کد خبر : 1663533 | 02 بهمن 1398 ساعت 12:34 | 280.6K بازدید | 0 دیدگاه

اتفاقات عجیب در مسابقات جهانی کشتی پهلوانی

پهلوان کریستیانو رونالدو در بجنورد!

«جاناتان موینگی» کشتی‌گیری است که هیچ کدام از اهالی کشتی و حتی پیگیرترین‌هایشان هم نام او را به گوش نشنیدند.

پهلوان کریستیانو رونالدو در بجنورد!

به گزارش "ورزش سه"، «جاناتان موینگی» ورزشکاری از کشور زیمبابوه است که به دعوت فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و پهلوانی به بجنورد آمده و روی تشک کشتی این رقابت ها حاضر شده است؛ بدون اینکه سررشته ای از رشته کشتی داشته باشد.


او و چند ورزشکار دیگر از کشورهای کامرون، تانزانیا و اوگاندا بخشی از پروژه جهانی کردن ورزش‌های باستانی هستند که مسابقات جهانی‌اش در بجنورد حال برگزاری است. البته مشخص است که این فدراسیون جهانی توفیق چندانی در ماموریت پرهزینه خود نداشته است.


«موینگی» روز گذشته با شلوار پهلوانی و دوبنده آبی رنگی که بالاتنه‌اش را می پوشاند، روی تشکی که حدود یک ماه قبل قهرمانان کشتی ایران و جهان در جام باشگاههای جهان روی آن حضور پیدا کرده بودند، حاضر شد و در یک کشتی عجیب با ضربه فنی به پیروزی رسید؛ کشتی ای که حریف او نیز بدون سررشته چندانی از  فنون روی تشک حاضر شده بود.

 

1471535

 

موینگی البته به دلیل شادی عجیب و غریبش بعد از پیروزی در بین کاربران شبکه های اجتماعی شهرت پیدا کرده، اما ویدیوی کشتی‌اش نشان می‌دهد او در طول مسابقه نیز یکسره مشغول انجام حرکات عجیب و غریب و رقص پایی شبیه رقص‌های آفریقایی روی تشک کشتی بوده است.


اما نقطه اوج حرکات او جایی است که روی حرکت سالتوی حریف، او را ضربه می زند و سپس شروع به شادی و رقص کنار تشک کرده و تماشاگران بجنوردی را به وجد می‌آورد. بخشی شادی بعد از پیروزی او را می توان شبیه به شادی گل کریستیانو رونالدو هم دانست! کارهایی که قبلا از هیچ ورزشکار این رشته که به کشتی پهلوانی معروف است، دیده نشده است.


تصاویر و ویدیوهای منتشره از این کشتی و از حرکات عجیب «جاناتان موینگی» می‌تواند تصویر بهتری از اوضاع به شما بدهد. طبعا فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای باید روی رفتار این ورزشکاران کار کند؛ ورزشکارانی که به نظر قبل از شروع مسابقات در یک اردو شرکت کرده تا با اصول اولیه رشته های مختلف زورخانه ای آشنا شوند.

 

 

1471537


با این حال مسئولان فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای که مقر آن در ایران است و موسس و رییس آن محسن مهرعلیزاده به حساب می‌آید و همچنین فدراسیون زورخانه‌ای ایران که به عنوان میزبان در این دوره فعالیت می‌کند، معتقدند ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی فقط ۱۵ سال است که بین‌المللی شده و همچنان باید برای پیشرفت و گسترش آن تلاش کرد.


مسئولان برگزاری مسابقات حضور ۲۴ کشور خارجی در این رقابت‌ها را در شرایط حساسی که کشور و ورزش ایران قرار دارد، یک دستاورد برای خود می دانند؛ به ویژه اینکه شرکت کنندگانی از کشورهای اروپایی مثل اوکراین و لهستان هم اکنون در بجنورد حاضر هستند.

 

1471536

 

1471539

 

1471538

دیدگاه‌ها