کد خبر : 1663586 | 02 بهمن 1398 ساعت 16:15 | 12.3K بازدید | 0 دیدگاه

تلخ و تکان دهنده

اعتراف مدیر سابق اوساسونا به رشوه و خرید نتایج

لوئیس ویسکای رئیس سابق باشگاه اوساسونا اعتراف کرده است که بین سال های 2012 تا 2014 با پرداخت رشوه در تعیین نتیجه حداقل سه بازی به سود تیمش نقش داشته است.

اعتراف مدیر سابق اوساسونا به رشوه و خرید نتایج

به گزارش "ورزش سه"، آنخل لوئیس ویسکای مدیرسابق باشگاه اوساسونا روز سه شنبه در دادگاه حضور یافت و درمورد پرونده مرتبط با این باشگاه، صحبت های تکان دهنده ای را بر زبان آورد. او اعلام کرد که در فصول 13-2012 و 14-2013 نتیجه بعضی بازی ها را خریداری می کرده و با پرداخت پول به چند تیم، از آنها می خواسته تا اجازه دهند تا اوساسونا در بازی های مستقیم پیروز میدان شود.

 

 

1471625

 

 

 او فاش کرده است که در اواخر فصل 13-2012 با پرداخت پول به باشگاه ختافه از آنها خواسته تا بگذارند اوساسونا در بازی خانگی اش به پیروزی برسد. در عین حال او در همان فصل رقم بالایی هم به باشگاه های وایادولید و بتیس پرداخت کرده تا مقابل تیمهای دپورتیوو لاکرونیا و سلتا ویگو، حریفان مستقیم اوساسونا برای بقا در رقابتهای لالیگا به پیروزی برسند. 

 

آنخل ویسکای در بخش دیگری از صحبت های اعتراف کرده است که به باشگاه رئال بتیس در فصل 14-2013 هم از او 250 هزار یورو دریافت کرده تا در ورزشگاه خانگی اوساسونا پیروز نشوند. ویسکای در سوال و جواب با قاضی پرونده به این نکته اشاره کرده که در فصل 13-2012، مبلغ 150 هزار یورو پرداخته است تا دپورتیوو لاکرونیا را شکست دهند و مبلغ 150 هزار یورو هم به بتیس داده تا مقابل سلتاویگو به پیروزی برسند.

مدیر سابق اوساسونا دراین رابطه گفت:« از آنجا که سلتاویگو و دپورتیوو حریفان مستقیم ما در کورس بقا در رقابتهای لالیگا بودند، من به تیم هایی که مقابل شان بازی داشتند، جایزه می دادم.» 

 

 

1471626

 

 

او در عین حال تاکید کرده که حدود 400 هزار یورو هم به باشگاه ختافه رشوه داده تا در بازی اش در خانه اوساسونا، این تیم را شکست ندهد و مبلغ مشابهی را هم به بازیکنان و اعضای کادر فنی و مدیران این تیم پاداش داده است.

 

ویسکای در ادامه صحبت هایش گفت:« در مورد مقاصد نهایی تمام این پول ها صحبت می کردیم و در هیئت مدیره اوساسونا دراین رابطه تصمیم گیری می شد.» او در عین حال تاکید کرده که در مذاکراتی این چنینی در چندین فصل حضور داشته است.

 

 

1471627

 

 

او تاکید کرده که این تبانی ها مختص فصل 13-2012 نبوده و در فصل بعد از آن هم اوساسونا مبلغ 250 هزار یورو به اسپانیول رشوه داده تا بازی دو تیم با تساوی به پایان برسد و در آن فصل مبالغی هم به باشگاه بتیس پرداخت کرده است.

به گفته ویسکای، آنها مبلغ 400 هزار یورو به بتیس رشوه داده بودند تا مقابل وایادولید پیروز شود و مبلغ 250 هزار یورو هم به این تیم پرداخت کرده تا در بازی شان در خانه اوساسونا به پیروزی نرسند. او همچنین تاکید کرده است، یکی از افرادی بوده که در جلسه با بازیکنان بتیس حضور داشته و حتی گفته که در جریان این مذاکرات، باشگاه بتیس برای اجرای این خواسته ها مبالغ به مراتب بیشتری طلب کرده بود.

دیدگاه‌ها