کد خبر : 1663418 | 01 بهمن 1398 ساعت 18:37 | 19.2K بازدید | 0 دیدگاه

فضا را برای غیرکارشناس ها باز نکنید؛

فراخوان آذری؛ متخصص‌ها به میدان انتخابات بیایند

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از افراد متخصص فوتبال خواست در انتخابات فدراسیون به میدان بیایند.

فراخوان آذری؛ متخصص‌ها به میدان انتخابات بیایند

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که پس از استعفای مهدی تاج، فدراسیون فوتبال در آستانه انتخابات قرار گرفته، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان نامه ای منتشر کرده و از افراد متخصص حوزه فوتبال خواسته که در این راستا فعال باشند و فضا را برای افراد غیر کارشناس باز نکنند.

 

نامه آذری به این شرح است:


 
متخصصین ، قهرمانان ، تحصیل کردگان پیشکسوتان و ملی پوشان و خاک خورده های زمینهای فوتبال.

 

با سلام

 

انتخابات فوتبال در راه است ، مجمع تشکیل می شود ، اشخاصی را انتخاب می کنند و یا افرادی انتخاب می شوند برای  تصدی پستهای مدیریتی مهمترین ساختار فوتبالی کشور، فدراسیون فوتبال.
آنها درخصوص محبوبترین ورزش حال حاضر ایران و جهان طی چهار سال آینده تصمیم خواهند گرفت تصمیماتی که امکان دارد بر اساس یک برنامه استراتژیک و راهبردی و یا حاصل یک برنامه خاص باشد و یا غیر علمی غیر کارشناسی و مملو از انتقاد .

 

سالهاست که خود را کنار می کشید و عرصه را به افراد غیرمتخصص واگذار می کنید ، ترستان چیست ؟


چرا به میانه میدان نمی آیید تا حقتان را بگیرید چرا منزوی عمل می کنید؟ چرا بعد از برگزاری انتخاباتی که باید خروجی های آن از میان شما بیاید.             

 

فقط حسرت می خورید و انتقاد می کنید؟


آیا در بین خاک خورده های فوتبال به تعداد انگشتان دو دست متخصص وجود ندارد که عنان مدیریت فوتبال را بدست بگیرند ؟برای آن برنامه ریزی کنند؟ برای آن دل بسوزانند؟

 

تا آن جایی که عقل من قد می دهد در میان شما مدیران با تجربه ، تحصیل کرده، متخصص فوتبال به وفور می توان یافت ولی برای من جای ابهام دارد، که چرا وارد این کارزار که حقتان هست نمی شوید؟


اینکه بازهم همان نامهای همیشگی مطرح می شود برای تصدی پستهای این فوتبال شگفت انگیز جای سوال ایجاد می کند،کجا هستند؟ عابدینی ها، مصطفوی ها، دادکانها ،نوآموزها، صفایی فراهانی های این عرصه .
چرا این همه عقب نشینی؟

 

چرا و چرا ؟ چرا باز هم فوتبال بایستی به دست افراد غیر متخصصی که با هزاران رابطه به این عرصه آمده اند اداره شود. چرا ما باید باشیم و شما نباشید. از خودم مایه می گذارم تا شما هستید ما چه کسی باشیم در این عرصه تخصصی. این همه قهرمان شرکت کننده در جامهای جهانی ، بازیهای آسیایی، جام ملتهای آسیا ، جام تخت جمشید و لیگ حرفه ای و خلیج فارس و جام باشگاههای آسیا کجا هستند ؟

 

عزیزان دل ، فرهیختگان محترم، فنی های بی نظیر تا شما دوری کنید، بازهم فوتبال اسیر دست عده ای می شود  که تخصص کافی ندارند ولی سرتاپا مدعی هستند و قطعاً شما وارث آن خواهید بود. دوری نکنید ، بیائید و خانه از غیر متخصصین که باز هم بالانشینی در سر دارند  بازستانید.

 

بعد از برگزاری مجمع و انتخابات و تشریفات نگذارید باز هم حسرت بماند و فوتبال و شما بمانید و مصاحبه و متلک و جنگ رسانه ای.


بیائید عرصه را خالی نگذارید از مهارت ، تخصص ، تجربه و علم و مدیریت بی بدیلتان فوتبال مال شماست ما بیگانه هستیم.

 

این را من می گویم ، وزنه بردار سابق ، ملی پوش سابق، رکورد دار سابق آسیا، مدیری که اگر حسن توجه بزرگ مردی در عرصه صنعت این مرز و بوم نبود هرگز پایش به مدیریت فوتبال باز نمی شد مگر ما در عرصه مدیریت کشورمان چند مدیردلسوز و متخصص مانند مسعود ابکا خواجویی داریم که به ورزشکاران ، تحصیل کردگان و قهرمانان این مرز و بوم فضای تنفس مدیریتی بدهند و فضا را برای ما ورزشی ها باز کنند می خواهم بگویم حتی برای من تحصیل کرده ورزش و مدیر 16 ساله فوتبال نیز تا وقتی شما هستید جایی از حضور معنا ندارد ولی وقتی اهل مبارزه نباشید حق تان بازهم تضییع می شود کسانی می آیند که حجازی ها ، پروین ها ، شاهرخی ها ، قلیچ خانی ها ، مهاجرانی ها ،یاوری ها  رحیمی ها ،کریمی ها ، قلعه نوعی ها، مایلی کهن ها ، علیدوستی ها، دائی ها،عابدزاده ها ، علی جباری ها ، حسن روشن ها ،خداد عزیزی ها جواد نکونام ها و مظلومی ها و همه و همه زحمتکشان این تاریخ را نه اینکه نشناسند ، نمی خواهند بشناسند.

 

این خواهش یک قهرمان، ورزشکار، عضو مجمع و یک هوادار ورزش است از شمایی که نان را در سفره همسایه  می گذارید و خود گرسنه می مانید.


فوتبال مال شما ، حق شما و تخصص شماست ، بیائید و حقتان را از سفره فوتبال با شجاعت بردارید چون اگر شما نجنگید باز هم ما هستیم.              

 

مایی که هر کدام با هزار زد و بند آمده ایم ، در قالب مدیر باشگاه، هیأت رئیسه ، کادر اجرایی و غیره و غیره بازهم شما چهره مایی را باید ببینید که به واسطه عدم حضور قدرتمند شما به سر سفره شما هستیم.
با قدرت بیائید در انتخابات پیش رو  - فوتبال از آن شماست.

 

سعید آذری - عضو مجمع فوتبال

دیدگاه‌ها