کد خبر : 1663424 | 01 بهمن 1398 ساعت 18:48 | 17.6K بازدید | 0 دیدگاه

یحیی می‌تواند راه برانکو و کالدرون را ادامه دهد؛

بگوویچ: دایی بهترین گزینه برای تیم ایران است

وینکو بگوویچ می‌گوید ایرانی ها عاشق تیمشان هستند و ای اف سی نباید بی خود و بی جهت آن ها را از تماشای بازی محروم کند.

بگوویچ: دایی بهترین گزینه برای تیم ایران است

به گزارش "ورزش سه"، وینکو بگوویچ یکی از سرمربیان باسابقه کروات در فوتبال ایران است. او در تیم هایی چون فولاد، پرسپولیس و این اواخر گل گهر مربیگری کرد و به نتایج قابل قبولی هم دست یافت. این مربی 71 ساله که سرمربی بسیاری از مربیان جوان کنونی در لیگ برتر بوده، در آستانه شروع نیم فصل در گفتگو با ایران ورزشی اظهارات جالبی را داشته است.

 

* ایرانی ها عاشق تیمشان هستند

 

 من سال‌ها در کشور ایران و در تیم‌های زیادی مربیگری کرده‌ام. ایران کشوری کاملاً امن است و شرایط خیلی خوبی دارد مضاف بر آنکه بیشترین تماشاگر عاشق را در بین تیم‌های آسیایی دارد. هوادارانی که عاشق تیم‌هایشان هستند و به تیم‌هایشان عشق پاکی دارند به همین دلیل اصلاً درست نیست بدون دلیل آنها را از تماشای بازی‌های تیم‌های محبوبشان محروم کنیم. فوتبال با تماشاگرش هیجان دارد و ‌ای‌اف‌سی نباید این عشق و هیجان را از تیم‌های ایرانی بگیرد و آنها را بی‌جهت محروم کند. موضع‌گیری تیم‌های ایرانی هم در قبال تصمیم گرفته شده کاملاً منطقی و درست بوده است.

 

* دایی می‌تواند در تیم ملی موفق باشد

 

 علی دایی در زمان بازیگری‌اش بهترین بازیکن ایران و به نوعی آسیا بوده است. بازیکنی که به جهت توانایی‌هایش لژیونر هم شد و افتخارات زیادی برای ایران کسب کرد. او بعد از اینکه خیلی زود از مربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد حالا بعد از چند سال مربیگری در تیم‌های مختلف دیگر حتماً با تجربه بیشتر چم و خم مربیگری را خیلی خوب درک کرده و فرا گرفته است به همین دلیل او حتماً می‌تواند در تیم ملی موفق شود.

 

* دایی بهترین گزینه برای ایران است

 

ملیت دلیلی برای موفقیت یک مربی نیست. شما دیدید که ویلموتس در ایران موفق نبود چون فرهنگ ایران و شرایط فوتبال ایران را نمی‌دانست و شرایط را خیلی خوب درک نکرد اما برانکو و کی‌روش در تیم ملی خوب کار کردند و موفق هم بودند. من شخصاً با توجه به شناخت کاملی که از علی دایی به لحاظ فوتبالی و شخصیتش دارم اطمینان دارم که دایی در شرایط فعلی بهترین گزینه است و حتماً می‌تواند در تیم ملی موفق شود. هر مربی خودش اختیار تام دارد اما من فکر می‌کنم حضور مربیان خارجی و میکسی از آنها و مربی داخلی برای علی دایی بهترین باشد.

 

* یحیی راه کالدرون و برانکو را ادامه می‌دهد

 

به یحیی انتخابش را تبریک گفتم و او هم از من تشکر کرد. من سه سال با یحیی در فولاد و پرسپولیس کار کردم. یحیی شاگرد خوب من و بازیکنی بااستعداد در عرصه مربیگری بود. فردی که با پشتکار و سپری کردن کلاس‌های مربیگری و جدیت در عالم مربیگری در این عرصه هم مانند زمان بازیگری‌اش موفق بود به همین دلیل معتقدم حتماً یحیی می‌تواند مانند مربیان قبلی ادامه دهنده راه برانکو و کالدرون باشد.

 

* مجیدی شاگردم بود اما...

 

 سپاهان تیم خوبی است و استقلال هم با مجیدی امیدوار است بتواند موفق شود. مجیدی هم مربی جوانی است که در الوصل شاگردم بود، برای او آرزوی موفقیت دارم با  وجود این معتقدم تجربه یحیی بیشتر از مجیدی است. شخصیت قهرمانی و کمترین تغییر پرسپولیس نسبت به تیم‌های دیگر موجب شده تا من باز هم پرسپولیس را در جمع مدعیان دیگر بهترین و شانس اول بدانم.

دیدگاه‌ها