کد خبر : 1663412 | 01 بهمن 1398 ساعت 18:28 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

ملی‌پوش سابق شنای ایران مطرح کرد؛

جای خالی بازی‌های اسلامی برای زنان شناگر

ملی‌پوش سابق شنای ایران که سابقه مدال‌آوری در مسابقات بین‌المللی را هم دارد، گفت: برگزاری بازی های کشورهای اسلامی به شناگران زن ایران انگیزه می داد.

جای خالی بازی‌های اسلامی برای زنان شناگر

به گزارش "ورزش سه"، آزالیا اردانی شناگر ایرانی که در بازی‌های کشورهای اسلامی 2001 در رشته شنا موفق به کسب مقام قهرمانی شده بود با اشاره به جای خالی این مسابقات اظهار داشت: در مسابقات کشورهای اسلامی فرصت مناسبی برای ما پیش آمد که تا آن زمان در سطح مسابقات باشگاهی و استانی فقط فعالیت می‌کردیم بتوانیم کار کنیم و ظریفت‌های خود را نشان دهیم. در آن دوران برای من و تمام بچه‌هایی که کنار من با هم شنا می‌کردیم این فرصت پیش آمد که بتوانیم با کشورهای دیگر رقابت کنیم و خودمان را نشان دهیم.


وی در ادامه افزود: به شخصه توانستم 4 مدال طلا بدست بیاورم. بین همه کشورهای اسلامی مختلف که حضور داشتند و اینکه بعد از آن خیلی انگیزه بهتری پیدا کردم و راهی که شروع کرده بودم را با قدرت ادامه دادم. این اتفاق باعث شد برای 4 سال بعد رکوردهایمان را بهبود ببخشیم. ولی متأسفانه این مسابقات برای سال‌های بعد دیگر برگزار نشد. هرچند که فعالیت‌هایم را ادامه دادم ولی نبود این مسابقات به نوعی انگیزه را از بانوان گرفت.


اردانی اظهار داشت: به خاطر مشکلاتی که پیش آمد کمی از این حرفه فاصله گرفتم و بیشتر به بحث درس و کنکور پرداختم. از آنجا که به این رشته علاقه داشتم بعد از مدتی وارد حرفه مربیگری شدم و توانستم به غیر از مربیگری در داوری و غریق نجات نیز مدرک بگیرم. درحال حاضر به مدت 7 سال است که در بخش مربیگری فعالیت می‌کنم و در کنار مربیگری ادامه تحصیل نیز دادم.


مربی شنای بانوان تصریح کرد: در حال حاضر ما خیلی جای پیشرفت داریم به خاطر اینکه در این چند سال که در مربی‌گری مشغول هستم می‌بینم که چقدر افرادی را داریم که هم استعداد و هم توانایی بدنی‌ را دارند و همه جوره می‌توانند در این رشته رشد کنند و استعداد خود را نشان دهند. ولی متأسفانه زمینه‌های لازم فراهم نیست و این موضوع در بین بانوان بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند. درحال حاضر هیچ رقابتی وجود ندارد و این به ضرر ما تمام می‌شود.


اردانی در پاسخ به این سوال که با برگزاری دوباره مسابقات کشورهای اسلامی دوباره می‌توان این انگیزه را به بانوان شناگر برگرداند، اظهار داشت: صددرصد این اتفاق می‌افتد و ورزشکاران ما به صورت جدی به موضوع نگاه می‌کنند. به غیر از شناگران دیگر مربیان نیز انگیزه بهتری برای کار و آموزش دارند و اینکه تیم‌های قوی تشکیل شوند. به این شکل می‌توانیم لیگ را نیز به شکل مطلوبی برگزار کنیم. درست است که در کشور اسلامی ایران یکسری معذوریت‌ها برای برخی رشته‌ها وجود دارد ولی جامعه شنای بانوان خیلی دوست دارند سطح  فعالیت و حضور بانوان در این رشته بیشتر شود.

دیدگاه‌ها