کد خبر : 1663483 | 02 بهمن 1398 ساعت 09:03 | 41.9K بازدید | 0 دیدگاه

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

محمد حسین زاهدیفرد در تعطیلات زمستانی و در نشست توجیهی داوران لیگ برتر از باشگاه استقلال و تماشاگرانش به خاطر اشتباه فاحش در بازی سپاهان – استقلال عذرخواهی کرد.

چرا داور معروف دیر عذرخواهی کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، او در این باره گفت:« لازم می‌دانم در اینجا بابت اشتباهی که در بازی سپاهان و استقلال از من سر زده شد رسماً از باشگاه استقلال و هواداران این تیم عذرخواهی کنم. من بعد از آن بازی که تقریباً برای دو ماه پیش بود هیچ اظهارنظری نکردم و الان به خاطر احترامی که برای شما رسانه‌ها قائلم سکوت خود را شکستم. اشتباه خود در آن مسابقه را می‌پذیریم و شهامت این را دارم که عذرخواهی کنم. کمیته داوران هم همان‌طور که داوران را به خاطر قضاوت‌های خوب تشویق می‌‌کند، آنها را به خاطر اشتباهات‌شان تنبیه هم می‌کند و این مسئله در مورد من هم اتفاق افتاد.»

 

یک سوال مهم اینجا به وجود می آید؛ چرا داور معروف فوتبال کشورمان خیلی دیر از باشگاه استقلال و تماشاگرانش عذرخواهی کرد در حالی که اگر همان موقع این کار را انجام می داد؛ فضای انتقاد علیه او و کمیته داوران تلطیف می شد و شاید خیلی از انتقادات هم شکل نمی گرفت. اما به این خاطر نمی شود به داور بوشهری فوتبال خرده گرفت. داوران بر اساس قوانین کمیته داوران مجاز به مصاحبه در مورد بازی ای که قضاوت می کنند، نیستند و به آنها تاکید شده از هر گونه اظهار نظر احساسی در مورد بازی بعد از اینکه سوت پایان آن زده شد خودداری کنند چرا که رفتار یک داور به همه داوران تعمیم داده خواهد شد.

 

بر اساس قوانین داوری، داوری که اشتباه می کند ملزم به عذرخواهی نیست چرا که اشتباهات او بررسی می شود و بر اساس قانون با او برخورد خواهد شد. اگر داوری به خاطر اشتباهی که مرتکب شد دست به عذرخواهی بزند فردا همه داوران باید با اشتباهاتی که انجام می دهند از تیم ها عذرخواهی کنند و در صورت تکرار این رفتار استقلال و صلابت داوران کاهش پیدا خواهد کرد.

 

گفته می شود محمد حسین زاهدیفرد با توجه به اشتباه فاحشی که در بازی استقلال – سپاهان داشت برای مصاحبه در این خصوص از کمیته داوران مجوز گرفت تا با عذرخواهی از تیم استقلال و تماشاگرانش بار سنگینی از روی دوش او برداشته شود.

دیدگاه‌ها