کد خبر : 1663632 | 02 بهمن 1398 ساعت 19:31 | 151K بازدید | 0 دیدگاه

دیدار مدیر برنامه های جنجالی در لندن؛

در ملاقات کله گنده های فوتبال چه گذشت؟ (عکس)

مدیر برنامه های بزرگ دنیای فوتبال دیروز در لندن یکدیگر را ملاقات کردند.

در ملاقات کله گنده های فوتبال چه گذشت؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، جمعی از قدرتمندترین و مشهورترین مدیر برنامه های بازیکنان فوتبال عصر دیروز سه شنبه برای صرف شام در لندن دیدار کردند. ژرژ مندس و مینو رایولا در کنار جاناتان بارنت و دیوید ماناسه در این مراسم حضور پیدا کرده بودند. این چهار نفر که در ماه ژانویه سرشان بسیار شلوغ بوده، به دعوت ژرژ مندس و مینو رایولا گرد هم جمع شده و ساعاتی را به بحث و گفت و گو پرداختند. مشهورترین مدیر برنامه های دنیای فوتبال در حال پیگیری درگیری قانونی با فیفا بر سر تصمیم هیئت حاکمه برای محدود کردن نقش مدیر برنامه ها در روند انتقال بازیکنان هستند.

 

1471680

 

فیفا سال گذشته چندین قانون را تغییر داده و مدعی شد قصد دارد درآمد مدیر برنامه ها از انتقال بازیکنان را محدود کند. این لایحه شامل محدود کردن مبالغی 10 درصدی است که یک مدیر برنامه می تواند از باشگاه فروشنده برای جدایی یک بازیکن دریافت کند. اما اتحادیه مدیر برنامه های فوتبال واکنش نشان داده و بعد از اینکه فیفا مدعی شد اجازه رایزنی این اتحادیه با اعضای فیفا در مورد تغییرات را نمی دهد، آنها اقدام قانونی کرده اند.

 

اتحادیه نمایندگان فوتبال خواهان برگزاری جلسه اضطراری شده و قانون را ضربه مهلکی توصیف کرد که بسیاری از اعضای اتحادیه بعد از این اتفاق دیگر هرگز بهبود نمی یابند. درآمد مدیر برنامه ها در سراسر جهان برای اولین بار در سال 2019 بالاتر از نیم میلیارد پوند شد و داده های منتشر شده توسط سیستم تطبیق انتقال های بین المللی فیفا (ITMS) در ماه دسامبر خبر از اعطای رقم 653.9 میلیون دلار (معادل چیزی بیش از 500 میلیون پوند) کمیسیون به کارگزاران و واسطه ها داد.

 

باشگاه هایی از انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، پرتغال و اسپانیا بیش از 80 درصد از کل هزینه های کمیسیون را به خودشان اختصاص داده اند و باشگاه های پرتغالی تقریبا نیمی از هزینه های جابه جایی بازیکنان را به واسطه ها می دهند. حالا نام های بزرگ دنیای مدیر برنامه ها علیرغم مقطع شلوغ سال و حضور در پنجره نقل و انتقالات ژانویه، در این مراسم شرکت کرده اند.

 

1471676

 

مندس که آژانس گستیفوت را اداره می کند، مدیر برنامه برخی از بزرگترین نام های فوتبال از جمله کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو است. مندس در حال حاضر درگیر مذاکرات انجام بین اسپورتینگ لیسبون و منچستریونایتد برای انتقال برونو فرناندس به یونایتد است. گفته می شود که این بازیکن 25 ساله با پیشنهادی 55 میلیون پوندی در حال انتقال به اولدترافورد است.

 

این زمستان به ویژه مینو رایولا نیز بسیار شلوغ بوده است. او یکی از مهم ترین انتقال های فوتبال اروپا را ترتیب داده و باعث شد ارلینگ هالند با ترک سالزبورگ راهی دورتموند شود. دلمشغولی بعد مینو رایولا، پل پوگباست که احتمالا در تابستان تغییر مکان خواهد شد. به نظر می رسد پوگبا که در تابستان اولدترافورد را ترک خواهد کرد و رایولا بدون شک در قلب مذاکرات قرار خواهد گرفت.

 

1471677

 

1471678

 

1471679

 

دیدگاه‌ها