کد خبر : 1663545 | 02 بهمن 1398 ساعت 13:33 | 41.1K بازدید | 0 دیدگاه

کار مربی ایتالیایی ناجوانمردانه و غیرورزشی بود

کریمی: فرهاد مجیدی جان سخت و موفق است

مربی باسابقه فوتبال ایران معتقد است مربی ایتالیایی استقلال می دانست که نمی تواند با این تیم موفق شود به همین دلیل با خروج از ایران فرار رو به جلو کرد!

کریمی: فرهاد مجیدی جان سخت و موفق است

به گزارش "ورزش سه"، فیروز کریمی به عنوان یکی از مهم ترین مربیان فوتبال ایران در دهه های گذشته صبح امروز مهمان یک برنامه تلویزیونی بود و درباره شرایط اخیر فوتبال ایران و خصوصا مربیگری در تیم استقلال به صحبت پرداخت.

 

فرهاد بازیکن باهوشی بود الان مربی باهوشی است

 

تا من حضور نداشته باشم نمی توانم اظهارنظر مطلق کنم اما فرهاد نشان داده است که مربی باهوشی است همان طور که در دوران بازی، بازیکن باهوشی بود. او از تمام پتانسیل می تواند به بهترین شکل استفاده می کند. کار او الان کار بسیار سختی است اما باید به او کمک کنند تا بتواند با موفقیت کارش را انجام دهد.

 

او جوانترین بازیکن لیگ بود

 

یک مربی برای حضور در تیمی بزرگ باید هوشمند باشد باید سابقه کار چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری در تیم های بزرگ داشته باشد. فرهاد از 16، 17 سالگی با ما کار می کرد او در زمانی جوانترین بازیکن لیگ بود که بازی می کرد. او با مربیان بزرگی کار کرده است در تیم های پرسپولیس و استقلال باید همه با هم همیار باشند تا بتوانند از پس کار بربیاید در غیر این صورت هرگز این اتفاق نخواهد افتاد. الان اگر همه صادقانه حمایت کنند فرهاد می تواند از پس کار بربیاید.

 

هیات مدیره باید پشت سرمربی جوان استقلال باشد

 

هیات مدیره یک باشگاه مهمترین وظیفه اش اجرای دستورالعمل هایی که به تصویب می رسد توسط مدیرعامل است. به غیر از آن باید به فکر حل کردن مشکلات مالی تیم در موقعیت مناسب باشد. اگر این اتفاق نیفتد سرمربی یک تیم به مشکل برمی خورد. آنها به قولی که به سرمربی خود می دهند باید عمل کنند.

 

فرهاد مجیدی جان سخت است

 

در سالی که من در استقلال بودم در 13 زمین تمرین کردیم! امروز بعد از گذشت 10، 12 سال نباید استقلال باز هم همان مشکل را داشته باشد. الان فرهاد مجیدی بازیکنانش را کجا تمرین دهد؟ هیات مدیره از همین الان باید پای مواضع خود بایستد کمااینکه فرهاد می تواند پای اهداف و مواضع خود باشد. او جان سخت است! او زمانی که 16، 17 ساله بود و در تیم ما بازی می کرد توانست نشان دهد که چگونه برای اهدافش می جنگد. آن موقع صبح ها با تیم جوانان تمرین می کرد و عصرها می آمد و با تیم بزرگسالان با آن همه بازیکن اسمی و مهم تمرین می کرد.

 

ای اف سی به ما زور می گوید

 

من پیش از این هم گفتم که کفدراسیون فوتبال آسیا به ما زور می گوید. این چه کاریست و چرا باید ما از بازی های خانگی محروم شویم؟ یک حادثه ای، یک اشتباهی به وجود آمده بود که اصلا ربطی به ورزش ندارد و فکر می کنم اصلا نباید آن را به ورزش تعمیم دهند. ما همیشه امن ترین کشور را داشتیم. امنیت ما فرامنطقه ای است در دنیا جز امن ترین کشورها هستیم اما دارند ما را محروم می کنند. این است که می گویم به ما زور می گویند. البته الان هم باید مسئولان باشگاه ها و سرمربیان آنها نظر دهند اما اگر من سرمربی یکی از این تیم ها بودم هرگز اجازه نمی دادم تیمم از امن ترین جای دنیا برود و در کشور دیگری بازی کند.

 

1172629

 

ویلموتس ارزش یک سوم پول قراردادش را هم نداشت

 

به نظر من مبلغی که ما هزینه ویلموتس کردیم اصلا ارزشش را نداشت. شاید ایشان مربی خوبی باشد اما پولی از ایران گرفت که اصلا لیاقتش را نداشت. (مجری برنامه در این لحظه مبلغی که فدراسیون فوتبال ایران باید به ویلموتس بدهد را 4 میلیون و 600 هزار یورو محاسبه می کند) این مبلغ بسیار بالایی است و حتی اگر ما تحریم هم نبودیم و می توانستیم این پول را هم پرداخت کنیم به نظر من ویلموتس ارزش یک سوم این مبلغ را هم نداشت. به هرحال آن کسی که با او قرارداد بسته است قرارداد بسیار اشتباهی بست.

 

استرا می دانست موفق نمی شود فرار رو به جلو کرد

 

به نظر من تصور آقای استراماچونی این بود که در آن مقطع نمی توانست تیم را آن طور سرفرم نگه دارد و به همین دلیل فرار رو به جلو کرد. او صددرصد نمی توانست در ادامه با استقلال موفق شود صدرنشینی آنها هم با توجه کمتر بودن تعداد بازی های برخی تیم ها کاملا کاذب بود. ایشان زمانی که تیم را به صدر جدول رساند با علم به اینکه می دانست برخی تیم ها بازی های عقب مانده دارند خیلی زود ایران را ترک کرد تا به عنوان سرمربی تیم صدرنشین لیگ برتر ایران را ترک کند.

 

کار مربی ایتالیایی ناجوانمردانه و غیرورزشی بود

 

او استقلال را می شناخت و خوب می دانست که این تیم هواداران سینه چاک فراوانی در داخل و خارج از کشور دارد. او با طرفداران این تیم غیرورزشی عمل کرد و نمی بایست این گونه رفتار کند. چشم خیلی ها به دنبال این جریان بود. به هرحال استراماچونی می دانست که ما تحت شدیدترین و ظالمانه ترین تحریم ها هستیم و البته راهی پیدا می کنیم و پول او و بقیه را هم خواهیم داد بنابراین این همه فشار و ترک تیم و در آخر هم گرفتن پول و بازنگشتن به ایران بسیار ناجوانمردانه بود.

دیدگاه‌ها