کد خبر : 1663481 | 02 بهمن 1398 ساعت 08:48 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

پیش ‌بینی مفاد جلسه ایرانی ها و AFC

به مسابقات برمی‌گردیم یا کنار می‌کشیم؟

مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری امشب راهی مالزی خواهند شد تا فردا عصر در کوالالامپور با دبیر کل فدراسیون فوتبال آسیا دیدار کنند.

به مسابقات برمی‌گردیم یا کنار می‌کشیم؟

 

به گزارش "ورزش سه"، در این سفر ابراهیم شکوری – سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال هم مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری را همراهی خواهد کرد. این نشست بنا به درخواست رسمی فدراسیون فوتبال ایران تنظیم شده است و قرار است مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری در گفتگو با دبیر کل فدراسیون فوتبال در چرایی تصمیم گیری کمیته مسابقات قرار بگیرند و از سویی توضیحات خود را برای رد این تصمیم اعلام کنند.

 

سوال مهم اینجاست آیا در صورت توضیحات قانع کننده مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری رای صادره از سوی کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره تغییر خواهد کرد؟ بر اساس قوانین حاکم دبیر کل حق نقض رای صادره را ندارد. او تنها می تواند با ارایه گزارش لازم به رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا زمینه برگزاری مجدد جلسه اعضای کمیته مسابقات و بررسی تصمیم اتخاذ شده را فراهم نماید.

 

پیش از این وزیر ورزش و جوانان در این باره با شیخ سلمان صحبت کرده بود و از او خواستار میانجی گری در ماجرای پیش آمده شد. شیخ سلمان گفته بود تلاش خواهد کرد کمیته مسابقات را وادار به بررسی مجدد پرونده کند که در نهایت مقرر شد هم چنان دیدارهای پلی آف تیم های ایرانی در قطر برگزار شود و از سویی تیم های ایرانی در مرحله گروهی و در دور رفت بازی های خود را در خارج از ایران برگزار کنند تا afc وضعیت ایران را در ماه مارس مورد بررسی مجدد قرار دهد. از آنجایی که تضمینی برای برگزاری بازی های دور برگشت به تیم های ایرانی داده نشده است نمی توان رای دوم را تعدیل رای اول خواند.

 

دیدار مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا البته یک حسن می تواند برای تیم های ایرانی داشته باشد. اینکه در صورت کناره گیری از بازی ها محرومیتی شامل حال آنها نخواهد شد و قطعا تیم های ایرانی به فدراسیون فوتبال آسیا توضیح خواهند داد که تصمیم مبنی بر کناره گیری از بازی ها یک تصمیم جمعی است. هم چنین که قرار است afc وضعیت ایران را در ماه مارس مورد بررسی قرار دهد می تواند رای به میزبانی تیم های ایرانی در فصل آینده دهد.

 

تیم های ایرانی تاکید دارند که به هیچ وجه به دنبال کناره گیری از بازی ها نیستند و علاقمند به حضور در بازی ها هستند منتهی می خواهند همانند همه تیم ها از شرایط میزبانی برخوردار باشند. در صورتی که جرایم و محرومیت های تعیین شده در آیین نامه انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای تیم هایی است که از حضور در بازی ها کناره گیری کنند.

دیدگاه‌ها