم خودم اینگونه نیست که در آسیا باشیم و بخواهم نظر بدهم که کدام بهتر است ولی  از نگاه فوتبالی بخواهم بگویم  تمام تیم ها و بازیکنان زحمت می کشند تا به تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا برسند و اگر قرار باشد فوتبال فقط  داخلی باشد انگیزه از بین می رود. از طرف دیگر نباید هر اتفاقی که می افتد و هرخواسته ای که AFC و فیفا دارند قبول کنیم. در جام ملت های استرالیا (2015) به خاطر اینکه شرایط خوبی در AFC نداشتیم و زور تیم های عربی بیشتر بود ضربه خوردیم. واقعیت این است ما در کنفدراسیون فوتبال آسیا قدرتی نداریم و نمی توانیم برای خیلی از تصمیم ها که به نفعمان باشد کاری انجام بدهیم. ببینید چقدر راحت تصمیم می گیرند و ایران را از میزبانی محروم می کنند؛ امروز می گویند و فردا عملی می کنند. ما این زور و قدرت را نداریم و به همین خاطر در زمینه ملی و باشگاه شرایط خوبی نداریم. لابی کشورهای عربی مثل عربستان، بحرین و حتی کویت که فوتبال خیلی در این کشور معنا ندارد این قدرت را دارند که بازی با استقلال را در زمین بی‌طرف برگزار کنند. ما خیلی چیزها را داشتیم و داریم اما از دست می دهیم. متاسفانه درس نمی گیریم و وقتی از دست می دهیم حسرت می خوریم.


دایی سرمربی تیم شد؟


من خبر ندارم و  اخبار را پیگیری نکردم اما اگر آقای دایی سرمربی تیم ملی شده به او تبریک می گویم. ایشان افتخار کشورمان هستند و امیدوارم در عرصه مربیگری هم به تیم ملی خدمت کنند و تیم به جام جهانی آرزوی موفقیت برایش می کنم. انشالله در جام جهانی شرایط خوبی داشته باشیم و به تیم ملی افتخار کنیم. برای من تیم ملی کشورم مهم است مثل دوران بازی کردنم موفقیت تیم ملی هر روز و هر ثانیه مهم است. امیدوارم این اتفاق با آقای دایی بیفتد و با یک مربی ایرانی به موفقیت برسیم.

 

1471254


رسیدن به لیگ قهرمانان


با نگاهی به تیم هایی که بالاتر از ما قرار گرفته‌اند و هزینه هایی که کردند در یک جمع بندی ساده می فهمیم که قطعا کار سخت است. من از روز اولی که به فولاد آمدم قول دادم که تلاش می کنیم که بهترین نتایج را بگیریم و در انتهای فصل هر اتفاقی افتاد نمی خواهم به عقب برگشته و افسوس بخوریم. هیچ مربی حتی در بهترین تیم های دنیا درباره قهرمانی ، سهمیه و ... قول نمی دهد چرا که فوتبال قانون نانوشته زیاد دارد.


مربیگری در استقلال


من تمام تمرکزم روی فولاد است. در نیم فصل دو پیشنهاد داشتم اما دوست داشتم در فولاد بمانم و دوست دارم تمام تلاشم را برای فولاد بکنم. بعدش هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد.

 

 

دیدگاه‌ها